RedBull-tallin väritys

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Jones sanoi:
Häivähdys ruutulipusta takasiiven päätylevyissä ja nokassa näyttävät hyvältä.

Lisäksi rungon 'ferrari-ilmanohjaimet ja ponttoonien härpäkkeet ovat saanet aikasen makeen hopeansävyn.:thumbup:
juuri noin.
Ja toi Runko muistuttaa mua aikalailla toyotaa. etenki ponttoonit ja niitten takaa noi härpäkkeet ja savupiiput.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Jo on rumia nämä köyhempien tallien viritykset!?

Nuo yksityitallien laatikot näyttää olevan kehityksestä jäljessä noin pari vuotta mutta samapa tuo kun samassa kastissa tuntuu pyristelevän vielä Toyotakin!
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Kun tarkemmin katsoo muotoja, niin yhtäläisyys Williamsiin on ilmeinen. Tästä huomaa, mikä on värityksen(joka tässä tapauksessa on hirveä) merkityksen ulkonäössä. Ponttoonit ovat edestä hieman korkeammat kuin williamsissa, ja kuuman ilman suuttimet kookkaammat, muuten aika samanlainen.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki

Absolut

Private member
Liittynyt
9.12.2003
Viestit
1589
Ei ole mun mieleen, luulisi muutenkin että firman näkyvyyden kannalta olisi house style-kannattanut tuoda auton väritykseenkin. Sieluni silmin pystyin jo kuvittelemaan auton tölkin väreissä, mutta not niin not.

Frankin puheet löi kyllä ällikällä, minä en ainakaan odota tallilta oikeastaan yhtään mitään - jos organisaatio ei toiminut Fordin ja Jaguarin kokemuksella, tietotaidolla ja resurseilla, niin on kyllä ihme jos tuo - vaikkakin varmasti taitava ja särmä - kaksikko sen nostaa mihinkään. Ennemmin luulisi käyvän päinvastoin.

Toivottavasti olen väärässä, enpä vaan oikein usko olevani....
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Frank oli varovaisen kohtelias kommenteissaan. Mutta varmasti Red Bull on vahvempi kuin Jordan ja Minardi että ei hän nyt ihan väärässäkään ole ...
 

Joni

Well-known member
Liittynyt
19.1.2004
Viestit
16942
Kukaan ei varmaan usko mutta Red Bull on kyllä Ferkun tasolla. :ahem:


Kylhän sen jo helposti testeistä näki että vauhti on kovaa ja helvetin paljon kierroksia! :ahem:



"Valmiina tulla tyrmätyksi" ;)
 

NOesc

Well-known member
Liittynyt
28.8.2004
Viestit
67
Sijainti
Kauhajoki
Täytyy kyllä sanoa että muutama kuukausi takaperin olisi ollut absurdi ajatus että joku energiajuomavalmistaja ostaisi jaguarin ja alkaisi pyörimään formuloissa (kenellähän siellä oikein lamppu välähti? :idea: ) vaikka onhan se uusi aluevaltaus että F1-tallia ei omistakaan mikään autotehdas niinkuin tapana on. tervetuloa vaan (kalliiseen)leikkiin mukaan...
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Niin no, samainen energiajuomavalmistajahan omisti vielä pari vuotta sitten huomattavan osan Sauber-tallista, eli tuskin se nyt niin kovin absurdi ajatus kuitenkaan oli.

Ja autotehtaathan on toden teolla pyörineet mukana viimeiset 25 vuotta, eikä talleista Ferraria lukuunottamatta yksikään ollut autotehtaan omistuksessa ennen vuosituhannen vaihdetta jos unohdetaan muutama lyhyt yritys 80-luvun alussa. Joku voisi siis väittää autotehtaiden tehneen sen uuden aluevaltauksen.
 
Viimeksi muokattu:

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Bobakki sanoi:
Ja autotehtaathan on toden teolla pyörineet mukana viimeiset 25 vuotta, eikä talleista Ferraria lukuunottamatta yksikään ollut autotehtaan omistuksessa ennen vuosituhannen vaihdetta jos unohdetaan muutama lyhyt yritys 80-luvun alussa. Joku voisi siis väittää autotehtaiden tehneen sen uuden aluevaltauksen.
Omana tallina eivät tosiaan olleet kuin Renault vuodesta 1977 ja Alfa Romeo vuodesta 1979. Molemmat lopettivat 1985. Lisäksi Ligier oli virallisesti Talbot vuosina 1981-1982.

Huhuja autotehtaiden mukaantulosta kyllä piisasi vuodesta toiseen (Toyota, Honda, Porsche, VW, Audi, MB). No, VW Groupia lukuunottamatta nuo huhut tavalla tai toisella toteutuivatkin. Vain Toyotan kohdalla tosin tallina.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
WebSlave sanoi:
Omana tallina eivät tosiaan olleet kuin Renault vuodesta 1977 ja Alfa Romeo vuodesta 1979. Molemmat lopettivat 1985. Lisäksi Ligier oli virallisesti Talbot vuosina 1981-1982.
Alfa on myös ollut mukana 50-luvulla

Tuon Hondan lisäksi heitetään mukaan Lotus (vuosia en muista mutta 60-80 lukujen tienoissa), Lancia, Maserati ja Mercedes (50-60? luvuilla).

Eli loppujen lopuksi aika hyvällä prosentilla autonvalmistajat ovat olleet touhussa mukana.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
On kyllä ensimmäinen kerta, kun kuulen Lotuksen F1-historian liitetyn jollain lailla autonvalmistajien tuloon F1:iin :eek!: Tallihan oli mukana vuodesta 1958 aina vuoteen 1994 asti. Autonvalmistus taisi kasvaa ikäänkuin kilpailutoiminnan sivussa.

Eikä noita Lanciaa, Alfa Romeota ja varsinkaan Maseratia oikein voi nykyisiin autonvalmistajiin verrata. Kaikki tallithan olivat mukana 50-luvulla, Lancia ja Alfa vain pari vuotta ja Maserati koko vuosikymmenen. Kaikki ajattivat käsittääkseni sotaa ennen tehtyä kalustoa, joka kertookin kaiken toiminnan laajuudesta...
 
Viimeksi muokattu:

andyman

Well-known member
Liittynyt
9.3.2004
Viestit
198
Minusta noissa autojen värityksissä olisi viellä jollekkin huomiota kaipaavalle pikkutallille repäisyn mahdollisuus.

Se jordannin ampiais tjsp. keula oli askel oikeaan suuntaan.
Autojen värityksistä voisi tehdä taidetta.

Ymmärrän jos Ferrari tai mäkki haluaa pitää kiinni perinteistä mutta jotkut voisi saada näkyvyyttä jollain komeilla maalaus teemoilla.

 
Viimeksi muokattu:

Jeeves

Well-known member
Liittynyt
19.2.2004
Viestit
2520
andyman sanoi:
Minusta noissa autojen värityksissä olisi viellä jollekkin huomiota kaipaavalle pikkutallille repäisyn mahdollisuus.

Se jordannin ampiais tjsp. keula oli askel oikeaan suuntaan.
Autojen värityksistä voisi tehdä taidetta.

Ymmärrän jos Ferrari tai mäkki haluaa pitää kiinni perinteistä mutta jotkut voisi saada näkyvyyttä jollain komeilla maalaus teemoilla.

Se hai- teema oli myös ihan piristävä poikkeus (-99, vai muistanko väärin?).

BARillakin oli vuonna -99 ihan tyylikkään näköinen auto. Siis se "fifty-fifty", missä toinen puoli autosta oli punaväripainotteinen, kun taas toista puolta hallitsi sininen.
 

Toni_V

Well-known member
Liittynyt
7.12.2004
Viestit
984
Bobakki sanoi:
On kyllä ensimmäinen kerta, kun kuulen Lotuksen F1-historian liitetyn jollain lailla autonvalmistajien tuloon F1:iin :eek!: Tallihan oli mukana vuodesta 1958 aina vuoteen 1994 asti. Autonvalmistus taisi kasvaa ikäänkuin kilpailutoiminnan sivussa.
Eikös sama tyyli ollut Ferrarilla, autonavalmistusta tehtiin ainoastaan kilpailutoiminnan rahoittamiseksi.


Eikä noita Lanciaa, Alfa Romeota ja varsinkaan Maseratia oikein voi nykyisiin autonvalmistajiin verrata. Kaikki tallithan olivat mukana 50-luvulla, Lancia ja Alfa vain pari vuotta ja Maserati koko vuosikymmenen. Kaikki ajattivat käsittääkseni sotaa ennen tehtyä kalustoa, joka kertookin kaiken toiminnan laajuudesta...
No, mitäköhän se touhu sitten muilla oli? Lancialta löytyy paalupaikkoja, Alfalta ja Maseratilta myös kasa voittoja. Eli paljon parempaa menestystä ovat saaneet kuin vaikkapa Ford ja Toyota nykyaikana. Tokihan touhu oli silloin erilaista, mutta kuitenkin.

Halusin vain tuoda esiin että loppujen lopuksi varsin moni Eurooppalainen autonvalmistaja on ollut ykkösissä jossain vaiheessa mukana.
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
Toni_V sanoi:
Eikös sama tyyli ollut Ferrarilla, autonavalmistusta tehtiin ainoastaan kilpailutoiminnan rahoittamiseksi.
No juu, mikään suuri autonvalmistaja ei kuitenkaan ostanut Lotusta niinkuin Fiat Ferraria. Ja tallin historian loppuvaiheessahan Lotuksen urheiluautoilla ei ollut enää mitään tekemistä F1-tallin kanssa.


No, mitäköhän se touhu sitten muilla oli? Lancialta löytyy paalupaikkoja, Alfalta ja Maseratilta myös kasa voittoja. Eli paljon parempaa menestystä ovat saaneet kuin vaikkapa Ford ja Toyota nykyaikana. Tokihan touhu oli silloin erilaista, mutta kuitenkin.

Halusin vain tuoda esiin että loppujen lopuksi varsin moni Eurooppalainen autonvalmistaja on ollut ykkösissä jossain vaiheessa mukana.
Mielestäni tässä ikäänkön sotketaan kaksi asiaa. Eli jos kilpatalli tekee sivussa urheiluautoja, ei sitä pidä mielestäni autonvalmistajaksi siinä merkityksessä kuin tässä aluksi puhuttiin, laskea. Pikemminkin niin, että jos siviiliautojen valmistaja päättää aloittaa autourheilutoiminnan, on se mukaan tuleva autonvalmistaja. Maserati oli kilpatalli Ferrarin tyyliin, Alfa ja Lancia taasen aloittivat siviiliautoilla.

Ja laajuuteen viitatessani tarkoitin lähinnä sitä, että tuolloin sarjassa ei ollut kovinkaan mittavaa kilpailua tallien toimesta. Italialaisilla automerkeillä oli käsittääkseni laajaa toimintaa omiin maantiekilpailuihinsa kuten Mille Miglia liittyen ja kun kalustoa oli sodalta säästynyt niin se päätettiin tuoda mukaan myös formulakisoihin 50-luvun alussa. Lancia suunnitteli kokonaan uuden auton tullessaan mukaan -54, mutta joutui talousvaikeuksiin ja myi autonsa Ferrarille (tuloslistoista löytynee Lancia-Ferrareita 50-luvun puolestavälistä).
 
Viimeksi muokattu:
Ylös