Don Vito
Sekakäyttäjä
Ei kai. Tulee sen mitä Dextalla pääsee mut se ei vaan riitä.Ei kulje nyt huttusella
Ei kai. Tulee sen mitä Dextalla pääsee mut se ei vaan riitä.Ei kulje nyt huttusella
Tuo Neuvillen ja Hyundain tahti 2017 (ja 2018) oli kyllä tosi hyvää. Olisi pitänyt ottaa molemmat mestaruudet kyllä.Neuvillen 2017 on ainakin kovaa valuuttaa tässä, 4 kertaa yleiskilpailun top 10 ulkopuolella. Hävisi Ogierille 24 pistettä.
Ogierin 2011 myös vahvoilla. Neljä kertaa top10 ulkopuolella ja hävisi Loebille 26 pistettä. Huomionarvoista myös se että tuolloin powerilta vain kolme parasta sai pisteitä.
Fordilla ei ole oikein kuskeja, vaikka autolla ehtisikin.
Täytyy muistaa, että niitä voimansiirron setuppeja ei nyt enää olekaan joka alustalle erikseen. Jos pitäs kahen kisan perusteella veikata, niin Fordilla on asvaltille paremmin istuva auto ja Toyota on lumelle ja soralle peli.Ford oli kyllä surkea.
Täytyy myös muistaa, että nyt ajettiin tosi nopeita ja suoria teitä, joissa ei ole hyppyjä. Esim Jyskälässä saattaa toimia ihan eri auto, ja vastaavasti Kreikassa ja Portugalissa ihan eri auto. Ja Montekin on aika erilaista assua kuin Kroatia, joka on erilaista kuin Katalonia, joka on erilaista kuin Ypres.Täytyy muistaa, että niitä voimansiirron setuppeja ei nyt enää olekaan joka alustalle erikseen. Jos pitäs kahen kisan perusteella veikata, niin Fordilla on asvaltille paremmin istuva auto ja Toyota on lumelle ja soralle peli.
Sohlberg sanoi myös että olisivat menneet testeissä väärään suuntaan ja osia ei voi kisojen aikana muuttaa, oisko lukkopuolen juttuja.Täytyy myös muistaa, että nyt ajettiin tosi nopeita ja suoria teitä, joissa ei ole hyppyjä. Esim Jyskälässä saattaa toimia ihan eri auto, ja vastaavasti Kreikassa ja Portugalissa ihan eri auto. Ja Montekin on aika erilaista assua kuin Kroatia, joka on erilaista kuin Katalonia, joka on erilaista kuin Ypres.
Titanakilla alkaa jänne kiristämään kun ei tule voittoja ja tekniikka poikii suunnilleen joka kisassa ainakin kerran.Sama tuli mieleen, vielä on monta mutkaa matkassa, mutta Evans ja Tänak alkaa olla jo pikku hiljaa tippumassa mestaruusjunasta, ainakaan yhtään huonoa kisaa ei saa enää herroille tulla
Ypresin kakkospaikka oli assulla, mutta tuo taitaa olla ainoa poikkeus ja tietysti siellä oli roima etu kokemuksesta.Fordin suurin heikkous on silti kuskipuolella, Breenille kasaantuu liikaa menestyspaineita Malcomin puolelta ja Breenin kaikki huippusuoritukset ovat kuitenkin tulleet soralla hyvältä lähtöpaikalta, toki vielä on aikaista sanoa, mutta jotenkin Breenin Perjantain suorituksista tuli semmonen fiilis että paineet tiimin suunnalta ovat kovat.
Joo vähän Montessa kummastutti kun Breen puhui koko ajan että ei aja täysillä ym, varmaan otti koville kun Loeb tuli eläkkeeltä ja ajoi hyvin pienellä testillä jäljet selkään, sitte Ruotsissa ek1:lla hävisi Rovanperälle yli 7 sekuntia niin soppa olikin jo valmis.Ihan karu faktahan se on, että tällä hetkellä M-sport häviää tuolla kuskikolmikollaan ihan pirusti. Breen on toki hyvä kuski, mutta ei ole kuitenkaan voittanut WRC urallaan vielä kisan kisaa, eikä ajanut edes kokonaista kautta, saatikaan sitten ykköskuskina. Kaikki nämä Monten taktikoinnit, ennen Ruotsia annetut kommentit siitä ettei ole omasta mielestään M-sportin ykköskuski ja heti perjantaina koetut ulosajot kertovat siitä että henkinen kantti ei ole tällä hetkellä maailmanmestari ehdokkaaksi tarvittavalla tasolla.
Sohlberghan oli ennen kisaa isoon ääneen sitä mieltä, että Puma toimi testeissä niin hyvin, että jopa Gusilla olisi mahdollisuus ajaa podiumista. No totuus oli kuitenkin se, että Toyotalla ajaa 4 kovempaa (lumi)kuskia ja Hyundaillakin kolme niin ei ajamalla podiumille ollut mitään asiaa.
Tähän päälle vielä Fourmaux jolla koko viikonlopun oli Malcolmin kokoinen paino jarrupolkimen päällä, tietenkin ihan ansaitusti niin tietäähän sen että takkiin tulee joka suunnasta.
M-sport tarvitsee kipeästi Loebin apua. Näin saataisiin sekä Breenille, että juniori osastolle hieman rentoutta tekemiseen.
Onpa typerää touhua. Kuljettajalla ei mitään mahdollisuutta reagoida tuohon.Ihan hullua kävellä tiellä WRC2-kärjen aikana etenkin Ruotsin pätkillä joilla mennään miljoonaa. Eikö sitä jaksa edes 30 autoa katsella?
Voi jumalauta. Tämmöisille idiooteille pitäisi antaa elinikäinen kielto kaikkeen rallitoimintaan.Ihan hullua kävellä tiellä WRC2-kärjen aikana etenkin Ruotsin pätkillä joilla mennään miljoonaa. Eikö sitä jaksa edes 30 autoa katsella?