Red Bull Racing & Ford - Sierra jätättää vai alitehoinen Taunus?

Ykkösnick

Heh, Massa!
Sijainti
Kerros 107
Ei varmasti yhtään sen paremmin, mutta 30 000 000 $ potti per vuosi saattoi edesauttaa, ettei ainakaan kesken kauden joutunut lähtemään.
Kesken kauden veikkailtiin potkuja, mutta sieltä tulikin jatkosoppari. Perez lykättiin kallonkutistajallekin jospa auto pysyisi paremmin tiellä. Sikäli erikoiseen tarkoitukseen kun Perezin mukaan auto on hankala ja arvaamaton niin yritä sillä sitten ajaa rennosti. Red Bullilla myös nähtiin datasta että Perez nostaa jalan kaasulta paikoissa joissa Verstappen ei, joka toteaa auton olevan vain hieman hankala. Hanskoista tämä ero tulee eikä henkiseltä puolelta.

SJ

F1 asijan tuntia
Red Bullilla myös nähtiin datasta että Perez nostaa jalan kaasulta paikoissa joissa Verstappen ei, joka toteaa auton olevan vain hieman hankala. Hanskoista tämä ero tulee eikä henkiseltä puolelta.
Jos kaasua nostaa vain sen takia että pelottaa, niin silloin se tulee pääkopasta.

Jos kaasua nostaa vain sen takia että pelottaa, niin silloin se tulee pääkopasta.
Ei kai kallonkutistajalla sentään ajamaan opetella vaan käsittelemään esim. paineita. Kaasun nostamista pitäisi käsitellä oman kisainssin kanssa datan kera miksi pilttuun toisella puolella ei nostella, koska asia tod näk tulee selkäytimestä ja perstuntumasta.

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
– Olin parhaassa tallissa, mutta se oli monimutkaista, koska Maxin tallikaverina oleminen on vaikeaa. Maxin tallikaverina oleminen Red Bullilla on koko F1-sarjan huonoin työpaikka, Perez kertoo.

– Tiesin, mihin ryhdyin. Kun istuin ensimmäisen kerran alas Christian Hornerin kanssa, hän sanoi minulle, että tämä projekti on luotu Maxia varten.

– Red Bullilla kaikesta tuli ongelma. Jos olin nopeampi kuin Max, ilmapiiristä tuli todella kireä. Jos olin hitaampi kuin Max, sekin oli ongelma, Perez sanoo.

Perez pystyi omien sanojensa mukaan lyömään Verstappenille parhaiten kampoihin alkukaudella, jolloin autot olivat vielä molemmille sopivia. Auton kehitys- ja päivityspakettien myötä autosta tehtiin kuitenkin sopivampi Verstappenille kuin Perezille.

– Kun päivityksiä lopulta tuli, tallilla oli selkeä suunta, jota oli ehdottomasti seurattava. Silloin minun ongelmani alkoivat. Silloin en enää tiennyt, miten auto käyttäytyy, kun käännyn mutkaan.

– Vuonna 2023 taistelin alkukaudesta mestaruudesta Maxin kanssa, mutta Barcelonassa (kauden kahdeksas osakilpailu) olin jo sekunnin hitaampi. En voinut enää kontrolloida autoa. Silloin paineet alkoivat kasaantua.

– Olin parhaassa tallissa, mutta se oli monimutkaista, koska Maxin tallikaverina oleminen on vaikeaa. Maxin tallikaverina oleminen Red Bullilla on koko F1-sarjan huonoin työpaikka, Perez kertoo.

– Tiesin, mihin ryhdyin. Kun istuin ensimmäisen kerran alas Christian Hornerin kanssa, hän sanoi minulle, että tämä projekti on luotu Maxia varten.

– Red Bullilla kaikesta tuli ongelma. Jos olin nopeampi kuin Max, ilmapiiristä tuli todella kireä. Jos olin hitaampi kuin Max, sekin oli ongelma, Perez sanoo.

Perez pystyi omien sanojensa mukaan lyömään Verstappenille parhaiten kampoihin alkukaudella, jolloin autot olivat vielä molemmille sopivia. Auton kehitys- ja päivityspakettien myötä autosta tehtiin kuitenkin sopivampi Verstappenille kuin Perezille.

– Kun päivityksiä lopulta tuli, tallilla oli selkeä suunta, jota oli ehdottomasti seurattava. Silloin minun ongelmani alkoivat. Silloin en enää tiennyt, miten auto käyttäytyy, kun käännyn mutkaan.

– Vuonna 2023 taistelin alkukaudesta mestaruudesta Maxin kanssa, mutta Barcelonassa (kauden kahdeksas osakilpailu) olin jo sekunnin hitaampi. En voinut enää kontrolloida autoa. Silloin paineet alkoivat kasaantua.
Toisin sanoen Verstappen löysi kärrystä lisää kyytiä, josta Perez ei tykännyt joka tarkoittaa auton ajamista limiitillä. Perezillä tuntuu olevan agenda että päivitykset ovat saatanasta vaikka toinen kuski murskaa niillä ennätykset. Vaikea uskoa että Perezin kehitysideoilla oltaisiin todistettu vieläkin rajumpaa dominointia kaudella 2023 Perezin toimesta, varsinkin jos Red Bullin dominointikausista hän jäi kaipaamaan maaefektiaikakauden ensimmäistä ja painavinta kehitysversiota, jollaista hän on aina halunnut.

Melkoiseksi selittelyksi menee. Halusi vain ajaa tasapainoista autoa, jota ei tarvitsisi "ajaa". Taisi Perez kuitenkin pääasiassa haluta taistella vain Maxia vastaan ja hyvällä tuurilla mestaruudesta, mutta Max vain mestaruudesta, joka tarkoittaa auton viemistä limiitille. Oliko Perezin ajatuksissa että vähempikin kehittäminen riittäisi mestaruuteen ja hänkin pysyisi radalla.

Albon taitaa olla ainut, joka tuolla on kaatunut saappaat jalassa ja vienyt Maxilta opittuja jippoja Williamsille.

Viimeksi muokattu: