Red Bull Racing 2024 - Totaalinen sulaminen?

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5257
Papa-Perezillä oli ilo ja kunnia ilmoittaa Meksikossa pojastaan tulevan maailmanmestari ja poika ilmoitti että se ei ollut varaslähtö vaan loistava lähtö. Huomaa että ovat sukua.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Ilmeisesti nyt sekä McLaren että Ferrari ovat ajaneet suorituskyvyssä Red Bullin ohi.

Jotenkin sellainen kutina, että McLaren ja Ferrari ratkaisevat kauden 2025 titteli-taistelun sekä kuljettajien että valmistajien puolella.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5257
Ilmeisesti nyt sekä McLaren että Ferrari ovat ajaneet suorituskyvyssä Red Bullin ohi.

Jotenkin sellainen kutina, että McLaren ja Ferrari ratkaisevat kauden 2025 titteli-taistelun sekä kuljettajien että valmistajien puolella.
Tällä kaudella "dominointia" ovat esittäneet Red Bull (Max), Mclaren, Ferrari ja Mersu. Tältä pohjalta vaikea sanoa, mikä talli tulee ensi kaudella olemaan kärjessä ja tähän mukaan vielä se tekijä että mitkä tallit viettävät välivuotta ja mitkä eivät kun paukut siirretään kauteen 2026. Henk koht en usko että Red Bull on enää mestaruuskandidaatti menetettyään Neweyn ja talli muutenkin sisällissodan kourissa. Huono startti kauteen niin Verstappen alkaa neuvottelemaan muiden huipputallien kanssa kenties jo kaudeksi 2026.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Tällä kaudella "dominointia" ovat esittäneet Red Bull (Max), Mclaren, Ferrari ja Mersu. Tältä pohjalta vaikea sanoa, mikä talli tulee ensi kaudella olemaan kärjessä ja tähän mukaan vielä se tekijä että mitkä tallit viettävät välivuotta ja mitkä eivät kun paukut siirretään kauteen 2026. Henk koht en usko että Red Bull on enää mestaruuskandidaatti menetettyään Neweyn ja talli muutenkin sisällissodan kourissa. Huono startti kauteen niin Verstappen alkaa neuvottelemaan muiden huipputallien kanssa kenties jo kaudeksi 2026.
Joo, itseasiassa melko samanlainen tilanne kuin Williamsilla kaudella 1997. Williams oli kauden alussa ylivoimainen, kuten Red Bull tänä vuonna.

Loppukautta kohden McLaren ja Ferrari olivat jo samalla tasolla nopeudessa kuin Williams vuonna 1997, voisi kai sanoa.

Sitten kaudella 1998 Williams oli kaukana McLarenin ja Ferrarin takana, eikä kyennyt taistelemaan mestaruuksista.

Vähän kyllä Red Bullilla samat merkit ilmassa.

Ja tuolloinkin Neweyn lähtö Williamsilta oli melko ratkaiseva syy tiimin romahdukseen.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5701
Taitaa Brasilian GP olla Chacon viimeinen Red Bullilla.
 

ouzei

Well-known member
Liittynyt
22.5.2018
Viestit
2851
Luulen kanssa että Checon lähtöpasseista on kyllä jo päätetty. Pakkohan se vaan yksinkertaisesti on potkia pois näillä esityksillä. Ehkä tämän kauden tallimestaruuden osalta on jo pyyhe heitetty kehään ja Checo saa kurvailla kauden loppuun tai sitten ovea näytetään hyvinkin pian.
 

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4222
AUT
7
GBR
17
HUN
7
BEL
7
NED
6
ITA
8
AZE
17 (DNF)
SIN
10
USA
7
MXC
17

Siinä Checon 10 viimeisimmän kisan tulokset. Kovaa tekemistä. Jos Baku jätetään pois laskuista niin keskimääräinen sijoitus on ~9,6.

Maxin keskimääräinen sijoitus samassa ajassa 4,0. Kyllä väitän että Max on sillä kuuluisalla hanskalla paikannut tilannetta.

EDIT:
Esimerkiksi Hulkin 10 viimeisintä kilpailua keskimääräinen sijoitus ~10,2.

Eli siinä missä Checo taistelee Hulkin ja muiden keskikastin sankareiden kanssa niin Max haastaa minkä pystyy Ferrari/McLaren kuskeja.
 
Viimeksi muokattu:

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5257
Max ansaitsee oikean kakkoskuskin kuten muutkin suuret mestarit, ei ole hyötyä jos tallikaveri on keskipakassa tai hännillä. Sitten tuleekin se mielenkiintoisin osuus, kumpi ylennetään; Tsunoda vai Lawson. Lawson osoittanut lyhyessä ajassa ettei ainakaan lammas ole ja saanut jo kritiikkiä Alonsolta ja Pereziltä. Perez jopa ironisesti tokaisi että Lawsonin tyylillä ei pitkään ykkösissä olla.
 

Renessanssinero

Perusfeidaaja
Liittynyt
23.4.2005
Viestit
4998
Sijainti
Vantaa
Nyt kun Red Bull on pudonnut vasta kolmanneksi parhaaksi autoksi, niin olisi aika mainio saavutus saada sellaisella maailmanmestaruus. Edellisen kerran kolmanneksi parhaalla autolla voitettiin maailmanmestaruus vuonna 1983, jolloin Piquet oli mestari Brabham - BMW:llä. Silloin Ferrari ja Renault olivat parempia autoja.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5701
Nyt kun Red Bull on pudonnut vasta kolmanneksi parhaaksi autoksi, niin olisi aika mainio saavutus saada sellaisella maailmanmestaruus. Edellisen kerran kolmanneksi parhaalla autolla voitettiin maailmanmestaruus vuonna 1983, jolloin Piquet oli mestari Brabham - BMW:llä. Silloin Ferrari ja Renault olivat parempia autoja.
Osittain totta. Alkukaudesta oli ylivoimainen kiesi. 107% forumin väestä totesi Maxin ylivoiman ja kauden olevan ohi.
 

Dieselmoottori

Well-known member
Liittynyt
25.4.2021
Viestit
4273
Nyt kun Red Bull on pudonnut vasta kolmanneksi parhaaksi autoksi, niin olisi aika mainio saavutus saada sellaisella maailmanmestaruus. Edellisen kerran kolmanneksi parhaalla autolla voitettiin maailmanmestaruus vuonna 1983, jolloin Piquet oli mestari Brabham - BMW:llä. Silloin Ferrari ja Renault olivat parempia autoja.
Keke Rosberg voitti maailmanmestaruuden kaudella 1982 vasta neljänneksi parhaalla autolla. Williamsin edellä olivat Ferrari, Renault ja McLaren.

Tämä on temppu, johon ei tietääkseni Keken lisäksi kukaan muu ole koskaan pystynyt.
 

Vormulaniilo

Designer
Liittynyt
11.12.2021
Viestit
106
Jotenkin haisee tämä RedBullin toiminta. Ei Pereziä pysty perustelemaan tallin toisena kuskina millään jos kerta toisensa jälkeen päätyy pois pisteiltä. Muissa talleissa kuskit ajaa noin suunnilleen peräkkäin ja samanlaisella kalustolla. Onko tässä Perezin autossa jotain mitä suurelle yleisölle ei kerrota? Onko Redbullilla vaan kaks täysin erilaista autoa radalla ja sen vuoksi Perezin mahalaskua seurataan sormien läpi kerta toisensa jälkeen. Resurssit on niin rajalliset että onko se strateginen valinta tehdä vain yksi auto ja toinen b luokan varaosista kasattu testirämpylä.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5714
Osittain totta. Alkukaudesta oli ylivoimainen kiesi. 107% forumin väestä totesi Maxin ylivoiman ja kauden olevan ohi.
Ei tässä mitään mestaruustaistoa ole käyty koko kauden aikana. McLarenilla oli lyhyt hetki, kun auto oli gridin nopein, ja tupauunoilla lähti keulimaan. Norris viimeistään varmisti mestaruuden Maxille ajamalla itse onnettomasti.

Leclerc on kerännyt kaikista eniten pisteitä viimeisen seitsemän kilpailuviikonlopun aikana.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9716
Sijainti
Helsinki
Ei tässä mitään mestaruustaistoa ole käyty koko kauden aikana. McLarenilla oli lyhyt hetki, kun auto oli gridin nopein, ja tupauunoilla lähti keulimaan. Norris viimeistään varmisti mestaruuden Maxille ajamalla itse onnettomasti.

Leclerc on kerännyt kaikista eniten pisteitä viimeisen seitsemän kilpailuviikonlopun aikana.
Vegasissa Maxin mestaruuspirskeet.
 
  • Like
Reaktiot: SJ

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5701
Jotenkin haisee tämä RedBullin toiminta. Ei Pereziä pysty perustelemaan tallin toisena kuskina millään jos kerta toisensa jälkeen päätyy pois pisteiltä. Muissa talleissa kuskit ajaa noin suunnilleen peräkkäin ja samanlaisella kalustolla. Onko tässä Perezin autossa jotain mitä suurelle yleisölle ei kerrota? Onko Redbullilla vaan kaks täysin erilaista autoa radalla ja sen vuoksi Perezin mahalaskua seurataan sormien läpi kerta toisensa jälkeen. Resurssit on niin rajalliset että onko se strateginen valinta tehdä vain yksi auto ja toinen b luokan varaosista kasattu testirämpylä.
Viittaat kenties eroihin Benettonin toimintaan esim 1994? Schumin auto täysin eri Jykätappemin.
 
Ylös