Enpä usko, että Cutin henkilökohtainen suoritustaso olisi juurikaan parantunut McLarenilla. Mun mielestä tallinvaihto oli Coulthardille pelkästään hyvä asia josta äijä on saanut uutta virtaa. Lisäksi tulospalkkaus RBR:llä antaa varmasti mukavasti lisäpotkua korvienvälitasolla vaikkakaan miehellä ei suoranaisesti rahasta ole mitään puutetta.berra67 sanoi:RedBullista tulee kaudella 2006 kova sana. Ovat saamassa Hondan moottorit ensi kaudelle. Taitaa Coulthard näyttää pitkää kieltä McLarenin suuntaan....
mutta onko RBR:n soppari Hondan kanssa 2008 tai pidemmälle ulottuva?berra67 sanoi:Toisaalta pientä ristiriitaa on tuossa yhdistelmässä havaittavissa...Honda on GPWC-liittymässä ja huhun mukaan RedBull allekirjoitti Bernien kanssa uuden Concorde-sopimuksen. Honda siis teorian mukaan on mukana molemmissa sarjoissa jos niin hassusti käy että GPWC-toiminta alkaa vuoden 2007 jälkeen....hmmmmmmm..
Red Bull to run Honda engines in 2006
Dieter Mateschitz's team were the surprise star of this year's inaugural race, but success on track didn't divert the Austrian's millionaire's attention from the plan to build an even better team. His negotiations with Honda have now reached the crucial and final moments.
A longer version of this story is available to subscribers of Autosport and autosport.com. Please click here for details.
F1-uutiset 9.3.2005 16:54:09
Red Bullille ruutia
Hondan moottoreilla
Turun Sanomat
HEIKKI KULTA
Uusi formula 1 -kausi vasta käynnistyi, mutta moottorikaupat ensi vuotta varten käyvät kuumimmillaan.
Uusi Red Bull Racing -talli sai lentävän lähdön napattuaan seitsemän MM-pistettä Australian avauskisasta. Tulokkaan pistepotti sai tähän asti yksityistallien valtikkaa pitäneen Peter Sauberin melkein nielaisemaan paksun sikarinsa.
Eikä Red Bull vedä lonkkaa Sauberin kukistamiseksi myös moottorimarkkinoilla. Siinä missä Sauber on hieronut sopimusta BMW:n kanssa ja saattaa päätyä vaikka baijerilaisjätin omistukseen, Red Bull on kaikessa hiljaisuudessa kavunnut Hondan päämajan suosikiksi.
Vuonna 2006 F1-autoilu siirtyy 2,4 -litraisiin kahdeksansylinterisiin moottoreihin. Niinpä moottorisopimukset uusista V8:sta täytyy varmistaa jo aikaisin, jotta autojen suunnittelu pääsee kunnolla vauhtiin.
Hondan F1-johtaja Takeo Kiuchi sanoo tehtaan päättäneen toimittaa moottorit myös toiselle tallille vuodeksi 2006, mutta teknisesti Honda toimii jatkossakin vain BAR-tallin partnerina.
Red Bullin ökyrikas omistaja Dietrich Mateschitz on lyhyessä ajassa väläyttänyt oivaa pelisilmää.
Itävaltalaispohatta heitti kynnettömät Jaguarin johtajat veneestä ja värväsi tilalle kunnianhimoisia osaajia - Christian Hornerin tallipäälliköksi ja Mark Smithin autosuunnittelun tekniseksi johtajaksi. Upeaksi vedoksi osoittautui myös David Coulthardin palkkaaminen halvalla ykköskuljettajaksi. Skotti sai ilmeisesti luottamuksesta koko uransa parhaan motivaationosteen.
BAR näpäytti sääntönikkaria
BAR-Honda sai kovasti kritiiikkiä vedettyään molemmat autonsa varikolle ennen Australian GP:n päättymistä. Talli voisi vaihtaa tuoreet moottorit sekä Jenson Buttonille että Takuma Satolle kärsimättä rangaistusta lähtöruudukkojen alentamisessa.
Hondan kilpapäällikkö Shoichi Tanaka puolustelee temppua pelkästään näpäytyksenä kattojärjestö FIA:lle, kun porsaanreikä uusista säännöistä on näin helposti löydettävissä.
- Olimme koko ajan kahden GP-viikonlopun moottori-ikää koskenutta sääntöuudistusta vastaan, koska olimme vakuuttuneet, ettei FIA pysty kontrolloimaan sitä kunnolla. Me vain todistimme, että FIA:lla ei voi olla varmaa tietoa, johtuiko keskeytyksemme moottorin hajoamisesta vai taktikoinnista.
Tanaka sanoo ihmetelleensä, etteivät muut tallit tehneet samalla tavalla.
- Kun kisojen välillä saa vaihtaa moottorin tällä tavalla, monet varmasti seuraavat esimerkkiämme jatkossa.
Hondan johtoporras vetää kuitenkin samaa linjaa kuin Ferrari Schumacherin kanssa ja sanoo vielä harkitsevansa, vaihtaako moottorit Malesian viikonlopuksi. Kahden kuuman kilpailun ajaminen samalla voimanlähteellä arveluttaa varsinkin näin kauden alussa.
Julkaistu 9.3.2005 16:54:09
Ehkä kuitenkin Malesiaa ja Bahrainia. Malesia ja Sepang lienee ihan kaikkien pakko ajaa samalla moottorilla.Bobakki sanoi:Tuossa kun on juttua moottorinvaihdosta, niin aika moni talli taisi olla sitä mieltä, ettei halua ajaa Sepangia ja Malesiaa samalla moottorilla kun molemmat ovat varsin lämpimiä kisoja.
Näinhän se tosiaan meni. Taisipa olla itse Niki Lauda, joka suositteli Coulthardia Mateschitzille. Parisen viikkoa tästä ja David palkattiin Red Bullille.Bobakki sanoi:Höhö. Tuo "upea veto" palkata David Coulthard oli "kynnettömien Jaguarin johtajien" idea. Mateschitz olisi ajattanut omia junioreitaan, joita oli tunkemassa jo Sauberille. Hyvä Heikki.
no classifiedhan tulee jonkun tietyn kierrosmäärän mukaan vaikka kone tosiaan räjähtäisikin, eli käänteisesti kysyttynä jos 5kierr ennen maalia räjähtää kone niin onko pakko ajaa pamahtaneella seuraavakin kisa?J.Heldenview sanoi:Saako Honda mukamas vaihtaa moottorit kun ne on tuloksissa "classified" joukossa. Olis hyvä näpäytys Hondalle jos ei saa vaihtaa :ahem:
Laudan kommenteista en tiedä mitään, mutta tarkoitin kyllä David Pitchforthia ja Tony Purnellia, jotka puhuivat Coulthardin puolesta kun Mateschitz oli vielä sitä mieltä, että Liuzzi ja Klien ovat tallin kuskit.Jeeves sanoi:Näinhän se tosiaan meni. Taisipa olla itse Niki Lauda, joka suositteli Coulthardia Mateschitzille. Parisen viikkoa tästä ja David palkattiin Red Bullille.
Saa vaihtaa, mutta tippuu 10 sijaa ja se olisi juuri sopiva "näpäytys"FO110K sanoi:no classifiedhan tulee jonkun tietyn kierrosmäärän mukaan vaikka kone tosiaan räjähtäisikin, eli käänteisesti kysyttynä jos 5kierr ennen maalia räjähtää kone niin onko pakko ajaa pamahtaneella seuraavakin kisa?