Peter
Svedu
Hyvä provo!No, Alonson aikana autohan meni vain huonommaksi viimeiset pari vuotta. Nyt kun sinne on saatu kunnollinen autonkehittäjä Kubica, niin auto paranee, samoin tulokset.
Hyvä provo!No, Alonson aikana autohan meni vain huonommaksi viimeiset pari vuotta. Nyt kun sinne on saatu kunnollinen autonkehittäjä Kubica, niin auto paranee, samoin tulokset.
Kimikin on kehunut Ladaa. Omansa ei koskaan kuulemma hajonnut joskus nuorempana sellaisen omistaessaan.Eihän auto, josssa lukee Lada, voi olla hyvä??
Mutta Kimin Lada olikin keravacustom..Kimikin on kehunut Ladaa. Omansa ei koskaan kuulemma hajonnut joskus nuorempana sellaisen omistaessaan.
Kubican autonkehittämistaidoista ei ole kunnollista tietoa, vaikkakin kuulemma hänen työskentelynsä insinöörien kanssa on huippuluokkaa (Olikos se Oskari Saari, joka tällaista juttua oli kuullut). Renaultin parin viime kauden kehityksen perusteella voidaan vihdoinkin heittää kaivoon tarinat Alonson ylivertaisuudesta auton kehittämisessä. Voiko sarjan paras autonkehittäjä muka pystyä kehittämään autosta lähtöruudukon huonoimmman?No, Alonson aikana autohan meni vain huonommaksi viimeiset pari vuotta. Nyt kun sinne on saatu kunnollinen autonkehittäjä Kubica, niin auto paranee, samoin tulokset.
Alonso ei halunnut kehittää Renaultista voittajaa edellisellä kaudella, koska tiesi siirtyvänsä Ferrarille. Eihän nyt kilpailijasta sovi tehdä nopeaa. :frank:Kubican autonkehittämistaidoista ei ole kunnollista tietoa, vaikkakin kuulemma hänen työskentelynsä insinöörien kanssa on huippuluokkaa (Olikos se Oskari Saari, joka tällaista juttua oli kuullut). Renaultin parin viime kauden kehityksen perusteella voidaan vihdoinkin heittää kaivoon tarinat Alonson ylivertaisuudesta auton kehittämisessä. Voiko sarjan paras autonkehittäjä muka pystyä kehittämään autosta lähtöruudukon huonoimmman?
Syyllistät muita provoamisesta ja itse heität tuollaisia samantasoisia kommentteja. Jotain tasoa nyt tuohon kirjoittamiseen!Alonso ei halunnut kehittää Renaultista voittajaa edellisellä kaudella, koska tiesi siirtyvänsä Ferrarille. Eihän nyt kilpailijasta sovi tehdä nopeaa. :frank:
Mun kommentissa ei ollut yhtään provoa. Annoin vain sun mielipiteeseen toisenlaisen näkökannan myös, jotta foorumin anti olisi monipuolisempaa ja terveellistä. Vai myönätkö itse provonneesi ja sitä kautta oletat myös minun provonneen takaisin?Syyllistät muita provoamisesta ja itse heität tuollaisia samantasoisia kommentteja. Jotain tasoa nyt tuohon kirjoittamiseen!
Ai sekö oli provoamista, että sanoin, että Kubican autonkehittämistaidoista ei ole todisteita ja että Alonso ei ole ylivertainen autonkehittäjä? Ihan miten vaan...Mun kommentissa ei ollut yhtään provoa. Annoin vain sun mielipiteeseen toisenlaisen näkökannan myös, jotta foorumin anti olisi monipuolisempaa ja terveellistä. Vai myönätkö itse provonneesi ja sitä kautta oletat myös minun provonneen takaisin?
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/04/1094585Kubica nostaa tallimme tasoa.Renault'n tallipäällikkö Eric Boullierin mukaan puolalaiskuski Robert Kubica on suurin yksittäinen syy tallin hyvään menestykseen alkaneella kaudella.
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/arkistot/f1/2010/04/1094585No, Alonson aikana autohan meni vain huonommaksi viimeiset pari vuotta. Nyt kun sinne on saatu kunnollinen autonkehittäjä Kubica, niin auto paranee, samoin tulokset.
Mitäs minä sanoin!Renault-pomo: Kubica nostaa tallimme tasoa
Perustellut erilaiset näkökulmat monipuolistavat foorumin antia. Perustelematta kantojaan on turha haaveilla, että muut ilahtuvat saadessaan suolistosi tuotoksia silmilleen.Annoin vain sun mielipiteeseen toisenlaisen näkökannan myös, jotta foorumin anti olisi monipuolisempaa ja terveellistä.
Tässä näkyy paremmin, että jotain uutta on auton nokan alla olevassa lattian etureunassa.Now that the diffusers have become so much more important, the whole floor of the car has a much increased importance towards the efficiency of the whole car. Renault haven't missed out on that aspect and have added a double floor to its R30.
The team introduced a huge aerodynamic step at Sepang, including new sidepod panels, barge boards, a modified diffuser and a double splitter. Apart from its normal function of splitting air from in between the front wheels to the left and right sidepod, the new device also marks the beginning of a double floor. Right above the reference plane is now an open area of about 3cm high. Looking closely at the image you can also see that this floor space is extending under the side impact crash structures and under the whole width of the sidepod. While it is not perfectly clear yet how this air channel is used, the diffuser update that came with it suggests that this is used to feed on of the upper channels of the rear diffuser.
Just as with the underbody airflow, the stream in this channel will be accelerated due to the expansion that happens in the diffuser. As such, air is sucked from the front of the channel, reducing drag at the front while increasing downforce at the rear end of the car.
Ja säkös väität, että olet itse aina perustellut jokaisen viestin mitä olet tänne ja miksei muillekkin foorumeille kirjoittanut?Perustellut erilaiset näkökulmat monipuolistavat foorumin antia. Perustelematta kantojaan on turha haaveilla, että muut ilahtuvat saadessaan suolistosi tuotoksia silmilleen.
Empä tiiä kannattaako meikäläisen työntää lusikkaani tähän soppaan, mutta mun luetunymmärtämisellä FW08 ei kylläkään väittänyt mitään tuollaista.Ja säkös väität, että olet itse aina perustellut jokaisen viestin mitä olet tänne ja miksei muillekkin foorumeille kirjoittanut?
Päätänsä nyt saa aukoa koska tykkää...kunhan se on perusteltua.Sitten saat tulla aukomaan päätäsi mulle tuohon sävyyn, kun olet tämän todistanut.
No onko noista muuta spekuloitavaa kuin radalla nähty vauhti? Kubica pysyi melkein Rosbergin kyydissä ja ajoi samoja kierrosaikoja Sutilin kanssa. Ei ainakaan mitään mullistavaa vauhdinlisäystä siis. Aeromystiseen arvuutusleikkiin en lähde, koska epäilen että aika harvalla meistä on minkään laista käsitystä koko asiasta.Voi ristus, jannut jauhaa jostain perusteluista ja pään aukomisista kun olis Renun uudet innovaatiotkin spekuloitavina... :jaska: