Rengastoimittaja kaudesta 2007 eteenpäin?

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Rami sanoi:
Ronilla oli toivomukset liian lähellä GoodYear paluun kannalla, jos toinen havittelee täysin julkisesti toista kumppania, miten siihen se eka kumppani reagoi? Antaa tieteski kaikki tietotaidon pois vietäväksi, vai.
Missä näin on kirjoitettu. Ronihan siirsi ensimmäisenä huipputallin Good Yearilta Bridgestonelle.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
J.Heldenview sanoi:
Nykysäännöthän on vielä epäreilummat yhden rengasmerkin aikana kuin kauden 2000 tietämillä, sillä ne sallivat Bridgestonen tuoda ykkösluokan renkaat Ferrarille, ja muille kakkosluokan kumeja. Kun kutakin tiimi kohden saa tuoda kahta rengasta.
2007 tämä tosiaan tulee olemaan mahdollista, ellei FIA puutu rengassääntöihin etuajassa (oletan, että puuttuu). 2008, kun virallisesti siirrytään FIA:n valvomiin yksivalmistajasääntöihin tätä mahdollisuutta ei ole (oletus tietenkin, mutta jos on, niin koko ajatus on kuolleena syntynyt - tällaiseen sarjaan eivät muut tallit lähde mukaan).
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
Tästä keskustelusta vielä puuttuu tuo business-kortti.

Eli miksi joku rengasfirma suosi jotakin tallia muita enemmän?
- jos siitä on hyötyä markkinointimielessä.
- ei rengasvalmistaja ole F1:ssä hyväntekeväisyyttään tai siksi, että saa "myydä renkaita" F1 talleille
- jos löytyy sopiva win-win -tilanne jokin tallin kanssa niin toki panostavat siihen, että saavat itsekin maksimaalisen hyödyn. Lienee keskimäärin hienompaa voittaa mestaruus legendaarisen Ferrarin kanssa kuin vaikkapa renun tai corollan...
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Mutku sanoi:
- jos löytyy sopiva win-win -tilanne jokin tallin kanssa niin toki panostavat siihen, että saavat itsekin maksimaalisen hyödyn. Lienee keskimäärin hienompaa voittaa mestaruus legendaarisen Ferrarin kanssa kuin vaikkapa renun tai corollan...
"The only brand qualified to supply the pinnacle of motorsport."
Ei sillä ole mitään väliä siinä vaiheessa, kun kaikki käyttävät samaa merkkiä. Tosiasiassa asioista tietävien silmissä kähmintä vahingoittaa mielikuvaa ja asiaan vihkiytymättömille F1 on yhdentekevä. Eikä sarjan ainoa valmistaja voi mainostaa silläkään, että hei, meidän renkaalla voitettiin MM. Joten Ferrarikytkennästä olisi olematon hyöty, ja jonkin verran haittaa.
 

Puupää

Señor Member
Liittynyt
25.2.2002
Viestit
27306
Sijainti
Skekkoslovakia
silti olen erimieltä...

Jotain hyötyähän ne sai aiemminkin - vaikka oli sarjan 1 & 2 talli (+muita) rengastettuna niin silti piti mielistellä vain toista näistä...
 

butterfly

Foorumin Niilo Pielinen
Liittynyt
10.2.2005
Viestit
1496
Sijainti
Lahtix
Toyotan siirtyminen bridgestonelle vahan mutkistaa tata suosimisjuttua. Nimittain merkit tekevat yhteistyota nykyaan f1:sten ulkopuolellakin ja molemmat ovat japanilaisia. Eli ei ferrari varmasti enaa ensikaudella saa samanlaista monopoliasemaa kuin ennen. Kilpailu kiristyy. Itse en tieda oikein miten suhtautuisi tuohon yhden rengastoimittajan saantoon. :alppu:
 
Ylös