Red Bull Racing 2025 - Uusin eväin uuteen nousuun?

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4336
No Maxilla on neljä mestaruutta ja muutama gp-voitto enemmän kuin Tsukilla.

Siitä kumpi kolisteli kummankin kanssa, voi olla montaa mieltä. Mun mielestä Perez oli pihalla kuin tamppoonin naru koko kisan ajan.
Mielestäni vasta sen jälkeen kun auto hajosi. Sehän oli aika pahasti rikki ja taisi olla parikin Checosta riippumatonta törmäystä siinä kisassa
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4336
Nyt on hävinnyt tallin sponssisivulta esim Bybit, joka oli yki suurimmista. Sitten on kadonnut myös Slimmin firmoihin kuuluvia iso kasa; Claro, Telcel, ym. AT&T on tullutori takaisin, mutta oliko jo aiemmin? Ainakin Slimmin firma sen pudotti aiemmin pois.

Tuo Bybit on iso juttu, joka yllätti. Oli yksi tiimin pääsponsseista ja srveltiin tuovansa tallille 100-150m vuodessa. Todennäköisesti tuolla haitarin yläpäässä, ellei ylikin.

Kalliiksi tuli Lawsonin nostaminen. Toivottavasti onnistuu edes hyvin
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5784
Toisaalta aika kauhea ajatus, että aivan eksysissä oleva kuski pystyy roikkumaan kärkitallissa mukana pelkästään sponsoreiden avulla. Ehkä ottavat tästä opiksi jo pelkästään sopimusta sopiessa sponssien kanssa?
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5316
Hienoa nähdä ettei tallit ole enää niin markkinoiden ja rahojen perään. Olemme päässeet eroon Sargeantista, Zhousta ja Perezistä samalla ovenavauksella.
 
Viimeksi muokattu:

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
5784
Veikkaan että jos Red Bull on nopea tänä vuonna, niin syy on se että Newey on tehnyt pohjatyön siihen. Ja jos auto on hidas, niin syy on se, ettei Newey ole tehnyt tätä autoa.
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5728
Veikkaan että jos Red Bull on nopea tänä vuonna, niin syy on se että Newey on tehnyt pohjatyön siihen. Ja jos auto on hidas, niin syy on se, ettei Newey ole tehnyt tätä autoa.
Auto tulee olemaan hidas koska Newey ei ole sipaissut suunnitelmiin kuin korkeintaan munaansa. Sekin voi tosin jo olla riittävästi.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5316
Wache odotetusti vahvistaa Albonin tarinat siitä miksi Red Bullin kärryt ovat mitä ovat. Jos niistä tehtäisiin kuljettajaystävällisempiä ja aliohjaavaisempia, olisivat ne silloin hitaampia. Eli kun auto "on tehty Maxille", tosiasiassa se on tehty nopealle kuskille, joka pystyy hanskaamaan sivutuotteena syntyvän yliohjauksen.

https://www.planetf1.com/news/deliberate-red-bull-develop-car-concept-max-verstappen-theory-quashed

“You still have the possibility to create an understeery car but it would be slower. Our job is to move away from this and then use the set-up to make it quicker. Max is able to cope with this and I think Alex explained very well with his computer mouse comments.
 

Bukko

Voorumisti
Liittynyt
26.3.2019
Viestit
3774
Wache odotetusti vahvistaa Albonin tarinat siitä miksi Red Bullin kärryt ovat mitä ovat. Jos niistä tehtäisiin kuljettajaystävällisempiä ja aliohjaavaisempia, olisivat ne silloin hitaampia. Eli kun auto "on tehty Maxille", tosiasiassa se on tehty nopealle kuskille, joka pystyy hanskaamaan sivutuotteena syntyvän yliohjauksen.
Ihan hyvin Mersun kärry kulki aliohjaavana dominointivuosinaan. Aliohjaavalla autolla saa enemmän pitoa takapyörille, jolloin voi kiihdyttää ja jarruttaa rajummin. Myöskin tallimestaruuden kannalta olisi parempi, että molemmat kuskit pystyvät voittamaan kisoja.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5316
Ihan hyvin Mersun kärry kulki aliohjaavana dominointivuosinaan. Aliohjaavalla autolla saa enemmän pitoa takapyörille, jolloin voi kiihdyttää ja jarruttaa rajummin. Myöskin tallimestaruuden kannalta olisi parempi, että molemmat kuskit pystyvät voittamaan kisoja.
Jos autoa vietäisiin "hitaampaan" suuntaan niin silloin sillä ei välttämättä voittaisi kumpikaan kuski jos auto on aliohjaava lahna.

Toisin sanoen Mersulla oli työkaluja aika paljon enemmän tehdä autosta helposti ajettava kuin junakiskoilla, jos kerran gridiä dominoitiin alitehoisella padallakin ettei jengi ala huutelemaan fuskaamisesta.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
5316
Red Bullilla oltiin yllättyneitä heidän kaulastaan kauden alussa ja myöhemmät ongelmat johtuivat simulaattoridatasta joka ei täsmännyt ratakäyttäytymiseen.

https://www.motorsport.com/f1/news/red-bull-explains-what-went-wrong-with-rb20-f1-car/10687910/

“The season was basically as challenging as we expected,” Wache told Autosport. “I would say we were more surprised at the beginning of the season because of the gap we had. We expected the whole season to be like the end of the season, a big fight with the others.

So what went wrong with the RB20? While Red Bull advisor Helmut Marko previously mentioned the team’s 2025 challenger needing a wider operating window, Wache explained the predominant issue was correlation: the CFD and simulator data did not match what happened on the track.
 

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
4336
Noissa uusien säätöjen autoissa on jotain uusia muuttujia, joita ei osata, tai ole osattu mallintaa simulaattoreille, kun jokainen kärkitalli on mennyt metsään jossain kohtaa, eikä oikein tajua autoa.
Mäkki taisi löytää omat juttunsa jo toissa talvena ja Ferkku selvästi myös pääsi jo jyvälle, mutta RB menetti omansa, kuten myös AM. Mese on aivan kysymysmerkki . Aika erikoista kyllä.
 
Ylös