Ruraalilogiikka

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Ei jumalauta. Mikä ihmeen tarve sulla on suoltaa tollasta tarinaa? Epäilen,että et tiedä, a: onko Alonso itseään RB:lle tarjonnut b: mihin homma olisi kariutunut. Epäilen, että Buttonin asioista et ole sen kummemmin perillä.
Tiedätkö ettei muidenkaa sepustukset ole faktoja! Vähättelysi on aiheeton. Kirjoittajan perustelut ovat järkeenkäypiä. Noita perusteluja on lehdistökin esittänyt.

Tietyt tyypit saavat täällä laittaa agenda postauksia edelleen eikä modet siihen puutu. Sääli..

raka75

Well-known member
Tiedätkö ettei muidenkaa sepustukset ole faktoja! Vähättelysi on aiheeton. Kirjoittajan perustelut ovat järkeenkäypiä. Noita perusteluja on lehdistökin esittänyt.

Tietyt tyypit saavat täällä laittaa agenda postauksia edelleen eikä modet siihen puutu. Sääli..
Aijaa? Mun mielestä Hammersmith ei perustele tarinoitaan juuri ollenkaan, joskus ehkä kun jaksaa. Ihan sama mulle.

Jabsu

Hirvimettällä
Alonso on tarjonnut itseään maailman parhaaseen F1-autoon, koska sellaiseen on tullut mahdollisuus. Diili ei toteutunut pitkälti samoista syistä kuin Räikkösellä: raha, vaatimukset, tallin tasapaino, RB:n kehitysohjelma ja Vettel. Button ei ole RB:lle itseään edes tarjonnut.
Tässä on sellainen esimerkki, missä väität asioita faktoiksi. Esität asiat faktoina, eikä kirjoituksesta ilmene mitenkään, että ne olisivat omia mielipiteitäsi.

Edit: vaikka näin

Luullakseni Alonso on tarjonnut itseään maailman parhaaseen F1-autoon, koska sellaiseen on tullut mahdollisuus. Diili ei toteutunut pitkälti samoista syistä kuin Räikkösellä: raha, vaatimukset, tallin tasapaino, RB:n kehitysohjelma ja Vettel. Uskoakseni Button ei ole RB:lle itseään edes tarjonnut.

Viimeksi muokattu:

Xjazz

Well-known member
Ihan helmee mutku-eiku-tai-olsvoinu kohkaamista ja pätemistä.

Seo vaa vormulaa, poja!

sakuraba

Well-known member
Maalaisjärjellä ajateltuna tämä on loistava ketju.

Turso

Well-known member
Tässä on sellainen esimerkki, missä väität asioita faktoiksi. Esität asiat faktoina, eikä kirjoituksesta ilmene mitenkään, että ne olisivat omia mielipiteitäsi.

Hyvä yritys, katotaan upposko perille.

Hammersmith

Banned

Nyt alkaa aueta tämä. Minun pitää alkaa jossitella, luulla, uskoa tms. perisuomailaista luimistelua? Vaikka olen mielipiteestäni varma niin minun täytyy lisätä tekstiin tiettyjä epävarmuutta viestiviä sanoja, ettei palstan epävarma siipi pahoita mieltään?

Koitan tässä nyt vähän treenata uutta palstakelpoista tyyliä:

Räikkönen on Kimi. -> Räikkönen on uskoakseni Kimi.
Alonsolla on krapula. -> Jos Alonsolla on krapula.
Hauki on kala. -> Luullakseni hauki on kala.

Maalaisjärkeä, kiitos!

tmoi

No niin
Sijainti
turkus
Nyt alkaa aueta tämä. Minun pitää alkaa jossitella, luulla, uskoa tms. perisuomailaista luimistelua? Vaikka olen mielipiteestäni varma niin minun täytyy lisätä tekstiin tiettyjä epävarmuutta viestiviä sanoja, ettei palstan epävarma siipi pahoita mieltään?

Maalaisjärkeä, kiitos!
Heh. Voitko olla varma, jos asia ei kuitenkaan faktaa ole?

FO110K

Banned
:wall::wall::wall:

edit. Jottei nyt menisi aivan off-topiciksi, niin muistaakos kukaan vieläkö DC manageroi diRestaa?
Ollut meinaan edellisvuosia hiljaisempi kuskinsa promoomisessa jos edelleen on siinä hommassa...

Jabsu

Hirvimettällä

Maalaisjärkeä, kiitos!
Ei ole merkitystä oletko varma asiasta. Kyse on siitä, että esität ne faktoina. Sellaisesta tulee vain turhaa hämmennystä, kuten on nähty. Kun kerrot asiat faktoina, niin lukijalla saattaa tulla ajatus, että onko minulta mennyt jotain ohi, kun en ole mistään tälläista lukenut. Ja tämän vuoksi niitä lähteitä kysellään.

Ei sinun täydy jossitellakkaan, vaan esittää asiasi sillä tavalla, että ne ovat omia mielipiteitäsi. Kirjoitustyyliasia, kuten FW08 mainitsi.

Viimeksi muokattu:

Hammersmith

Banned
Ei ole merkitystä oletko varma asiasta. Kyse on siitä, että esität ne faktoina. Sellaisesta tulee vain turhaa hämmennystä, kuten on nähty. Kun kerrot asiat faktoina, niin lukijalla saattaa tulla ajatus, että onko minulta mennyt jotain ohi, kun en ole mistään tälläista lukenut. Ja tämän vuoksi niitä lähteitä kysellään.

Ei sinun täydy jossitellakkaan, vaan esittää asiasi sillä tavalla, että ne ovat omia mielipiteitäsi. Kirjoitustyyliasia, kuten FW08 mainitsi.
Sinähän se tässä esität faktana, että minä esitän asiat faktoina vaikka olen kertonut usein käyttäväni omaa maalaisjärkeä kirjoituksissani lähteenä. Turhaa hämmennystä tässä tulee pelkästään siitä, kun palstaveljet ja -siskot lähtee tähän ralliin mukaan ja alkaa opastamaan "oikeita" kirjoitustyylejä. Jos tyyli ei miellytä minut voi laittaa jäähylle tai ignoreen, ei minun takia kannata yöunia menettää.

IsoAhven

Well-known member
Sinähän se tässä esität faktana, että minä esitän asiat faktoina vaikka olen kertonut usein käyttäväni omaa maalaisjärkeä kirjoituksissani lähteenä. Turhaa hämmennystä tässä tulee pelkästään siitä, kun palstaveljet ja -siskot lähtee tähän ralliin mukaan ja alkaa opastamaan "oikeita" kirjoitustyylejä. Jos tyyli ei miellytä minut voi laittaa jäähylle tai ignoreen, ei minun takia kannata yöunia menettää.
Sitä sun "maalaisjärkeä" olisi kuitenkin hyvä avata muillekkin keskustelijoille. Nimenomaan keskustelusta kyse. Eikö se jo aukea? Perusta blogi, jossa voit laukoa maalaisjärkeäs, mut tää on KESKUSTELUALUE, jossa on muitaki kuin sinä ja jos suurin osa on sitä mieltä, että lauot paskaa (tai siis et osallistu keskusteluun, vaa lyttäät kaiken muun, koska maalaisjärki.), nii ehkäpä se nyt vaa on niin. Kyse ei ole mistään muusta.

Alempana rautalankaa Hammersmithille (esimerkkiä trollaamisesta):

-Hammersmith on trolli. Iha maalaisjärjellä mietin tämän. Mut enpä vaivaudu sulle sen enempää asiaa perusteleen miten maalaisjärkeni tähän ratkaisuun pääsi.

edit: joo oot yrittänyt sitä jossain välissä aukaista muillekkin, mut juurikin niillä pointeilla jotka kirjoitit faktoina, vaikka ne oli edelleen sun maalaisjärkes tuotoksia. jatketaas esimerkkinä tuota ylermpää toteamusta avamaalla se hammesmithin tapaan:

-Hammersmithillä ei ole elämää
-Hän on kaikkien mielestä ärsyttävä
-Kaikki tietää hänet trollina

jaa mutta kappas, eihä mulla olekkaan mitää perusteluita noille ylemmillekkää pointeille. Tai vaikka onki, nii seku päättelin, kiitos maalaisjärki. mitä muuta kaipaat?

Viimeksi muokattu:

Wilpuri

Senile Member
Sijainti
hki
Väliin pieni visa. Kenen kirjoittamaa vuonna 2011 marraskuussa: "Syön kuorma-autolavallisen paskaa jos Räikkönen palaa F1:siin."

Hammersmith

Banned
Sitä sun "maalaisjärkeä" olisi kuitenkin hyvä avata muillekkin keskustelijoille. Nimenomaan keskustelusta kyse. Eikö se jo aukea? Perusta blogi, jossa voit laukoa maalaisjärkeäs, mut tää on KESKUSTELUALUE, jossa on muitaki kuin sinä ja jos suurin osa on sitä mieltä, että lauot paskaa (tai siis et osallistu keskusteluun, vaa lyttäät kaiken muun, koska maalaisjärki.), nii ehkäpä se nyt vaa on niin. Kyse ei ole mistään muusta.

-Hammersmith on trolli. Iha maalaisjärjellä mietin tämän. Mut enpä vaivaudu sulle sen enempää asiaa perusteleen miten maalaisjärkeni tähän ratkaisuun pääsi.
Tässähän sitä maalaisjärkeä ollaan yleisön pyynnöstä avattu jo sivutolkulla, mutta ei näköjään aukea. Täällä keskustelun rakenne on mennyt suurinpiirtein näin:

Hammersmith: "Räikkönen ei aja ensi kaudella Red Bullilla, koska [tähän lista asioista]. Ihan maalaisjärjellä ajateltuna."
Räikkösfani: "Ajaapas, ihan varmasti ajaa. Älä puhu paskaa!!! [tähän linkki johonkin artikkeliin]"
Tyylipoliisi: "Hammersmith, vaadin lähdettä väitteillesi! Nyt heti paikalla! *uhkaa banaanilla*"
Hammersmith: "Väitteille? Ei, kun minä ihan maalaisjärjellä ajattelin asioiden olevan noin.."
Räikkösfani: "NYT SITÄ LÄHDETTÄ KEHIIN TAI TULEE TUPENRAPINAT!!"
Moderaattori: "Ei hätää kansalaiset. Laitoin tuon paskanpuhujan miettimään tekosijaan vähäksi aikaa. Tässä muuten linkki Me Naiset -lehden artikkeliin Kimi Räikkösen hiustyyleistä [tähän linkki]. Sana on vapaa, mitäs mieltä hei?"
Tyylipoliisi: "Mä luulen, että mä tykkäsin lopun ferrariajan pitkästä surffitukasta enemmän kuin tuosta sauberiajan hyppyritukasta. Tai emmä oikein tiedä, luulisin ehkä. Vissiin. [tähän linkki hiustyyleihin]"
Räikkösfani: "IHAN KIVA MUTTA MITÄ MIELTÄ OLETTE KIMIN LIPPIKSISTÄ?"

:thumbup:

Väliin pieni visa. Kenen kirjoittamaa vuonna 2011 marraskuussa: "Syön kuorma-autolavallisen paskaa jos Räikkönen palaa F1:siin."
Minun. Mitä voitin? Jäähyllä ollessa juttelin jonkun innokkaan kanssa tuosta privana ja kerroin projektin olevan vielä vähän vaiheessa.

Viimeksi muokattu:

Gollum

Well-known member
Sijainti
Pjongjang
Originally Posted by Wilpuri View Post
Minun. Mitä voitin? Jäähyllä ollessa juttelin jonkun innokkaan kanssa tuosta privana ja kerroin projektin olevan vielä vähän vaiheessa.
Voitit juuri tuon kuorma-autolavallisen paskaa, syömään siitä