Retorista kitinää

  • Viestiketjun aloittaja 106
  • Aloituspäivämäärä

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Ei pilata Kreikan seurantaa, vaan rähjätään mielummin täällä, jookosta?

Määrittele Valde "valmis kuljettaja"? Sen jälkeen kerro, kuinka harjoitellaan MM-ralleja WRC kalustolla pienellä rahalla? Eikä heitellä sitten mitään "perustason analyysiä", en jaksa samanlaista puppua, mitä heittelit Ralli.Netissä. Paljastit jo asiantuntemuksesi aika hyvin siellä parissa keskustelussa...

pmv: Puhuin kuljettajan urasuunnittelusta, jos sitä suunnittelee vuoden kerrallaan, ei tarvitse montaa kertaa suunnitella. Tiimit ovat asia erikseen. Ei kritiikissä sinänsä mitään pahaa, terve sellainen on kehittymisen kannalta olennaista. Mutta asiaton vittuilu pistää kyrsimään.
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Nyt on ihan pakko sanoa, kun niin moni on ollut sitä mieltä, että Skodan menestymättömyys on ollut kiinni vain Tuohinon huonoudesta ja että kunhan vaan saadaan Paasonen rattiin niin sitten alkaa tapahtua. Mutta mutta, eipäs ollutkaan Paasonen mikään ihmeiden tekijä. Sen verran kyllä yllätti positiivisesti, että ajoi ulos vasta ysillä. :tongue:
 

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Minusta on ihan fiksua ajattaa Latvalaa WRC-autolla jo tässä vaiheessa uraa. Ehkä Jouhki laittaisi Latvalan johonkin muuhun sarjaan, jos joutuisi itse maksamaan kaiken, mutta eiköhän tällä hetkellä Latvalan budjetti tule aika pitkälti sieltä isän suunnalta...
Ja ajoihan Grönholmikin pitkään ison A-ryhmän autolla ja oli heti valmis voittamaan, kun sai tallipaikan. Jos on esim. 6 vuotta WRC-kokemusta ennen tallipaikan saamista, ei alussa enää tarvitse harjotella.
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
Jesper sanoi:
Nyt on ihan pakko sanoa, kun niin moni on ollut sitä mieltä, että Skodan menestymättömyys on ollut kiinni vain Tuohinon huonoudesta ja että kunhan vaan saadaan Paasonen rattiin niin sitten alkaa tapahtua. Mutta mutta, eipäs ollutkaan Paasonen mikään ihmeiden tekijä. Sen verran kyllä yllätti positiivisesti, että ajoi ulos vasta ysillä. :tongue:
Kaippa se keskustelu nyt sentään on ollut enemmän siitä että Jannen olisi pitänyt pystyä vanhamies Schwartz jättämään taakseen...vaan eipä ole pystynyt...ei sitä laatikkoa tällä hetkellä saisi kulkemaan paremmin kukaan niin kauan kun tallin johto ja toiminta on tuolla tasolla kuin se nyt on.
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Joo, kiistatta Tuohinon vauhti Skodan ratissa on ollut tällä kaudella pettymys. Itse asiassa kaikkien Skoda-kuskien vauhti on ollut pettymys, ehkä Schwarzia lukuunottamatta(sen vauhtiin kun ei voi pettyä). Mutta jos katsoo sitä, että kuka ne tiimin vähäiset Merkki-pisteet on tuonut, niin Janne voi aivan hyvillä mielin olla.

Tilanne on hyvin pitkälle kai se, että autolla ei pääse mihinkään, se on kuulemma hitaampi kuin yksityistallin Focus viime vuonna. Jos sillä sitten yrittää ajaa, on seurauksena ulosajo tyyliin paasonen tai sitten vaan auto repeää liitoksistaan.

Mitähän se asiaton vittuilu sitten on? Onko se sitä kun sanoo Hirvosen tehneen emämunauksen ja suurimman mahdollisen virheen itselle tärkeimmässä rallissa noloimmassa mahdollisessa paikassa verraten vaisun esityksen päätteeksi. Tämä siis silloin kun mies ajaa Neste-rallin yleisö-ek:lla kaiteeseen?
 

Jippo

www.jippo.fi
Liittynyt
18.2.2004
Viestit
609
pmv sanoi:
Tämä siis silloin kun mies ajaa Neste-rallin yleisö-ek:lla kaiteeseen?
Eikös ne kaikki ole yleisö EK:ta?

Kyllä nykypäivän kisat on niin tiukkoja että tämä vanha harha jostain "yleisö EK:sta" ja sen vähemmästä merkityksestä pitäisi jo unohtaa. Tarkoitan tällä siis sitä että olisi ulosajo tapahtunut millä pätkällä tahansa niin olisi ollut mielestäni yhtä huono homma kun kerran kotikisa oli kyseessä. Sen sijaan itse kyllä muistelisin että tuohon mennessä Mikko oli kyllä ajellut ihan kelpo aikoja pätkillä, paljon parempia kuin muutoin kaudella muihin verrattuna.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
106 sanoi:
Ei pilata Kreikan seurantaa, vaan rähjätään mielummin täällä, jookosta?

Määrittele Valde "valmis kuljettaja"? Sen jälkeen kerro, kuinka harjoitellaan MM-ralleja WRC kalustolla pienellä rahalla? Eikä heitellä sitten mitään "perustason analyysiä", en jaksa samanlaista puppua, mitä heittelit Ralli.Netissä. Paljastit jo asiantuntemuksesi aika hyvin siellä parissa keskustelussa...
Samaa vaahtoa...no otetaan ne asiat sieltä seasta. Valmiista kujettajista hyviä esimerkkejä olivat Mäkinen ja Grönholm ennen mm-sarjaan siirtymistä. Siinä määrin valmiiksi mitä tarkoitin, voi tulla ajamalla kotimaanralleja. Pari vuotta sitten esim. Jani Paasonen oli tällainen kuljettaja jolla oli - ja on yhä - potentiaali tehdä tulosta välittömästi. Hirvonen ja Latvala eivät olleet nähneetkään Paasosen tai Juha Salon nykytasoa, kun heidät jo työnnettiin maailmalle kalliilla rahalla. Suurin virhe oli laittaa Hirvonen vielä raakileena Subarulle. Pmv mielestäni sanoi sen hyvin, että managerin strategia epäonnistui, koska Mikon sopimusta ei jatkettu. Jos nyt vertaa vaikka Paasosen Janiin, niin mitään monien vuosien koulutuksia ympäri maailmaa ei olisi tarvittu; kaveri olisi Subarulla ollut heti lähellä Solbergia ainakin osassa ralleissa ja pystynyt kaikella todennäköisyydellä tekemään mukiinmenevän kauden. Ja jos Jani olisi saanut wrc:llä ajaa yhden kauden harjoitusmielessä, niin valmius tehdä kovaa tulosta Subarulle olisi ollut todella hyvä.

Summasummarum: Latvala ja Hirvonen alkavat nyt lunastaa lupauksiaan. Raakilehedelmiä kasvatettaessa on kuitenkin heitetty hukkaan jo yksi sato kypsiä hedelmiä. Lisäksi Hirvonen antiin Subarulle raakileena. Pitkän tien ja yhden merkittävän hukatun mahdollisuuden jälkeen Latvalasta ja Hirvosesta on tulossa kovia tekijöitä ja tällä hetkellä heidän työntäminen wrc-maailmaan ja kansainväliseen ralliin on toimiva ratkaisu. Voi kuvitella, että viime kausi oli Hirvoselle raju koettelemus ja Atkinsonin vauhti Mexicossa näytti osoittavan, että Mikko oli tosiaankin alisuoriutunut. Asiat ovat kuitenkin muuttuneet ennustamattomaan suuntaan ja on hieno nähdä, että Mikko ajaa nyt todella hyvin ja nauttii siitä mitä tekee. :thumbup:
 

Jesper

Well-known member
Liittynyt
29.10.2004
Viestit
353
Kyllä se nyt Valde on sillälailla, että siinä ei Suomen mestaruudet paljoa paina kun lähdetään johonkin Välimeren kivikko ralleihin tai Monten tai Korsikan asfaltille tai ties minne. Etenkään kun ei edes ole ajanut metriäkään wrc autolla kisaa. Rallien opettelut, Auton säätämiset, rengas valinnat yms. Vähintään vuosi menee opetellessa vaikka olisi kuinka juhasalo tahansa. :mad_old:
Paasosenkin valmiudesta voi olla montaa mieltä...
 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Jesper sanoi:
Kyllä se nyt Valde on sillälailla, että siinä ei Suomen mestaruudet paljoa paina kun lähdetään johonkin Välimeren kivikko ralleihin tai Monten tai Korsikan asfaltille tai ties minne. Etenkään kun ei edes ole ajanut metriäkään wrc autolla kisaa. Rallien opettelut, Auton säätämiset, rengas valinnat yms. Vähintään vuosi menee opetellessa vaikka olisi kuinka juhasalo tahansa. :mad_old:
Paasosenkin valmiudesta voi olla montaa mieltä...
Joo, samaa mieltä näistä Valden "varmoista faktoista" näiden suomipoikien tasosta. En lähtisi hirveesti vielä mainostamaan kovana kuljettajana kansainvälisellä tasolla pelkillä N-ryhmän SM-sarjan suorituksilla. Ja kuten Jesperkin totesi, Paasosenkin valmiudesta voi olla montaa mieltä. Montako autoa Hirvonen romutti viimekaudella, jos verrataan vaikka Paasoseen nyt, tai vaikkapa tuohon Australian ihmemies Atkinsoniin? Alkaakin saldot näyttää varsin hyviltä Hirvosen eduksi. Viimekaudella Hirvosella oli tässä vaiheessa kautta kasassa 18 pistettä. Atkinsonilla on nyt 2 ja Sarrazzinin sarake näyttää pyöreää nollaa. Voidaan miettiä kuka se raakile onkaan siellä Subarun ratin takana.

Ja eikös Hirvosella ollut viimekaudella taktiikkana lähinnä vain ajaa kilpailuja varmasti läpi ilman hullutteluja? Vaikka jälkiviisaanahan voi todeta että väärä taktiikka oli kun kenkää tuli, olisi sitä vauhtia varmaan jossain kannattanut näyttää :doubtful:
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Jesper sanoi:
Kyllä se nyt Valde on sillälailla, että siinä ei Suomen mestaruudet paljoa paina kun lähdetään johonkin Välimeren kivikko ralleihin tai Monten tai Korsikan asfaltille tai ties minne. Etenkään kun ei edes ole ajanut metriäkään wrc autolla kisaa. Rallien opettelut, Auton säätämiset, rengas valinnat yms. Vähintään vuosi menee opetellessa vaikka olisi kuinka juhasalo tahansa. :mad_old:
Paasosenkin valmiudesta voi olla montaa mieltä...
Jos on kovinta A-luokkaa Suomessa, niin useimmat mm-rallit sujuvat heti ja vaikeammatkin oppii nopeammin. Mutta pääasia: onko sitten joku pikkuluokan kaveri parempi, josta VARMASTI tiedetään, että kunnon tason saavuttamiseen, jos sellaista ylipäätään löytyy, menee vuosia?
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Ambomaan Mambo sanoi:
Alkaakin saldot näyttää varsin hyviltä Hirvosen eduksi. Viimekaudella Hirvosella oli tässä vaiheessa kautta kasassa 18 pistettä. Atkinsonilla on nyt 2 ja Sarrazzinin sarake näyttää pyöreää nollaa. Voidaan miettiä kuka se raakile onkaan siellä Subarun ratin takana.

Ja eikös Hirvosella ollut viimekaudella taktiikkana lähinnä vain ajaa kilpailuja varmasti läpi ilman hullutteluja? Vaikka jälkiviisaanahan voi todeta että väärä taktiikka oli kun kenkää tuli, olisi sitä vauhtia varmaan jossain kannattanut näyttää :doubtful:
Kyllä Hirvoselta puolen kauden jälkeen kysyttiin vauhtia ja sitä ei saatu ja Subaru teki valintansa. Atkinson tässä vaiheessa kautta näyttänyt selvästi enemmän väläyksiä vauhdista. Raakile toki hänkin on enkä ymmärtänyt, miksi Subaru valitsi noin kokemattoman kuljettajan.

Mitä Paasosen valmiuteen tulee, niin Jani oli Gardea parempi kahdessa kisassa ilman mitään pidempiaikaista kokemusta autosta. En tiedä tulisiko Janista huippukuskia, mutta lähtökohta ei lupaa huonoa. Kuka tiesi kolme vuotta sitten, mitä Hirvosesta tulee? Subarulla eivät tienneet vielä viime vuonnakaan.
 
Viimeksi muokattu:

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2537
Valde sanoi:
Kyllä Hirvoselta puolen kauden jälkeen kysyttiin vauhtia ja sitä ei saatu ja Subaru teki valintansa. Atkinson tässä vaiheessa kautta näyttänyt selvästi enemmän väläyksiä vauhdista. Raakile toki hänkin on enkä ymmärtänyt, miksi Subaru valitsi noin kokemattoman kuljettajan.

Mitä Paasosen valmiuteen tulee, niin Jani oli Gardea parempi kahdessa kisassa ilman mitään pidempiaikaista kokemusta autosta. En tiedä tulisiko Janista huippukuskia, mutta lähtökohta ei lupaa huonoa. Kuka tiesi kolme vuotta sitten, mitä Hirvosesta tulee? Subarulla eivät tienneet vielä viime vuonnakaan.
Tottahan on että Atkinson on näyttänyt enemmän vauhtia kuin Hirvonen viimevuonna. Mutta kuten sanoin, on Atkinson myös vieraillut metsän puolella useammin. Jotenkin vaan uskoisin että Hirvosella olisi ollut viime kaudella enemmänkin resursseja vauhdin puolesta. Sitä vain en tajua miksei sitä näytetty. Tai no Jyväskylässä vauhti oli ok mutta sittenpä kolisteltiin Killerillä.

Enkä lähtisi noita Paasosen viimekauden Skoda-kisoja mitenkään kultaiselle jalustalle nostamaan. Otetaan kuitenkin huomioon se että Gardella oli Jyväskylässä ongelmia avauspäivästä lähtien, ja siihen lisättynä vielä Garden huima motivaatio Skodaa kohtaan niin... tuota toista kisaa en muista missä Paasonen olisi Gardea nopeampi ollut, ellet sitten tarkoita sillä tuota Britannian rallia, josta voisin olla eriävää mieltä tuosta Paasosen ja Garden välisestä vauhdista.

Jos on kovinta A-luokkaa Suomessa, niin useimmat mm-rallit sujuvat heti ja vaikeammatkin oppii nopeammin. Mutta pääasia: onko sitten joku pikkuluokan kaveri parempi, josta VARMASTI tiedetään, että kunnon tason saavuttamiseen, jos sellaista ylipäätään löytyy, menee vuosia?
Mitäs on esittänyt esim. Pykälistö? tai K. Sohlberg? Molemmat kuitenkin SM-sarjan tämän kauden kärkinimiä. Aika kaukana kuitenkin vielä esimerkiksi tuosta Hirvosen suoritustasosta, vaikka kaikilla ovat olleet autot aikalailla samalla lähtöviivalla. Se että SM-sarjassa menestyy ei automaattisesti tarkoita sitä että voisi olla MM-sarjassa mahdollisuuksia. Vai uskooko joku täällä että esimerkiksi Ampuja ajaisi joskus MM-tasolla? Toivottavasti ei.
 

106

Well-known member
Liittynyt
21.5.2001
Viestit
313
Niin noh... Mäkinen ja Grönholm ajoivat molemmat useita kisoja ulkomailla ennen tehdassoppareita.

Kotimaan kisoissa on hyvä hakea perusnopeus ja rutiini kohdalleen, turha alkaa haaveilemaan maailmanmestaruuksista, jos ei täällä pysty ajamaan n- tai N-ryhmän kärkisijoista (ja ennen oli vielä pikku-a). Halvemmalla kalustolla se on pakko perusasiat opetella, sillä ei kenenkään posa kestä WRC-peleillä perusjuttuja treenata. Kuitenkin hyppy WRC-kalustoon on niin huima, että ilman kunnon testikilometrejä ei mahdollisuutta todellisiin näyttöihin ole. Eli harjoittelua niilläkin vehkeillä täytyy tehdä, sellaista heppua ei olekaan, joka kylmiltään pärjäisi. Se harjoittelu tehdään vain siis testien yhteydessä. Jos ei testiä, ei myöskään kilometrejä.

Ulkomaiden kisat ovat sitten niin oma lukunsa, ettei niitä opi kuin ajamalla siellä. Monipäiväiset pitkät kisat ovat meillä aikas vähissä, samoin täällä kisoissa tottuu helposti liiankin hyväkuntoisiin pätkiin. Etuautojen poistuminen oli sinänsä harmillista, että hyvä kanava tutustuttaa uusia kuskeja kisoihin, niiden reitteihin sekä talleihin menetettiin. Nykyään käydään sitten vain nuotittamassa reitti, vaikka ei kisaan olisi edes ilmoittauduttu. Tulevaisuuden varalle.

Eli se ei tee kenestäkään vielä valmista tai kypsää kuljettajaa MM-sarjaan jos täällä pärjää. Perusasiat ovat silloin kunnossa, mutta jäjellä on vielä paljon työtä ja matkaa MM-sarjan huipulle. Kilpailu kovenee rajusti maailmalla ja meiltä suomalaisilta odotetaan aina hiukan enemmän kuin muilta. Maamme kun on autoteollisuudelle sen verran suuri ja tärkeä markkina-alue...
 
Viimeksi muokattu:

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Ambomaan Mambo sanoi:
Tottahan on että Atkinson on näyttänyt enemmän vauhtia kuin Hirvonen viimevuonna. Mutta kuten sanoin, on Atkinson myös vieraillut metsän puolella useammin. Jotenkin vaan uskoisin että Hirvosella olisi ollut viime kaudella enemmänkin resursseja vauhdin puolesta. Sitä vain en tajua miksei sitä näytetty. Tai no Jyväskylässä vauhti oli ok mutta sittenpä kolisteltiin Killerillä.

Enkä lähtisi noita Paasosen viimekauden Skoda-kisoja mitenkään kultaiselle jalustalle nostamaan. Otetaan kuitenkin huomioon se että Gardella oli Jyväskylässä ongelmia avauspäivästä lähtien, ja siihen lisättynä vielä Garden huima motivaatio Skodaa kohtaan niin... tuota toista kisaa en muista missä Paasonen olisi Gardea nopeampi ollut, ellet sitten tarkoita sillä tuota Britannian rallia, josta voisin olla eriävää mieltä tuosta Paasosen ja Garden välisestä vauhdista.


Mitäs on esittänyt esim. Pykälistö? tai K. Sohlberg? Molemmat kuitenkin SM-sarjan tämän kauden kärkinimiä. Aika kaukana kuitenkin vielä esimerkiksi tuosta Hirvosen suoritustasosta, vaikka kaikilla ovat olleet autot aikalailla samalla lähtöviivalla. Se että SM-sarjassa menestyy ei automaattisesti tarkoita sitä että voisi olla MM-sarjassa mahdollisuuksia. Vai uskooko joku täällä että esimerkiksi Ampuja ajaisi joskus MM-tasolla? Toivottavasti ei.
- Lappworth sanoi ennen Suomen rallia, että Mikon on aika näyttää vauhtia ja toivomus esitettiin vielä ennen Argentiinaa. Vauhtia ei vain löytynyt, poikkeuksena Suomi.

- Paasonen kiistatta esitti Suomessa Skodalla jotain sellaista, jota Toni ei esittänyt koko vuotena. Tonilla oli ongelmia muutamalla pätkällä, mutta Paasosen vauhtiin ei ihan kerinnyt muutenkaan. Britanniassa Paasonen teki ainoat säväyttävät pätkäajat Skodalla (pitkällä Rhonddan pätkällä ajoi lähelle Sainzin ja Rovanperän vauhtia). Ekana päivänä Jani oli hidas, mutta sen jälkeen näytti taas sellaista vauhtia, mitä Toni ei oikein koko vuotena saanut ulos.

- Pykälistö ajoi Jyväskylässä ihan kärkia-aikoja ennen kuin kone hajosi. Pykälistö aiemminkin ajanut todella rajusti Jyväskylässä. Toki Juusolla on heikompiakin tuloksia, kun aina ei kaikki palikat ole olleet kasassa; samaa voidaan sanoa Hirvosen Mikosta, jolla vasta tänä vuonna näyttää palaset loksahtaneen kohdalleen.

- Ampujan kohdalla meidän varmaan kannattaa odottaa se ensimmäinen sm-ralli voitto ja alkaa sitten puhumaan enemmän.
--------------------------------------

Kannattaa nyt muistaa se, että en ole Hirvosen suoritusta vähättelemässä. Valitukseni pääasia on ollut se, että Hirvosta ja Latvalaa treenauttaessaan Jouhki on lyönyt laimin vanhemman ikäluokan, josta olisi suoraan voinut ottaa esim. Paasosen ja odottaa tulosta välittömästi. Hirvonen ei enää ole raakile ja sama näyttää pitävän paikkansa jo Jari-Matti Latvalan kohdalla, joten tästä eteenpäin kavereita kannattaa ajattaa ulkomailla ja wrc:llä.
 
Viimeksi muokattu:

K.Koulu

Well-known member
Liittynyt
18.3.2001
Viestit
117
Niinpä niin. Näyttää siltä, että Valde taitaa olla yksin puolustamassa Paasosen kykyjä. Onhan se myönnettävä, että Paasonen on välillä onnistunut ajamaan ihan kelpo vauhtia. Meno on kuitenkin ollut vain hetkittäistä ja on selvästi havaittavissa, että henkisellä puolella ontuu. Kaikenmoinen älämölö on tärkeintä ja todelliset tapahtumat jäävät sen varjoon. Paasonen nauttii myös eriskummallisen myönteistä luottamusta Ylen toimittajien keskuudessa (ajattelisin, että joku sen kaveri on siellä töissä) ( en tosiaankaan tiedä). Miehen sinänsa sen kummallisemmista edesottamuksista tiedotetaan yllättävänkin mitättömissä tapauksissa. Voikin olla, että juuri Paasonen itse kärsii asiasta.. myönteinen etukäteinen julkisuus tuo paineita ja sen seurauksena suoritus kärsii. En halua moittia miestä, mutta jos hän tässä Skodalla ajamisessa ajattelee, että meininkinä on nyt sitten tulos, tai ulos, niin siinä kyllä pitäisi ottaa huomioon, että se ei tällä hetkellä yksinkertaisesti vain ole Skodalla mahdollista. Vain se ulos on, ei ikävä kyllä tulos.. sori vaan Jani.. ( ja Valde)
Toivotaan, että Skoda saa palikkansa toimimaan ja meidän Suomalaisten suosikit Tuohino ja Paasonenkin (jos nyt sitten Jani vielä saa mahdollisuuden) pääsisivät näyttämään omat taisonsa kuljettajina.
 

Arppa

Well-known member
Liittynyt
26.11.2004
Viestit
175
Pakko kommentoida tätä kautta tuota Valden rallinetissä esittämää väitettä, että Paasonen ei olisi ajanut WRC:tä montaakaan metriä ennen Nesterallia 2001.

Eikös Jani ajanut sinä vuonna Ruotsinrallin, South Swedish Rallyn ja lisäksi testiä Suomessa ja Englannissa. Ainakin telkusta tuli silloin dokumentti, joka seurasi Alenin ja Paasosen valmistautumista Nesteralliin ja siinä Paasonen vieraili M-Sportin pajalla tutustumassa autoon jne.
 

Valde

Well-known member
Liittynyt
8.4.2003
Viestit
3148
Arppa sanoi:
Pakko kommentoida tätä kautta tuota Valden rallinetissä esittämää väitettä, että Paasonen ei olisi ajanut WRC:tä montaakaan metriä ennen Nesterallia 2001.

Eikös Jani ajanut sinä vuonna Ruotsinrallin, South Swedish Rallyn ja lisäksi testiä Suomessa ja Englannissa. Ainakin telkusta tuli silloin dokumentti, joka seurasi Alenin ja Paasosen valmistautumista Nesteralliin ja siinä Paasonen vieraili M-Sportin pajalla tutustumassa autoon jne.
Pointti nyt lähinnä oli se, että Paasonen ei ollut mainittavasti ajanut wrc:llä. Ei edes seitsemää testipäivää. ;)
-----------------

K. Koulu hieman vähättelee Janin saavutuksia sanoessaan, että Jani on välillä näyttänyt "ihan kelpo vauhtia". Jani on välillä näyttänyt äärimmäisen kovaa vauhtia, joskin niitä ulosajojakin on tullut. Fordilla Gardemaisterista on kuoriutunut kelpo kuski - tai vielä enemmänkin - voisi tapahtua Janille jos mies pääsisi huipputalliin ajamaan wrc:llä koko vuoden, tai vuosia niin kuin Gardemaister on ajanut.

Mikon testikilometrien vähyyttä on valitettu, mutta mitenkäs oli Paasosen laita ennen viime vuoden Neste rallia? Kaveri sai yhden päivän kokeilla autoa ja otti kisassa Fabiasta kaiken irti. Sopii kysyä, mitä jani olisi tehnyt jos olisi päässyt Garden tapaan ajamaan mm-ralleja vuosikaupalla tehdastiimissä tai edes yhden vuoden Hirvosen tapaan privaattina ja sitten olisi päässyt koko kaudeksi huipputiimiin?
 
Viimeksi muokattu:

ettelbruck

Well-known member
Liittynyt
30.7.2000
Viestit
11233
Sijainti
Vantaa/Riihimäki/Ettelbruck
Re: Re: Retorista kitinää

Valde sanoi:
Samaa vaahtoa...no otetaan ne asiat sieltä seasta. Valmiista kujettajista hyviä esimerkkejä olivat Mäkinen ja Grönholm ennen mm-sarjaan siirtymistä. Siinä määrin valmiiksi mitä tarkoitin, voi tulla ajamalla kotimaanralleja.
Kannattaa muistaa että jos vuonna 1994 olis ollu tällaisia keskustelupalstoja niin sen ajan "valdet" olis tuominneet Fordin päättäjät umpihulluiksi kun antavat kalliin Escortin kädettömän Mäkisen tuhottavaksi. Vieläkin muistan ilolla niitä silloisia vedonlyöntivoittoja...

Ja kyllähän Mäkinen - kuten myös Grönholm - olivat ajaneet kymmeniä ralleja ulkomailla ennenkuin menestys MM-sarjassa alkoi. Kotimaan kisoilla yksin ei huipulle nousta.
 
Ylös