Valde sanoi:Mikaelille:
Michelin tuskin oli huonompi rengastaja Malesiassa. Siinä tapauksessa meidän pitäisi päätellä, että Australiassa Michelin oli minuutin Bridgeä hitaampi.
Itse arvelisin, että kylmällä kelillä renkaat ovat suht. tasaisia, mutta kuumalla Michelinien ansiosta heidän tallinsa pääsevät renkaiden ansiosta melko lähelle ylivoimaisen hyvää Ferrari-autoa.
Perusteeksi em. näkemykselle antaisin sen, että yksikään Michelin talli ei ole onnistunut kehitystyössään erinomaisesti syystä, että neljä (tai melkein viisi) Michelin tallia on varsin lähekkäin toisiaan. Mclaren ja Williams ovat käyttäneet kehnosti isot resurrsinsa, kun Bar ja jopa Jaguar alkavat olla hyvin lähellä. Tai Williams ei ole tehnyt erinomaista työtä, koska em. heikommalla moottorilla varustetut tallit pystyvät samaan tasoon.
Ferrari näyttää onnistuneen kehitystyössään mainiosti; sillä on yhdessä paketissa kaikki Michelin tallien vahvuudet: Ferrarin moottori vetää vertoja Williamsin voimanlähteelle, samoin runko ja aerodynamiikka vetävät helposti vertoja Renaultille, joa lienee tällä sektorilla vahvin Michelin-talli.
Ainahan sitä puhutaan kuitenkin paketista. Olihan Rellulla ausseissakin muita Misukoita pehmeämpi rengas ja taas toisaalta Barrichellolla oli Malesiassa tallikaveriaan kovempi rengas - ja siis liian kova. Mutta kyllä nyt yleisesti saa lukea - jopa Michelinin miesten suulla, että Bridgestone pyyhkäisi uudella rengastyypillä ja leveämmillä eturenkailla aiemman Mishelinin edun historiaan. Malesian piti olla Misukoiden vahvin alkukauden radoista. Oleellisin ero aiempiin oletuksiin oli se, ettei Bridgestone useamman pysähdyksen kisassa - huolimatta lämpötilasta - murentunut. Schumin kilpailukyky renkaiden osalta oli suhteellisen tasainen koko kisan ja uudella renkaalla ensimmäisillä kierroksilla jopa selvästi Misukoita parempi. Vain kosteassa radan osassa Michelin toimi tässä marginaalisessa olosuhteessa paremmin.
Seuraavaksi Michelin on pakotettu rakenteellisiin uudistuksiin - pelkkä kulutuspinta ei tuo riittävää kehityspotentiaalia. Toisaalta renkaiden leventämisen tie on sekin jo kuljettu loppuun.