Red Bull Racing 2024 - Totaalinen sulaminen?

Joel Hallikainen

Muusikko
Alkaa vituttaa tämä touhu, kun jotenkin sarjan ylivoimainen mestaritalli on onnistunut kääntämään homman päälaelleen ja esittää nyt sarjan köyhintä kerjäläistä. Pérez on suhteessa tallikaveriinsa sarjan huonoin kuski tällä hetkellä ja on ollut sitä jo pitkän aikaa. Mainehaitallakaan ei ole enää mitään väliä, kun tallia kiinnostaa vain se, että Pertsan potkiminen pihalle olisi liian kallista.

Minä olen huutanut Helmut Markolle potkuja jo ainakin kaudesta 2019 lähtien, mutta ensimmäistä kertaa ikinä olen hänen kannallaan tässä asiassa. Ainakin olen ollut aistivinani, että Marko olisi halunnut Pérezistä eroon jo kauan sitten mutta Horner onnistuu estämään sen.

Toisaalta ironisesti se oli Christian Horner, joka alkoi kesällä vinkua siitä, että Pérezin huonot suoritukset vaarantavat tallin sijoituksen valmistajien MM-sarjassa ja sen vuoksi myös henkilökunnan menestysbonarit, mutta sitten median kautta selviääkin, että Pérez maksaa paikastaan kymmeniä miljoonia dollareita ja että sen vuoksi Red Bull ei uskalla kenkiä häntä pihalle. Toivottavasti Horner ohjaa sitten lippismyynnin tulot henkilökunnan joulubonusten kassaan.

Soppaan ovat selkeästi sekaantuneet myös F1-sarjan pomot – onhan se selvää, kun katsoo noita Kitkat- ja McDonalds-mainoskuvia.
Hornerilla on hyvät näytöt tältä kaudelta. Jatkosopimus Perezille joka maksaa merkkimestaruuden. Neweyn arvostelu julkisesti, joka oli kuulemma firmassa vain seinäruusuna. Ricciardon tekohengitys. Pysyn kannassani että Hornerille olisi pitänyt antaa kenkää jo alkuvuodesta kun tämä verenimijä haluaa vain enemmän valtaa ja tekee urpoja peliliikkeitä kuskiruletissa joissa hyötyy vain lompakko.

• Like
Reaktiot: SJ

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Onko sulla teoriaa miksi Bottas joutuu ulos sarjasta, eikä edes huonoimmasta tallista paikkaa irronnut?
Ei saanut sopimusta sarjaan. Ainakaan haluamaansa. Mutta sai aikoinaan, toisin kuin Hulkki.
Poistuu kuitenkin sarjasta 10 voiton, 67 podiumin, 20 paalupaikan kera.
Jotain tasosta kertoo ettei koko Mersu-uransa aikaan missannut kertaakaan Q3:sta.
Siihen ei edes 7 kertainen maailmanmestari pystynyt.

Mikä se sun teoria oli?

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Yhden sijan arvio valmistajien sarjassa on ollut yhdeksän miljoonan dollarin luokkaa. Eli ykkössijan vaihtuminen kolmanteen on noin 18 miljoonaa.

Jos kakkoskuski olisi kerännyt pisteitä edes Sainzin tahtiin, niin sillä oltaisiin helposti ykkösenä.
Jos Horner halusi enemmän aikaa tuulitunneliin, niin ottaa huonon sijan valmistajiensarjassa?

Joel Hallikainen

Muusikko
Ei saanut sopimusta sarjaan. Ainakaan haluamaansa. Mutta sai aikoinaan, toisin kuin Hulkki.
Jotain tasosta kertoo ettei koko Mersu-uransa aikaan missannut kertaakaan Q3:sta.

Mikä se sun teoria oli?
Tungen nokkani tähän. Minun teoria on että Bottakselle kävi Kovalaiset, jossa arvioitiin markkina-arvo pieleen; näytöt eivät olleet monivuotisen pahvin arvoisia, yhden vuoden pahvin mahdollisuuteen ei saatu vastausta. Hulkki sen sijaan valitsi Haasin ja Audin väliltä, koska hänellä oli vakuuttavammat näytöt. Mestarittomien kuskien historiat ei kiinnosta talleja kun tuoleja jaellaan.

Davros

Well-known member
En tiedä meneekö tämä foliohattu-osastolle, mutta kyllähän Perezin surkeus saa Verstappenin näyttämään entistä paremmalta, mikä ei varmasti Red Bullia haittaa, kun yrittävät muutenkin markkinoida Verstappenista itse Jeesusta. Jotkut valmistajien miljoonat ovat ihan nappikauppaa.

Bukko

Voorumisti

Mikä se sun teoria oli?
Ukkelilla väärän maan passi. Suomalaiset ovat viimeisen 20v aikana saaneet näytönpaikkoja kehnoilla näytöillä. Nyt se loppuu eikä tarvitse enää hävetä.

• Like
Reaktiot: SJ