Jos pitäisi verrata, ottaisin esimerkiksi mieluummin Massan onnettomuuden yksi miljoonasta -vertaukseen. Kuten jo aiemmin tässä toikissa on nähty, vastaavanlaisia kaiteenlävistämiä autoja näkyy normiliikenteessäkin. Rallissa uskoisin yksittäisen henkilön kohdalla riskin olevan kymmeniä kertoja suurempi, vaikkakin tietenkin kokonaisuutena pienempi lukema vähäisen harrastuksen vuoksi verrattuna normiliikenteeseen.
Kaikenkaikkiaan ralli on varmasti esimerkiksi moottoripyöräilyn ohella yksi vaarallisimmista harrastuksista. Varsinkin aloittelijoille, joilla nuotitus ei välttämättä ole täysin hallussa. Jos nyt pitää se ainainen Kimi-kortti kääntää, ketä nyt kuitenkin voisi verrata lähiten Kubicaan rallin osalta, niin vois sanoa, et miehellä oli tuuria matkassa, ettei mitään käynyt kun ajattelee kaatojen ja keskeytysten määrää.
Tämäkin onnettomuus olisi mahdollisesti voitu estää, mikäli formuloissa ei olisi tuota helvetin typerää testikieltoa. Ammattikuskien tulee saada tehdä sitä, mistä heille maksetaan palkkaa, eikä heidän tarvitse tyytyä tietokoneilla pelailuun. Ei futaajienkaan tarvitse harrastella lätkänpelailua neljää kuukautta. Formulauran jälkeen onkin sitten eri asia, kun saa täysillä keskittyä asiaan. Vai onko sittenkään, sillä nuorena on huomattavasti helpompi omaksua asiat, kuin vanhemmalla iällä. Ei lätkänpelaajastakaan enää sitä futaajaa tule aktiiviuran jälkeen.
Kubicalle suon paljon voimia. Yksi sympaattisimmista kuljettajista ehdottomasti. Toivottavasti hänet nähdään tositoimissa viimeistään ensi vuonna.