Pystyn jo kuvittelemaan ne nyrkillä päähänlyömiskilpailut mitkä jyväskylärallissa käydään 2011 kun "rallifanit" kisailevat pitäisikö haaveilla B-ryhmästä vai WRC:stä.
Ihan paskoja jotkut vapaastihengittävät romut.Noi s2000 autotkaa ei edes kuullosta miltää ralliautolta :thumbdown. Kyllä turbo-WRC pitää olla. :ahem:
Yritä tässä nyt sitten päättää soutaako vasemmalle vai huopaako oikealle?Ai nykyiset turbo-WRC:tkö kuulostavat muka joltain? Korkeintaan kauhealta.
Ei selvässä asiassa noin hukassa voi olla.Yritä tässä nyt sitten päättää soutaako vasemmalle vai huopaako oikealle?
Surullista, jos joku nyt vakavalla naamalla tuosta pystyy legendaa heittämään. Joku raja sentään...Ja aivan varmasti pian löytyy niitä Karjala-lippiksisiä "oikeita" rallifaneja, jotka kertovat nuoremmille mieletöntä legendaa ajasta, jolloin Marcus Grönholm oli maailman paras kuljettaja, autot pelottavan nopeita ja Ouninpohja maailman nopein erikoiskoe.
On se jännä asia tuo ajan kuluminen sekä se tosiasia kuinka se kultaakaan noita muistoja :wink:Ei selvässä asiassa noin hukassa voi olla.
Surullista, jos joku nyt vakavalla naamalla tuosta pystyy legendaa heittämään. Joku raja sentään...
Ja myöskin se tosiasia, että tämä vuosikymmen tullaan muistamaan sekasorron ja aallonpohjan aikakautena rallin MM-sarjassa, valitettavasti. Ei aika kaikkia muistoja kultaa.On se jännä asia tuo ajan kuluminen sekä se tosiasia kuinka se kultaakaan noita muistoja :wink:
Olen kuullut livenäOotko koskaan kuullu livenä? Kyllähän noi S2000 vehkeet laulaa jo hienosti,WRC peleistä Citikassa paras saundi.
Ihan samalla tavalla kuten siirtyminen A-ryhmään B-ryhmäläisistä. Jopa kuljettajat oli silloin sitä mieltä että loppuu koko homma. Niin se vaan karavaani kulkee ja Lancia Delta Integrale on kulttiauto..Ja myöskin se tosiasia, että tämä vuosikymmen tullaan muistamaan sekasorron ja aallonpohjan aikakautena rallin MM-sarjassa, valitettavasti. Ei aika kaikkia muistoja kultaa.
No jaa, siinä missä B-ryhmä onnistui alle viidessä vuodessa tuomaan näyttämölle yli kymmenen klassikkoa, ei A-ryhmä kyennyt kymmenessä vuodessa kuin (tulkinnasta riippuen) kahteen tai kolmeen. WRC:n tapauksessa taidetaan jäädä yhteen tai kahteen.Ihan samalla tavalla kuten siirtyminen A-ryhmään B-ryhmäläisistä. Jopa kuljettajat oli silloin sitä mieltä että loppuu koko homma. Niin se vaan karavaani kulkee ja Lancia Delta Integrale on kulttiauto..
Sama. En jaksa uskoa tuota MTV3:n uutista, sillä se on ainakin mielestäni varsin ristiriidassa sen FIA:n tiedotteen kanssa:Itse kyllä FIAn tiedotetta lukiessa ymmärsin, että asiat olisi jo lyöty lukkoon. Mutta ehkä sitten hieman luin hätäisesti.
Voiko sitä enää selvemmin sanoa, että jatkossa uusiin S2000-autoihin, jotka tulevat siis korvaamaan nykyiset WRC-autot MM-titteliä jahdatessa tulevat saamaan 1,6-litraisen turbokoneen.From 2011, S2000 cars (1.6L turbo and 2.0L normally aspirated) and Group N cars will be eligible for the WRC and all FIA Regional Rally Championships. In addition, from 2011, all new homologations of S2000 cars must be fitted with a 1.6L turbo engine.
Jos oikein saivarrellaan niin WRC on vain A:n lisäluokitus, samaan ryhmään nuo ilmoitetaan..No jaa, siinä missä B-ryhmä onnistui alle viidessä vuodessa tuomaan näyttämölle yli kymmenen klassikkoa, ei A-ryhmä kyennyt kymmenessä vuodessa kuin (tulkinnasta riippuen) kahteen tai kolmeen. WRC:n tapauksessa taidetaan jäädä yhteen tai kahteen.
Minun mielestäni A-ryhmästä tuli ihan hyvä kokonaisuus ensimmäisen 1,5-2 vuoden jälkeen. WRC on puolestaan mennyt pelkästään huonoon suuntaan käytännössä koko 2000-luvun ajan. Siinä on se ero.Ihan samalla tavalla kuten siirtyminen A-ryhmään B-ryhmäläisistä. Jopa kuljettajat oli silloin sitä mieltä että loppuu koko homma. Niin se vaan karavaani kulkee ja Lancia Delta Integrale on kulttiauto..
Periaatteessa kyllä - periaatteessa ei. Tulkintakysymys.Jos oikein saivarrellaan niin WRC on vain A:n lisäluokitus, samaan ryhmään nuo ilmoitetaan..
Vaikka jättäisi ne miedommat evoversiot pois, niin Audilta täytyy mukaan laskea vähintään kaksi mallia. Samoin Lancialta.Eikä niitä B-ryhmäläisiä suuren yleisön mielestä ole kun kolme. Korkeintaan viis. Audi, Lancia, Peugeot, Ford ja MG joista kaks viimeistä on vähän niin ja näin..
No jaa, siinä missä B-ryhmä onnistui alle viidessä vuodessa tuomaan näyttämölle yli kymmenen klassikkoa, ei A-ryhmä kyennyt kymmenessä vuodessa kuin (tulkinnasta riippuen) kahteen tai kolmeen. WRC:n tapauksessa taidetaan jäädä yhteen tai kahteen.
Ilmeisesti myöskään raaka vauhti ei saa sukkia jaloista? Teknisesti B-ryhmäläinen on altavastaajana lähes kaikessa verrattuna nykyautoihin.Tässäpä se ero sitten tuleekin, datalasse-osaston teknologiset aikaansaavutukset kun ei saa ainakaan meikäläisellä pöksyjä jaloissa pyörimään, kun rallista puhutaan. Että jos nykysarjan kritisointi ja jonkun paremman haikailu tekee allekirjoittaneesta "rallifanin" eikä rallifania, niin ihan mielelläni kuulun sitten siihen lainausmerkeillä varustettuun ryhmään.
Motolla enemmän soraa ja hikeä, vähemmän softaa ja bittejä.
Tenutapin kanssa kovin samoilla linjoilla. Tämän koko keskustelun vois kyllä tiivistää siihen, että yllättävän nopeassa ajassa se aika kultaa muistot. Jopa nuorilla miehillä..Ilmeisesti myöskään raaka vauhti ei saa sukkia jaloista? Teknisesti B-ryhmäläinen on altavastaajana lähes kaikessa verrattuna nykyautoihin.
Jopa niissä paljon puhutuissa moottorin ominaisuuksissa.
Olet siis sitä mieltä että nykyinen F-ryhmäläinen BMW M3 on uusilla renkailla ja alustalla "huonompi" äffäläinen kun 1600 Kent Escortti Bilsteineillä ja Barumin kumeilla? Noin kärjistetysti sanottuna?