Kyllähän se on hienoa, että Rosberg ajelee taas formularatoja ympäri ja olen toki mielenkiinnolla hänen otteitaan seurannut. Uskon kuitenkin, että on turha narista siitä, että suomalaisten pitäisi olla yhtä lailla ylpeitä Nicosta kuin Kimistä. Suurin osa suomalaisista jättäisi formulat tyystin katsomatta jos siellä ei suomalaista mukana olisi ja näppituntumani on se, että suomalainen tarkoittaa suomalaisille sitä, että henkilö on Suomen kansalainen, on asunut Suomessa ja puhuu sujuvaa suomea. Siinä vaiheessa kun kieli ei suju eikä maa ole tuttu, on periaatteessa sama lukeeko siinä passissa Suomi vai Ghana.
Ei se muuta sitä tosiasiaa, että Rosberg on aina Rosberg, se on ihan totta ja kyllähän se on ajanut alkukauden niin upeasti, että onhan tuota mukava seurata. Kyllä esimerkiksi itse seuraan Rosbergia paljon tarkemmin kuin jotain Heidfeldiä, se on ihan selvä juttu. Omalla kohdallani täytyy sanoa, että ei fanittaminen siitä lähde, että joku kertoo faktoja, niin kuin teki esimerkiksi Saari kolumnissaan. On se tietenkin hienoa, että Nicosta annetaan fiksu ja oppinut kuva, mutta siitä tässä nyt ei ole kyse oli Nico sitten miten maailmankansalainen, kielitaitoinen ja eurooppalainen tahansa. Pohjimmiltaan tämä on tunneasia, eikä sitä noin vain muuteta. Turhahan sitä on peitellä, että ainakaan minulla fiilikset eivät Rosbergin kohdalla nouse lähellekään sitä tasoa jolle ne Räikkösen ja Häkkisen kohdalla nousevat. Kaikki eivät suosikkiaan kansalaisuuden perusteella valitse, mutta veikkaanpa, että fiilikset ovat monella aika lailla samat kuin minulla jotka niin tekevät.