Red Bull Racing 2025 - Uusin eväin uuteen nousuun?

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7123
Mikä on epäselvää? Williamsille ja Red Bullille/Verstappenille sopii paremmin low downforcen rata jolloin pääsee yllättämään Mclarenin joka itse helpotti asiaa kampittamalla itseään. Jos asia olisi vain ja ainoastaan kalustosta johtuvaa niin varmasti näkisimme muidenkin voittavan Red Bullilla, mutta se vaatii jotain tuomionpäivän setuppeja ja palikoita.
Ajoiko Sainz, Lawson hyvät aikansa ennen sadekuuroa?
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6675
Ajoiko Sainz, Lawson hyvät aikansa ennen sadekuuroa?
Ajoiko Verstappen paaluaikansa sadekuuron jälkeen? Kyllä ajoi. Myös Lawson paransi aikaansa sadekuuron jälkeen. Sainzin veto ennen sadekuuroa oli jo sen verran hyvä että riitti P2. Oletko itse katsonut lähetystä ollenkaan?

Jos Sainzin suoritus olisi ollut pelkkää tuurinkauppaa niin olisi hän pudonnut kärjen tuntumasta kuin kivi pohjaan. Mutta ei pudonnut koska Sainz itse totesi low downforcen radan sopineen heille ja seuraavaksi hän odottaa hyviä tuloksia samankaltaiselta radalta Vegasissa.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7123
Ajoiko Verstappen paaluaikansa sadekuuron jälkeen? Kyllä ajoi. Myös Lawson paransi aikaansa sadekuuron jälkeen. Sainzin veto ennen sadekuuroa oli jo sen verran hyvä että riitti P2. Oletko itse katsonut lähetystä ollenkaan?

Jos Sainzin suoritus olisi ollut pelkkää tuurinkauppaa niin olisi hän pudonnut kärjen tuntumasta kuin kivi pohjaan. Mutta ei pudonnut koska Sainz itse totesi low downforcen radan sopineen heille ja seuraavaksi hän odottaa hyviä tuloksia samankaltaiselta radalta Vegasissa.
Sainz lähti viimeiselle vedolle kuivattamaan muille rataa, mitä ihmettelin.
 
  • Like
Reaktiot: SJ
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6675
Kuten jo sanoin, mutta tätä ei haluta ottaa kuuleviin korviin "Red Bull on paras" agendan takia. Norriksella oli S1 purppuralla ennen kuin Piastri veti seinään. Ennen kuin Piastri veti seinään niin Piastri oli kirkkaasti Norriksen aikaa edellä. Ihan turha väittää ettei kyytiä riittänyt, koska Mclarenin pojat olivat taistelemassa paalusta, mutta sadekuuro sotki pasmat.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7123
Kuten jo sanoin, mutta tätä ei haluta ottaa kuuleviin korviin "Red Bull on paras" agendan takia. Norriksella oli S1 purppuralla ennen kuin Piastri veti seinään. Ennen kuin Piastri veti seinään niin Piastri oli kirkkaasti Norriksen aikaa edellä. Ihan turha väittää ettei kyytiä riittänyt, koska Mclarenin pojat olivat taistelemassa paalusta, mutta sadekuuro sotki pasmat.
En edes olisi yllättynyt, jos McLaren olisi ollut nopein aika-ajossa (mistä kirjoitin jo ennen kisaviikonloppua). Kyse oli siitä, että kisavauhtiin Red Bullin setuppi oli parempi kuin Mclaren, pitkän suoran ansiosta. Tuolla serpentiinillä ei pääse ohi, ja pienellä siivellä pääsee pääsuoran (2,3 km) hyvää vauhtia ilman DRS:ää ja pystyy tarvittaessa puolustamaan tai ohittamaan sillä. Radan ainoalla oikealla ohituspaikalla.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7123
Näin kirjoitin kisatoikkiin ennen kisaa:
Toi pitkä suora ja toinen DRS asettaa kuitenkin sen, että mennään pienellä siivellä, vaikkei ole nopein ratkaisu aika-ajoon. Ihan eri setupit on autossa Bakussa, verraten Miamiin.
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6675
En edes olisi yllättynyt, jos McLaren olisi ollut nopein aika-ajossa (mistä kirjoitin jo ennen kisaviikonloppua). Kyse oli siitä, että kisavauhtiin Red Bullin setuppi oli parempi kuin Mclaren, pitkän suoran ansiosta. Tuolla serpentiinillä ei pääse ohi, ja pienellä siivellä pääsee pääsuoran (2,3 km) hyvää vauhtia ilman DRS:ää ja pystyy tarvittaessa puolustamaan tai ohittamaan sillä. Radan ainoalla oikealla ohituspaikalla.
Herää myös kysymys, jos tiedetään 2,3 km pääsuora niin miksi lyödään niin paljon aeroa autoon että kisan jälkeen voidaan todeta Williamsin ja Toro Rosson takana "they are so fast". Lähinnä aiheuttaa myötähäpeää moinen selittely kun alempi keskikasti myllyttää tallia joka tod näk rikkoo kaikkien aikojen piste-ennätyksen. Ja kun myllytys vielä tapahtuu lähinnä kuskien mokien takia.
 
Viimeksi muokattu:

comm

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
5231
Itsehän laitoin lauantain harkkojen jälkeen seuraavaa:
Mäkeillä edelleen pidon kanssa isoja ongelmia, ei selvästi pääse täällä oikeuksiinsa. Rus näytti myös epävakaalla ja Ferkut, jotka eilen olivat huomattavasti nopeampiakin, kuin tänään. Kaikilla oli taas levoton auto, varsinkin Rus ja Ham, vaikka Lerkki taisi kolmikosta olla tuloslistalla alimpana

Max ajoi toiseksi nopeimman aikansa 10 kierrosta vanhoilla pehmeillä, niin sieltä voisi tulla kyllä paalukin. Selvästi tasaisinta menoa.

Antonellia en nähnyt juuri kuvissa, mutta taitaa olla mieleinen rata.
Oikeastaan vain Rus osalta meni pieleen,kun saivat auton paljon paremmin toimimaan, muuten Max oli selvästi nopein jo lauantai aamusta.
 

BJohnson

Ukrainan aseistaja 🇺🇦
Liittynyt
11.3.2020
Viestit
7123
Herää myös kysymys, jos tiedetään 2,3 km pääsuora niin miksi lyödään niin paljon aeroa autoon että kisan jälkeen voidaan todeta Williamsin ja Toro Rosson takana "they are so fast". Lähinnä aiheuttaa myötähäpeää moinen selittely kun alempi keskikasti myllyttää tallia joka tod näk rikkoo kaikkien aikojen piste-ennätyksen..
Niin on! Eikö sitten kuskeilta löydy tarpeeksi palleroita vedellä muurien välissä huonolla pidolla?
 
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
6675
2019: Gasly P2
2019: Albon P1
2020: Albon P3
2023: Perez P3
2024: Perez P1

Siinä Verstappenin tallikavereiden kärkisijoituksia romuttamisen suhteen. Joko tallissa ei tueta kakkoskuskeja koska niiden kierrättäminen on lystiä puuhaa tai sitten niillä autoilla on vaikea ajaa kovapaineisessa ympäristössä.
 
Viimeksi muokattu:

Irwin

Well-known member
Liittynyt
13.7.1999
Viestit
4404
Marko kertoilee Formule 1 Magazinen haastattelussa, että kun insinöörit ovat enemmän kuunnelleet Maxin palautetta, on autosta saatu helpommin ajettava ja säätöikkuna isommaksi.

Tuohan on nähtävissä jopa Yukinkin suorituksissa. Mutta miten tämä nyt käy forumistien agendaan, jossa iso paha Max haluaa vain vaikeasti ajettavan auton tallikavereilleen?


Täältä pääsee lukemaan Markon mietteitä: https://racingnews365.com/helmut-marko-reveals-major-red-bull-change-in-max-verstappen-title-pursuit
 

odetus

Well-known member
Liittynyt
18.10.2006
Viestit
2061
Marko kertoilee Formule 1 Magazinen haastattelussa, että kun insinöörit ovat enemmän kuunnelleet Maxin palautetta, on autosta saatu helpommin ajettava ja säätöikkuna isommaksi.

Tuohan on nähtävissä jopa Yukinkin suorituksissa. Mutta miten tämä nyt käy forumistien agendaan, jossa iso paha Max haluaa vain vaikeasti ajettavan auton tallikavereilleen?


Täältä pääsee lukemaan Markon mietteitä: https://racingnews365.com/helmut-marko-reveals-major-red-bull-change-in-max-verstappen-title-pursuit
Hornerin poistumisen jälkeen kävi selkeästi jotain, kun autosta alkoi pikku hiljaa löytymään enempi vauhtia. Tietysti ne osat, jotka ovat viimeisimpiin kisoihin tulleet ovat olleet suunnittelupöydällä ja sorvauksessa varmasti jo Hornerin aikana, joten ihan suoraa linjaa hänen poistumiseensa ja auton vauhdin paranemiseen ei voi vetää. Erikoista kyllä, mikäli Hornerin aikana ei kuunneltu enempää kuskien palautetta auton säätämisen suhteen.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4554
Hornerin poistumisen jälkeen kävi selkeästi jotain, kun autosta alkoi pikku hiljaa löytymään enempi vauhtia. Tietysti ne osat, jotka ovat viimeisimpiin kisoihin tulleet ovat olleet suunnittelupöydällä ja sorvauksessa varmasti jo Hornerin aikana, joten ihan suoraa linjaa hänen poistumiseensa ja auton vauhdin paranemiseen ei voi vetää. Erikoista kyllä, mikäli Hornerin aikana ei kuunneltu enempää kuskien palautetta auton säätämisen suhteen.
Täytyy muistaa Laurentin tausta, kisa-insinööri - tallin pääinsinööri ---Ferrarin kisatoiminnasta vastaava johtaja - Visa Cash app RB tallipäällikkö - Red Bull tallipäällikkö. Tallaiset raketin lailla tapahtuneet ylennykset yleensä luovat hyvää kaikkialle koska toiminnasta vastaava johtaja/päällikkö joutuu nöyrtymään koska hänellä ei ole "kaikkitvoipaisuutta"asioihin. Pitempään johdossa olevat henkilöt kuvittelevat tietävän ja osaavansa kaiken tarpeellisen (Jorma Ollila, Christian Horner jne.) ja sitten mennäänkin metsään koska kuunnellaan vain jos kuunnellaan kuten tässä tapauksessa suunnitteluinsinöörejä/CFD analysteja ja keskitytään hieromaan sadas- ja tuhannesosia, vaikka kuljettaja petraaa hanskallaan puolisekkaa helposti kun auton ajettavuus on prikulleen kuljettajan haluama.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös