Sue_me
Well-known member
- Liittynyt
- 1.8.2005
- Viestit
- 27848
Lähdettä kehiin noin hienoon uutiseen. :eek!:Ghost_Glove sanoi:Pitäisi kuulemma olla väliaikainen väritys. Eli jotain muutosta on odotettavissa ensi viikon julkistuksessa...
Lähdettä kehiin noin hienoon uutiseen. :eek!:Ghost_Glove sanoi:Pitäisi kuulemma olla väliaikainen väritys. Eli jotain muutosta on odotettavissa ensi viikon julkistuksessa...
Noh, lähde taisi olla niinkin pätevän luotettava kuin IS, mutta tässä se on silti...Sue_me sanoi:Lähdettä kehiin noin hienoon uutiseen. :eek!:
Fernando Alonso radalle uudella Renault'llaIS sanoi:Alonso pääsi puolen päivän aikoihin ensi kertaa käsiksi tämänvuotiseen Renault R28:aan, joka nähdään radalla vielä väliaikaisessa värityksessä. Tämän kauden kilpailuvärit Renault esittelee auton virallisessa julkistamistilaisuudessa 31. tammikuuta Pariisissa.
Juuri näin.Ghost_Glove sanoi:Itse olen käsittänyt niin, että Ferrarin viiksisiivissä on tasan yhtä paljon ellei enemmänkin downforcea tuottavaa pintaa kuin näissä siltasiivissä. Sillä tähän asti ainakin kaikki siltasiivet ovat olleen keulan päälliseltä osaltaan downforce-neutraaleja.(olisiko tämä se syy miksei siipeä edes tarvi kieltää? keskikohtahan sillasta eniten taipuu kuitenkin) Eli siis siltasiipien keskiosa toimii vain ilman ohjaimena parantaen virtauksia...
Tätä virtauksien parantamista ei varmaan Ferrarilla haluta/tarvita kun pitävät keulaansa niin korkealla...
Ja "keskipakarilla" en tarkoittanutkaan pakoputkea. Käytin termiä vain koska se täälä foorumilla keksittiin toissa vuonna muistaakseni mäkkärin yhteydessä...
Ferrarin keula on liian korkea siltasiivelle. Ja hyvä niin.Ghost_Glove sanoi:Samoilla linjoilla siis... :thumbup:
En tiedä olisiko siltasiivestä ferkulle mitään iloa. [/IMG]
Totta, aika outoa. Jospa siellä on pieni tunneli piilossa.formulastara sanoi:Ei tuo etusiipi vielä mitään, mutta katsokaapa koko keulapalaa, noseconea -kuinka matalalla sen "helmat" ovat. Näyttää ihan joltain kasariviritykseltä, kun ei vielä tiedetty venturitunneleista mitään. Tuolla on pakko olla piilossa jonkunlainen tunneli. Tuskin kuljettajien jaloille sentään noin paljoa tilaa tarvitaan....
formulastara sanoi:Jotenkin nuo näyttävät kuitenkin pulleammilta kuin ennen. Eräällä tavalla lituskaisemmilta.
Eikö matalalle yltävät helmat nimen omaan muodosta tunnelin?formulastara sanoi:Ei tuo etusiipi vielä mitään, mutta katsokaapa koko keulapalaa, noseconea -kuinka matalalla sen "helmat" ovat. Näyttää ihan joltain kasariviritykseltä, kun ei vielä tiedetty venturitunneleista mitään.
No miten sen nyt sanoisi.. Isommilta yläetuosailtaan? Ponttoonien lasku takarenkaiden edessä oleville ohjaimille tapahtuu aika äkkiväärästi, ja moottorikatteen takaosassa on jännä kyhmy ennen keskiulostinta.Oberfeldwebel sanoi:
No kyllä mikäli siellä sellainen on! Pitäisi saadaa kuvaa auton alta.Otto Hokkanen sanoi:Eikö matalalle yltävät helmat nimen omaan muodosta tunnelin?
Heh. Venturitunnelit tulivat F1:een viimeistään Lotus 78:n mukana. Ehkäpä venturitunneleista jonkin verran tiedettiin, kun koko maaefektiauto perustui niihin.formulastara sanoi:Näyttää ihan joltain kasariviritykseltä, kun ei vielä tiedetty venturitunneleista mitään.
Kyse on siis keulan venturitunneleista, joita alkoi näkyvä vasta esim. Williams -93 -mallissa. ns. käyrät keulapalan alaosat. Tuollaisia suoria ja matalia ne olivat sitä ennen.WebSlave sanoi:Heh. Venturitunnelit tulivat F1:een viimeistään Lotus 78:n mukana. Ehkäpä venturitunneleista jonkin verran tiedettiin, kun koko maaefektiauto perustui niihin.
Hyvä pointti. Koko keulahan on pirun matalan näkönen. Ei oo sellasta normaalia nousua etusiiven jälkeen rungossa... Aika outoa kyllä täytyy sanoa... :eek!:formulastara sanoi:Ei tuo etusiipi vielä mitään, mutta katsokaapa koko keulapalaa, noseconea -kuinka matalalla sen "helmat" ovat. Näyttää ihan joltain kasariviritykseltä, kun ei vielä tiedetty venturitunneleista mitään. Tuolla on pakko olla piilossa jonkunlainen tunneli. Tuskin kuljettajien jaloille sentään noin paljoa tilaa tarvitaan...
Onko siinä kaksoisköli? Renuhan on ennen tykännyt kovasti v-kölistä...Zaikom sanoi:Noin muuten uudet detaljit eivät vakuuta. Onhan siinä vihdoin kaksoisköli, samanlainen kuin muilla oli jo 5v sitten. Keulassa on jotain retroa vuoden 2000 Benettonista.
Tosson sellainen zero keel, eli alemmat tukivarret kiinnittyvät suoraan runkoon. Keulan alapuolella olevat ilmanohjaimet eivät liity tähän kölihöpinään mitenkään niin kauan kuin tukivarret eivät niihin kiinnity. Tämä on ensimmäinen Renault, jossa tukivarret ovat tuollaiset "roikkuvat" (eli eivät ole 90 asteen kulmassa runkoon nähden), joskin kulma on huomattavasti pienempi kuin muilla talleilla muita matalammasta keulasta johtuen.Ghost_Glove sanoi:Onko siinä kaksoisköli? Renuhan on ennen tykännyt kovasti v-kölistä...
Ja nykyisinhän trendi on nolla-kölin mukainen, jollainen lienee ollut viime vuonna yli puolilla talleista...
Taisi keulaankin jossain mielessä tulla venturi-tunneli jo "siivettömässä" Lotus 80-mallissa, jossa keulalla oli jopa omat helmat:formulastara sanoi:Kyse on siis keulan venturitunneleista, joita alkoi näkyvä vasta esim. Williams -93 -mallissa. ns. käyrät keulapalan alaosat. Tuollaisia suoria ja matalia ne olivat sitä ennen.