Sam the Man
Registered Yes-man
- Liittynyt
- 21.9.2009
- Viestit
- 1351
Tässä toikissa voisi sitten puida RBR:n liittyviä asioita kaudella 2012.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/12/1459515/red-bullin-auto-valmistuu-ennen-testejaRed Bullin auto valmistuu ennen testejä.
F1-sarjan mestaruudet päättyneellä kaudella voittanut Red Bull -talli saa ensi kauden autonsa valmiiksi ennen talvitestien alkamista, kertoo ranskalainen Auto Hebdo -lehti.
Lehden mukaan uusi RB8-auto julkistetaan tallin päämajassa Ison-Britannian Milton Keynesissä 5. helmikuuta. Talven testit käynnistyvät kaksi päivää myöhemmin Espanjan Jerezissä.
Tallin tekninen johtaja Adrian Newey on aiemmin ilmoittanut, että tallin tavoitteena on saada uutukainen radalle heti ensimmäisessä testirupeamassa.
Varmasti on sama kuin tieto....mutta on mestaruudessa varmasti kiinni kynsin hampain loppuun asti.
Ei todellakaan ole, viimeksi Brawn GP=>Mercedes.Suuri pettymyshän se olis, että edelliskauden dominaattoritalli valahtais keskikastiin. Mahdotonta toikaan ei täysin ole!
Mestari Vettelin sanoin kauden 2010 RB oli ylivoimaisempi auto kuin 2011 RB.Henk.koht odotan että ens kaudesta tulee yhtä tiukka kun kaudesta 2010, ellei tiukempi.
Tilanne täysin eri. Honda-Brawn GP-Mercedes ketju on jo paperille kirjoitettuna täysin eri kuin RB-RB-RB ketju.Ei todellakaan ole, viimeksi Brawn GP=>Mercedes.
Totta, totta. Puhallettu diffu on auttanut varmaan suuresti myös jarrutuksissa pitäen auton perän vakaana. (esim. Monzan pääsuoran jarrutus ekaan shikaaniin, itse shikaanissahan, hitautensa takia(?) ei äänestä päätellen pakokaasuja puhalleltu diffuun...)Niin eihän diffusorit mihinkään muutu vaan pakoputket ja mappaukset. Enkä usko että tuokaan vaikuttaa suuresti voimasuhteisiin. Red Bullin etu on ollut ainakin tähän mennessä suorituskyky nopeissa ja keskinopeissa mutkissa. Puhalletut diffuthan ovat auttaneet taas hitaissa mutkissa ja kaikilla kärkitalleilla on ollut siitä omat versionsa.
No, ehkä vauhdillisesti, mutta 2010 RB oli paljon epäluotettavampi auto kuin 2011.Mestari Vettelin sanoin kauden 2010 RB oli ylivoimaisempi auto kuin 2011 RB.
Tapahtumien ja pisteiden valossa 2010 oli tiukka kausi, mutta kyllähän Vettelinkin mielipiteessä on perää.
Totta ja jos sama trendi jatkuu edelleen on muilla todella kova työ kammeta Vettel pois valtaistuimelta. Henkilökohtaisesti en usko Sebin olevan vielä kehityksensä huipulla kypsyydestään ikäisekseen huolimatta. Siinä saa "vanha" kenguru pyristellä tosissaan päästäkseen edes tasoihin...No, ehkä vauhdillisesti, mutta 2010 RB oli paljon epäluotettavampi auto kuin 2011.
+ Vettel osasi myös ajaa 2011 huomattavasti varmemmin ottein kuin 2010.
Joo silloin ilman kisarenkaanvaihtoja Bridgestoneilla ei tehnyt paljoa mitään Michelinejä vastaan. Ja kai kaikki mahdollista ensi vuodeksikin, jos mestari vaihtuisi...Mitään takuita ei silti ole. Putosi se Ferrarinkin lento noin vuonna 2005...
En oikein osaa nähdä, miten olisi paljoa paremmin voinut ajaa kautta, kuin Vettel tekiTotta ja jos sama trendi jatkuu edelleen on muilla todella kova työ kammeta Vettel pois valtaistuimelta. Henkilökohtaisesti en usko Sebin olevan vielä kehityksensä huipulla kypsyydestään ikäisekseen huolimatta. Siinä saa "vanha" kenguru pyristellä tosissaan päästäkseen edes tasoihin...
No Kanadassa olisi se viimeisen kierroksen stiplu voinut jäädä tekemättä.En oikein osaa nähdä, miten olisi paljoa paremmin voinut ajaa kautta, kuin Vettel teki
Tämäkin on väärä ketju pohtia Red Bullin 2013 miehitystä, mutta parempi kuin Toro Rosson ketju.Märkä päiväuni kyllä, mutta minusta tämä TR:n tempaus nosti Kimin osakkeita RB:lle. TR:n uudet kuskit tuskin pystyvät sellaisiin urotekoihin ensimmäisellä kaudellaan että olisivat vakavasti korvaamassa Websin kun kaveri siirtyy/ siirretään eläkkeelle 2013. Vettelin rinnalle pitää löytää kokenut huippukuski.
Tämä toki edellyttää että Webber ymmärtää jäädä eläkkeelle (mitä epäilen...)tai RB ei halua häntä enään ja että Kimi onnistuu Rellulla riittävän hyvin ja että....ja että.... :doubtful:
Hyvä siirto oikeampaan ketjuun. Edellinen meni OT:ksi.Toro Rosson ketjusta:
Tämäkin on väärä ketju pohtia Red Bullin 2013 miehitystä, mutta parempi kuin Toro Rosson ketju.
Miksi Vettelin rinnalle haluttaisiin kokenut huippukuski? Heillä on jo itsestäänselvä ykköstykki, jolle korkeintaan tarvitaan aseenkantaja. Hyvä kakkoskuski. Edes kimifanit eivät toivo moista asemaa sankarilleen, eihän? Jos olisin Helmut Marko, en missään tapauksessa ottaisi talliin kaveria, joka edes teoriassa haastaa Vettelin. Käytännössä tietysti Markona varmistaisin sen, ettei haasta.
No siinähän se pointti oli. Jos ensi kausi on kalustoltaan yhtä tasainen kuin 2010, niin vuoden 2011 Vettelillä tuleva kausi olisi todella erilainen kuin 2010, vaikka luotettavuuteen ei puututtaisikaan.No, ehkä vauhdillisesti, mutta 2010 RB oli paljon epäluotettavampi auto kuin 2011.
+ Vettel osasi myös ajaa 2011 huomattavasti varmemmin ottein kuin 2010.
Miksi? Ei Vettelkään RedBullin talliin siirtyessään ollut kokenut huippukuski, RedBullin tapoihin kuuluu jo junnuluokista alkaen antaa lupaavalta vaikuttaville kuskeille mahdollisuuksia, mutta toisaalta sitten kenkääkin tulee hyvin herkästi. Kuten nyt Algusuarille tuli, vaikkei näytöt kehnoja olleet.Vettelin rinnalle pitää löytää kokenut huippukuski.
Niin ja eikä se Vettel enää niin kokematon ole vaikka nuori onkin. Kokemusta löytyy neljästä eri tallista: Williams, BMW Sauber, Toro Rosso ja Red Bull (enemmän kuin esim. Mika Häkkisellä). Kokemusta löytyy V8 ja V10 koneista Ferrarin, Renaultin ja BMW:n valmistamina (enemmän kuin esim. Kimi Räikkösellä). Kokemusta löytyy Michelinin ja Bridestonen urarenkaista ja Bridestonen ja Pirellin slickseistä (enemmän kuin Kimillä).Miksi? Ei Vettelkään RedBullin talliin siirtyessään ollut kokenut huippukuski, RedBullin tapoihin kuuluu jo junnuluokista alkaen antaa lupaavalta vaikuttaville kuskeille mahdollisuuksia, mutta toisaalta sitten kenkääkin tulee hyvin herkästi. Kuten nyt Algusuarille tuli, vaikkei näytöt kehnoja olleet.