Robert Kubican onnettomuus ja toipuminen

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6758
Sijainti
Täällähä mä
Näyttää olevan hyvinkin yleistä auton lävistyminen. Ei taida olla niin turvallisia noi kaiteet kuin annetaan ymmärtää.
Jep , juuri nuita yms tilanteita hain , kun sanoin , että niiden turvallisuutta on miettitty aiemminkin "siviilipuolella" . Jos en ihan omia muista , niin paraikaa kehittelevät turvallisempaa ratkaisua (muistelen että jossakin dokkarissa oli siitä puhe )
Toki tässä onnettomuudessa oli iso arpa myös huonolla onnella ja eihän autoilua ( missään muodossa ) kaiketi koskaan saada täysin turvalliseksi , mutta oli kuitenkin onnea onnettomuudessa ja itse yritän olla iloinen siitä ,vaikkakin myönnän että yöunet meni.
 

Tsuhna

Absent Member
Liittynyt
2.11.1999
Viestit
18746
Sijainti
Toisaalla
Paranemista Kubicalle. Ensisijaisen tärkeää on tietysti miehen kuntoutuminen, ei ajokuntoon vaan ensin elämiskuntoon. Ajohommia katellaan sitten jos/kun Robert kykenee hoitamaan arkiaskareet entiseen malliin. Tsemppiä!

Moottoriurheilu on aina vaarallista, myös F1 vaikka välillä kovin hurmiossa vaahdotaan kuinka nykyään on turvallista. Paskat ole, hiuskarvan verran heikommalla tuurilla viime vuosina olisi jo haudattu pari-kolme kuskia. Muistuu turvallisuuden ylistyslaulusta mieleen 90-luvun alku, sitä samaa illuusiota oli silloinkin ilmassa.. se romuttui Imolassa.
Toivottavasti sitä ei tarvitse todistaa koskaan enää, mutta kannattaa kunkin pitää mielessä ettei minkään valtakunnan turvavarusteet tai -järjestelyt auta kun mr. Murphy punoo juonen.
 

tmoi

No niin
Liittynyt
28.2.2004
Viestit
19017
Sijainti
turkus
Uudet kaiteethan on sellaisia, ettei se pää ole enää upotettu, vaan siinä on isompi levy päässä ja sen jälkeen on joustavampi kohta joka painuu kokoon ja yrittää tappaa liike-energian pois. Itse asiassa se taitaa kääntää samalla tuota kaiteen päätä sivulle päin.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Moottoriurheilu on aina vaarallista, myös F1 vaikka välillä kovin hurmiossa vaahdotaan kuinka nykyään on turvallista. Paskat ole, hiuskarvan verran heikommalla tuurilla viime vuosina olisi jo haudattu pari-kolme kuskia.
Kubica on kyllä yksi ehdoton suosikki F1:ssä!! Koban ohella toinen rohkea ohittaja. Toivotaan pikaista toipumista Puolan pojalle. Olisi hienoa nauttia vielä hänen upeista ajosuorituksistaan.

Näitä läheltä piti tapauksia on kyllä ollut aika monta. Viimeisenä tulee mieleen viime kauden päätöskisassa Abu Dhabissa avauskierroksella kun Schumi meinasi saada uuden jakauksen Liuzzin etusiivestä... Ikävä sanoa, mutta ennemmin tai myöhemmin jotain tapahtuu. Haluaisin olla väärässä mutta pahoin pelkään etten ole.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6758
Sijainti
Täällähä mä
Uudet kaiteethan on sellaisia, ettei se pää ole enää upotettu, vaan siinä on isompi levy päässä ja sen jälkeen on joustavampi kohta joka painuu kokoon ja yrittää tappaa liike-energian pois. Itse asiassa se taitaa kääntää samalla tuota kaiteen päätä sivulle päin.
Jeap , mutta nuita uusia kaiteita näkee tienpäällä suhteellisen vähän , mutta hyvä kun ovat jotakin keksineet . Tuon jutun henk koht tiesin , mutta toki jos 120+ mällää tuohon tylppäänkin päähän , niin en usko että se auttaa.
( mutta toki pienikin parannus on aina hyväksi)
 
Viimeksi muokattu:

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6758
Sijainti
Täällähä mä
Kubica on kyllä yksi ehdoton suosikki F1:ssä!! Koban ohella toinen rohkea ohittaja. Toivotaan pikaista toipumista Puolan pojalle. Olisi hienoa nauttia vielä hänen upeista ajosuorituksistaan.

Näitä läheltä piti tapauksia on kyllä ollut aika monta. Viimeisenä tulee mieleen viime kauden päätöskisassa Abu Dhabissa avauskierroksella kun Schumi meinasi saada uuden jakauksen Liuzzin etusiivestä... Ikävä sanoa, mutta ennemmin tai myöhemmin jotain tapahtuu. Haluaisin olla väärässä mutta pahoin pelkään etten ole.
En voi kuin komppailla , täytyy miehenä myöntää , että aluksi oli tippa linssissä , kun huhut kertoivat amputoinnista yms . Onneksi kaveri kuitenkin vaikuttaa uutisten mukaan paranevan yhtenä palana. Ikävä tulee silti , Singaporen kisa oli lähes parasta antia viime kaudelta.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Kubican ikä

Ura on katkolla hyvin nuorella iällä. Ulkonäkö hämää luulemaan Kubicaa noin 30 -vuotiaaksi, mutta hän on todellakin vasta 26 -vuotias. Parhaat ajovuodet olisivat vasta edessäpäin.
 

Albert Oil

Hippi ja juntti
Liittynyt
14.2.2000
Viestit
55371
Sijainti
Korviesi välissä
Ura on katkolla hyvin nuorella iällä. Ulkonäkö hämää luulemaan Kubicaa noin 30 -vuotiaaksi, mutta hän on todellakin vasta 26 -vuotias. Parhaat ajovuodet olisivat vasta edessäpäin.
Totta. Kismittää niin paljon tämä nyt että yöunetkin meni. Polski on ehdottomasti suosikkeja jo pelkän asenteensa ja rohkeuden takia. Perhanan perhana.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Tuo kuva oikeastaan kertoo kaiken, kuinka vakava tilanne oli eilisessäkin onnettomuudessa. Aiemmin tänne postatussa kuvassa näkyi, että Skodan tulipellissä oli reikä suunnilleen samassa kohdassa mitä tuossa siviilionnettomuuden tapauksessa.

Robert oli hyvin onnekas loppujen lopuksi koska se tärkein eli henkikulta säilyi.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6758
Sijainti
Täällähä mä
Ja ettei vallan huku viestien sekaan ( siksi en editoinut) , niin käsittääkseni viimeisimmän tiedon mukaan : Pressitiedoite olisi 12.00 suomen aikaa.
 

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Tuo kuva oikeastaan kertoo kaiken, kuinka vakava tilanne oli eilisessäkin onnettomuudessa. Aiemmin tänne postatussa kuvassa näkyi, että Skodan tulipellissä oli reikä suunnilleen samassa kohdassa mitä tuossa siviilionnettomuuden tapauksessa.

Robert oli hyvin onnekas loppujen lopuksi koska se tärkein eli henkikulta säilyi.
No huh huh!! :eek!:

Kyllä oli paljon pahempi lopputulos milleistä kiinni...
 

Downforce

Member
Liittynyt
6.2.2011
Viestit
7
Kubicalla on ollut onnea, ettei kaide olisi uponnut vähän keskemmälle kuljettajan paikkaa. Silloin olisi lähtö ollut vielä lähempänä
 

mjs

Long easy right sumppuun
Liittynyt
10.7.2007
Viestit
8260
Incar-kuvaa onnettomuuspaikalle saapuvasta autosta, tuosta näkee että onnettomuuskohtaa edeltävässä kaiteessa kaiteen pää on upotettuna maahan mutta se kaide johon Robert osui niin molemmat päät on ylhäällä (kohta 3:20):
http://www.youtube.com/watch?v=ALbxMiwf4nw
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6758
Sijainti
Täällähä mä
Incar-kuvaa onnettomuuspaikalle saapuvasta autosta, tuosta näkee että onnettomuuskohtaa edeltävässä kaiteessa kaiteen pää on upotettuna maahan mutta se kaide johon Robert osui niin molemmat päät on ylhäällä (kohta 3:20):
http://www.youtube.com/watch?v=ALbxMiwf4nw
Näemmä kaide meni koko auton läpi , joten on kyllä ollut onnea matkassa.
Edit ja siltä varalta, jos joku ihmettelee , näkyy kohdassa 3.33 -
 
Viimeksi muokattu:

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mitäs te nyt yhdestä linkistä kilahdatte.

Mutta Kubican tuurilla, olihan tuolla reitillä paikkoja mihin voi keihästyä jos munkki vain noin huono on. Ja toisaalta taas erinomainen tuuri kun tuon sortin turnajaisesta säilyy hengissä.

Tosin Kubica tarvitsee sitä tuuria edelleen ( luoja hänelle suokoon ), ettei verenkiertoon tule komplikaatiota. Sellaiset hektiset ajat lienee edessä. Ja sitten vielä ihan toinen luku kuinka hermot elpyvät. Taitaa kyllä tulla vielä useampi leikkaus jolla paikata.
 

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6758
Sijainti
Täällähä mä
Mitäs te nyt yhdestä linkistä kilahdatte.

Mutta Kubican tuurilla, olihan tuolla reitillä paikkoja mihin voi keihästyä jos munkki vain noin huono on. Ja toisaalta taas erinomainen tuuri kun tuon sortin turnajaisesta säilyy hengissä.

Tosin Kubica tarvitsee sitä tuuria edelleen ( luoja hänelle suokoon ), ettei verenkiertoon tule komplikaatiota. Sellaiset hektiset ajat lienee edessä. Ja sitten vielä ihan toinen luku kuinka hermot elpyvät. Taitaa kyllä tulla vielä useampi leikkaus jolla paikata.
Jos minua tarkoitit , niin en minä kilahtanut , mutta hahmolla ei näemmä ollut mitään sen tärkeämpää asiaa , kuin skrivata huomiohakuisesti.

Ja palaamme asiaan , sitä tässä itsekkin miettinyt , veritulpan mahdollisuutta yms ... Vaikka kaveri kasaan saatiinkin , niin ei vielä tiedä mitä voi käydä.
 

oldez

Well-known member
Liittynyt
14.3.2003
Viestit
19491
Nää on näitä yks miljoonasta onnettomuuksia. Niin kuin Sennankin kanssa. Muutama sentti sinne tänne ja mitään ei olisi tapahtunut.
 
Ylös