niin ja laitetaan nyt omat muutosehdotukset vielä alle....
-std. takasiipi jokaiselle
-std. pohjalevy jokaiselle (tehdään perus diffuusorit yms autoihin,
jolloin ohittaminen helpottuisi )
-slicksien paluu, enemmän mekaanista pitoa
-aerodynaamisen pidon vähentäminen, esmes siipiä pienentämällä/profiilien vähentämisellä
-välitankkaus pois (autot olisivat raskaita kisan alussa + saataisiin isot tankit autoihin taas joka hieman vaikeuttaisi aerodynamiikan suunnittelua)
-yksi rengastoimittaja (=kovemmat seokset, vauhtien tippuminen)
-moottorikoon pitäminen nykyisenä, samoin moottorisääntö että pitää kestää koneen 1 viikonloppu...
(haastetta peliin kun autoista tulee raskaampia ja kumit kovenevat, jolloin saadaan helpommin virheitä aikaiseksi)
näillä eväillä uskoisin vauhtien putoavan kohtuullisesti, mutta silti moottorikoosta/tehoista ei tarvitsisi tinkiä.
varsinkin kisojen alkuvaiheessa kun autoissa on polttoainetta erittäin paljon ja kovemmat seokset renkaissa, vauhdit tipahtaisivat teilusti... tämä myöskin nostaisi jälleen polttoainetalouden merkittävään rooliin, mitä pienempi kulutus, sitä vähemmän polttoainetta kisaan tarvitaan.... -> parempi taloudellisuus=pienentynyt teho