Ruotsin prinsessan häät

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Täytyy kyllä rehellisesti ihmetellä että sivistysmaissa vielä ylläpidetään kansalaisten verorahoilla tuollaisia instansseja. Onneksi Suomessa on sentään joku asia paremmin kuin länsinaapureilla.

markoj

Custom User
Täytyy kyllä rehellisesti ihmetellä että sivistysmaissa vielä ylläpidetään kansalaisten verorahoilla tuollaisia instansseja. Onneksi Suomessa on sentään joku asia paremmin kuin länsinaapureilla.
Joo, meillä on Matti, Mervi, Tuksu ja kumppanit!

sooda

Alan Parsa
Sijainti
the real mid-west, Seinäjoki
Myöhästynyt raportti Tukholmasta:

Voi hitsin hitsi. Jäin sadevesiviemäriin kun turvamiehet hitsasivat kannet kii. Jotain kuitenkin ehdin kuulla jä nähdä ritiläkannen läpi. Siis kruununprinsessa Victoria Ingrid Alice Désirée Pippilotta Viktualia Rullgardina Krussmynta Efraimsdotter (siis Karl Gustaf den sextonde ei olekaan Victoria Ingrid Alice Désirée Pippilotta Viktualia Rullgardina Krussmynta Efraimsdotter Bernadotten oikea isä?) hommasi itselleen personal trainerin. Koolla oli sekalainen joukko kuninkaallisia ympäri päiss... ympäri maailman. Yöllä on 13-kerroksen korkuinen hääkakku sortunut ja yli kymmenen häävierasta on kateissa. Olemattoman häälahjan antoi Ruotsin kansa. Victoria kuulutti parvekkeelta:"Kiitos kansa kun annoitte minulle tämän ihanan pinssin"! Ei edes näyttänyt sitä!

Edson

Well-known member
Kuninkaalliset nyt sattuvat kuulumaan aika oleellisella tavalla Ruotsin ja Pohjoismaiden sekä osittain myös Euroopan historiaan. Tälläisen perinteen katkaiseminen merkitsisi samalla yhden ruotsalaisuuden osan tuhoamista. Vaikka noiden häiden hinnaksi on arveltu tulevan 2-9M euroa niin valtio ja Tukholman alue nettoavat niistä yhdessä moninkertaiset summat.

Itse olen siis perinteiden vaalimisen kannalla enkä todellakaan kannata, että Suomeen pitäisi kuskata von Hessen-Kassel luomaan meistäkin monarkia.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Daniel hoiti kyllä todella hyvin oman puheenvuoronsa ja sai melkein raavaan miehenkin kyynelehtimään. Suorituksen hienoutta korostaa se, että hän pystyi rauhallisesti suoriutumaan urakasta kahdella kielellä ja vieläpä ilman apupapereita.
Sen verran kerkesin töistä että katsoin tämän. Olin ihan myyty. :eek: Ja isä-Westlingkin veti oman osuutensa todella tyylillä.

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Sijainti
toalet
Kuninkaalliset nyt sattuvat kuulumaan aika oleellisella tavalla Ruotsin ja Pohjoismaiden sekä osittain myös Euroopan historiaan. Tälläisen perinteen katkaiseminen merkitsisi samalla yhden ruotsalaisuuden osan tuhoamista. Vaikka noiden häiden hinnaksi on arveltu tulevan 2-9M euroa niin valtio ja Tukholman alue nettoavat niistä yhdessä moninkertaiset summat.

Itse olen siis perinteiden vaalimisen kannalla enkä todellakaan kannata, että Suomeen pitäisi kuskata von Hessen-Kassel luomaan meistäkin monarkia.
Historiaan nimenomaan. Jotkut asiat kannattaakin siirtää sinne historiaan.

Melinda

Sponsored by Sam
Sijainti
Melko kaukana
Ei löydy. Lainauksistasi ei käy selville, miksei kuningas ole hallitsevan kuningattaren puolisosta käytetty nimitys.
Löytyisikö täältä? Pitkähkö artikkeli prinssin koulutuksesta päättyy seuraavaan toteamukseen:

Telegraph.co.uk sanoi:
But Mr Westling's transformation will only go so far. To his reported annoyance, Crown Prince Victoria has insisted that he will not become king when she ascends the throne as queen.

The country boy will have to settle for being a prince.
Telegraph nyt on ehkä Telegraph, mutta tämän mukaan viimeinen sana olisi siis Vickanilla. Ei oo helppoa olla tossun alla. Tai tässä tapauksessa kaiketinkin korkokengän.

jps

nimimerkkien jahtaaja
Sijainti
täällä
Uusi Suomi sanoi:
Hääboikotti: SVT paljasti naurettavan hintalapun

Ruotsin tv paljastaa nyt, mitä uutistoimisto Reuters olisi joutunut maksamaan lauantaisista prinsessahäistä. 90 sekuntia kestävän lähetyksen hintalappu olisi ollut tuhat euroa, kertoo E24-sivusto.

"Häiden kansainvälisen raportoinnin osalta on esiintynyt arvioita, että SVT:n hinnoittelu olisi aiheuttanut konfliktin Reutersin kanssa. Tämän vuoksi SVT luopuu periaatteestaan olla keskustelematta hinnoittelusta. SVT:n ja Reutersin neuvotteluissa päädyttiin tuhannen euron hintaan 90 sekunnin lähetyksestä (tv:ssä, kännykässä ja netissä jne.) vapaasti jaettavaksi kaikille Reutersin asiakkaille alkaen siitä, kun lähetys käynnistyi lauantaina sen päättymiseen saakka ja lisäksi 48 tunnin ajaksi", SVT kirjoittaa lehdistötiedotteessaan.

Reuters ilmoitti viime viikolla asiakkailleen, ettei se lähetä vihkiäisistä liikkuvaa kuvaa, koska SVT vaati "suhteettoman suuria maksuja".

Pari päivää ennen häitä Reuters ja SVT pääsivät kuitenkin sopimukseen siitä, että ulkomaiset uutistoimistot saisivat ostaa 90 sekunnin kuvamateriaalin itse hääseremoniasta. Reuters vetäytyi loppujen lopuksi protestina käyttäjäehdoista, koska materiaalia sai käyttää vain 48 tuntia.

SVT on luonnehtinut häiden suoraa lähetystä suurimmaksi ja edistyneimmäksi tv-tuotannoksi, joka Ruotsissa konsaan on tehty.
Tais boikotissa olla takana jotain muuta kuin hinta.