Ihmeellinen ehdotus taas McLarenin ruudinkeksijän suunnalta. Suurin ongelma tallien määrän nostamisessahan on varikkotilojen riittämättömyys, eikä niinkään se miten paljon autoja kisaan mahtuu. Ratatila nyt tulisi sietämättömäksi ongelmaksi lähinnä Monacossa: lähes kaikkialla muualla turva-alueet ja leveämmät radat mahdollistaisivat yli 30 autoakin.
Yli kymmenen vuotta sitten tilanne oli täysin toinen, kun sirkuksen hinta oli vielä siedettävä eivätkä tallit raahanneet niitä nykyisiä lennonjohtotorneja ja pilvenpiirtäjiä mukanaan. Luulisi Dennisin nyt sen itsekin tietävän, kun McLaren on kuitenkin taas tässäkin tapauksessa se kaikkein suurin ongelmatapaus. Kuka vielä muistaa Max Mosleyn kommentit muutaman vuoden takaa, kun McLaren käytti yli 50 miljoonaa dollaria uuteen PR-rekkaan varikolle? Minä muistan...
Tietysti ns. avoin sarja olisi loistava tapa tuhota uusien yrittäjien mahdollisuudet ikinä saavuttaa mitään. Kun pieniä on nykyisen 4 tallin sijaan sijaan 14, jakautuvat sponsorirahat laajemmalle ja pitkäaikainen kehitystyö muuttuu mahdottomaksi, koska megatallit (ja kaikkihan tietävät ketä on ensimmäisenä jonossa kun puhutaan muiden lahjakkuuksien varastamisesta) paksuine ruskeine kirjekuorineen tulevat kuitenkin välittömästi repimään kaiken myytäväksi kelpaavan itselleen.
Tämän kehityssuunnan voi käydä omin silmin toteamassa mistä tahansa jalkapalloliigasta maailmassa, jossa pienet ovat aina pieniä ja suuret ovat aina suuria. Sen sijaan suljetuissa sarjoissa (esim. NHL) mikä tahansa joukkue voi olla huipulla tai pohjalla seuraavan 5 vuoden kuluttua. Tämä ehdotettu lienisi varmin tapa varmistaa, ettei yksityistalleista tulisi ikinä minkäänlaista uhkaa tehdastalleille.