– Olin parhaassa tallissa, mutta se oli monimutkaista, koska Maxin tallikaverina oleminen on vaikeaa. Maxin tallikaverina oleminen Red Bullilla on koko F1-sarjan huonoin työpaikka, Perez kertoo.
– Tiesin, mihin ryhdyin. Kun istuin ensimmäisen kerran alas Christian Hornerin kanssa, hän sanoi minulle, että tämä projekti on luotu Maxia varten.
– Red Bullilla kaikesta tuli ongelma. Jos olin nopeampi kuin Max, ilmapiiristä tuli todella kireä. Jos olin hitaampi kuin Max, sekin oli ongelma, Perez sanoo.
Perez pystyi omien sanojensa mukaan lyömään Verstappenille parhaiten kampoihin alkukaudella, jolloin autot olivat vielä molemmille sopivia. Auton kehitys- ja päivityspakettien myötä autosta tehtiin kuitenkin sopivampi Verstappenille kuin Perezille.
– Kun päivityksiä lopulta tuli, tallilla oli selkeä suunta, jota oli ehdottomasti seurattava. Silloin minun ongelmani alkoivat. Silloin en enää tiennyt, miten auto käyttäytyy, kun käännyn mutkaan.
– Vuonna 2023 taistelin alkukaudesta mestaruudesta Maxin kanssa, mutta Barcelonassa (kauden kahdeksas osakilpailu) olin jo sekunnin hitaampi. En voinut enää kontrolloida autoa. Silloin paineet alkoivat kasaantua.