Renault R30

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15049
Renaultilla testiajat olivat ns. Huonoja koska tiimi ajoi melkein kaikissa testeissä Täyden tankin testejä ja vain muutaman kerran kevyen auton testejä. Tiimin autolla on todella vahvoja tuloksia ja kyllä se voi pärjätä ja olisin valmis laskemaan sen pian jopa neljänneksi parhaimmaksi tiimiksi lähtöruudukossa (okei menestys on Kubican varassa ja Petrovilla on totuttelua ja Force India hengittää niskaan ja Mersu voi parantaa matkan varrella menoa) mikäli Mercedes ei rupea pian parantamaan tuloksia.
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
No, Alonson aikana autohan meni vain huonommaksi viimeiset pari vuotta. Nyt kun sinne on saatu kunnollinen autonkehittäjä Kubica, niin auto paranee, samoin tulokset. ;)
Kubican autonkehittämistaidoista ei ole kunnollista tietoa, vaikkakin kuulemma hänen työskentelynsä insinöörien kanssa on huippuluokkaa (Olikos se Oskari Saari, joka tällaista juttua oli kuullut). Renaultin parin viime kauden kehityksen perusteella voidaan vihdoinkin heittää kaivoon tarinat Alonson ylivertaisuudesta auton kehittämisessä. Voiko sarjan paras autonkehittäjä muka pystyä kehittämään autosta lähtöruudukon huonoimmman?
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Kubican autonkehittämistaidoista ei ole kunnollista tietoa, vaikkakin kuulemma hänen työskentelynsä insinöörien kanssa on huippuluokkaa (Olikos se Oskari Saari, joka tällaista juttua oli kuullut). Renaultin parin viime kauden kehityksen perusteella voidaan vihdoinkin heittää kaivoon tarinat Alonson ylivertaisuudesta auton kehittämisessä. Voiko sarjan paras autonkehittäjä muka pystyä kehittämään autosta lähtöruudukon huonoimmman?
Alonso ei halunnut kehittää Renaultista voittajaa edellisellä kaudella, koska tiesi siirtyvänsä Ferrarille. Eihän nyt kilpailijasta sovi tehdä nopeaa. ;):frank:
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Alonso ei halunnut kehittää Renaultista voittajaa edellisellä kaudella, koska tiesi siirtyvänsä Ferrarille. Eihän nyt kilpailijasta sovi tehdä nopeaa. ;):frank:
Syyllistät muita provoamisesta ja itse heität tuollaisia samantasoisia kommentteja. Jotain tasoa nyt tuohon kirjoittamiseen!
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Syyllistät muita provoamisesta ja itse heität tuollaisia samantasoisia kommentteja. Jotain tasoa nyt tuohon kirjoittamiseen!
Mun kommentissa ei ollut yhtään provoa. Annoin vain sun mielipiteeseen toisenlaisen näkökannan myös, jotta foorumin anti olisi monipuolisempaa ja terveellistä. Vai myönätkö itse provonneesi ja sitä kautta oletat myös minun provonneen takaisin? ;)
 

Quasimodo

Well-known member
Liittynyt
30.6.2008
Viestit
5455
Sijainti
Helsinki
Mun kommentissa ei ollut yhtään provoa. Annoin vain sun mielipiteeseen toisenlaisen näkökannan myös, jotta foorumin anti olisi monipuolisempaa ja terveellistä. Vai myönätkö itse provonneesi ja sitä kautta oletat myös minun provonneen takaisin? ;)
Ai sekö oli provoamista, että sanoin, että Kubican autonkehittämistaidoista ei ole todisteita ja että Alonso ei ole ylivertainen autonkehittäjä? Ihan miten vaan...
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560

Pecca

Well-known member
Liittynyt
9.6.2009
Viestit
2004
Sijainti
Suomi
Njaah, no itse olen hokenut tuota mtv3-viesteissä viimeisen kuukauden.
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Annoin vain sun mielipiteeseen toisenlaisen näkökannan myös, jotta foorumin anti olisi monipuolisempaa ja terveellistä.
Perustellut erilaiset näkökulmat monipuolistavat foorumin antia. Perustelematta kantojaan on turha haaveilla, että muut ilahtuvat saadessaan suolistosi tuotoksia silmilleen.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ilmeisesti liittyen tähän hirmudiffuun, joka tuli Malesiaan, Renu on uudistanut myös auton pohjaa.


Renault add revolutionary double floor
Jutusta en kyllä ymmärtänyt muuta kuin, että auton keulalta kuskin kohdilta johdettais kanavat diffulle... Eli lisää näitä autoa halkovia kanavia?? :doubtful:

Now that the diffusers have become so much more important, the whole floor of the car has a much increased importance towards the efficiency of the whole car. Renault haven't missed out on that aspect and have added a double floor to its R30.

The team introduced a huge aerodynamic step at Sepang, including new sidepod panels, barge boards, a modified diffuser and a double splitter. Apart from its normal function of splitting air from in between the front wheels to the left and right sidepod, the new device also marks the beginning of a double floor. Right above the reference plane is now an open area of about 3cm high. Looking closely at the image you can also see that this floor space is extending under the side impact crash structures and under the whole width of the sidepod. While it is not perfectly clear yet how this air channel is used, the diffuser update that came with it suggests that this is used to feed on of the upper channels of the rear diffuser.

Just as with the underbody airflow, the stream in this channel will be accelerated due to the expansion that happens in the diffuser. As such, air is sucked from the front of the channel, reducing drag at the front while increasing downforce at the rear end of the car.
Tässä näkyy paremmin, että jotain uutta on auton nokan alla olevassa lattian etureunassa.
 

Peter

Svedu
Liittynyt
14.8.2008
Viestit
387
Perustellut erilaiset näkökulmat monipuolistavat foorumin antia. Perustelematta kantojaan on turha haaveilla, että muut ilahtuvat saadessaan suolistosi tuotoksia silmilleen.
Ja säkös väität, että olet itse aina perustellut jokaisen viestin mitä olet tänne ja miksei muillekkin foorumeille kirjoittanut?
Sitten saat tulla aukomaan päätäsi mulle tuohon sävyyn, kun olet tämän todistanut.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Ja säkös väität, että olet itse aina perustellut jokaisen viestin mitä olet tänne ja miksei muillekkin foorumeille kirjoittanut?
Empä tiiä kannattaako meikäläisen työntää lusikkaani tähän soppaan, mutta mun luetunymmärtämisellä FW08 ei kylläkään väittänyt mitään tuollaista.

Sitten saat tulla aukomaan päätäsi mulle tuohon sävyyn, kun olet tämän todistanut.
Päätänsä nyt saa aukoa koska tykkää...kunhan se on perusteltua.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Voi ristus, jannut jauhaa jostain perusteluista ja pään aukomisista kun olis Renun uudet innovaatiotkin spekuloitavina... :jaska:
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Voi ristus, jannut jauhaa jostain perusteluista ja pään aukomisista kun olis Renun uudet innovaatiotkin spekuloitavina... :jaska:
No onko noista muuta spekuloitavaa kuin radalla nähty vauhti? Kubica pysyi melkein Rosbergin kyydissä ja ajoi samoja kierrosaikoja Sutilin kanssa. Ei ainakaan mitään mullistavaa vauhdinlisäystä siis. Aeromystiseen arvuutusleikkiin en lähde, koska epäilen että aika harvalla meistä on minkään laista käsitystä koko asiasta.
 

Calvin

Well-known member
Liittynyt
5.12.2002
Viestit
3560
Multa on mennyt ohi, että miksi Renaultin auto on tuon värinen? Siis mitä tuo vaalea väriaines (jauhe?) on joka auttaa näkemään auton takapään muodot turhankin hyvin Renaultin itsensä kannalta?
 
Ylös