Onko FIA ja tallit tuleet hulluiksi? Standing start SC:n jälkeen, Parc Ferme säännöt astuvat voimaan jo kolmannen harjoituksen jälkeen, joten jos säädöt ei osu kohilleen olet kusessa sekä aika-ajoissa, että kisassa. Good job.
No voi.. Voivoi.Minun tekisi mieli katsoa kilpa-autoilua ensi-vuonna mutta jotenkin minusta tuntuu että odotettavissa on pelkkä show :nope::thumbfh:
Katos perkele Parc ferme säännöt tulevat voimaan jo FP3:n alussa. Miksi ajaa edes koko harjoitusta jos muutoksia ei saa tehdä? Sokeat voivat puolustella, mutta kyllä nyt kaikki näkee, että f1 on menossa päin persettä.Onko FIA ja tallit tuleet hulluiksi? Standing start SC:n jälkeen, Parc Ferme säännöt astuvat voimaan jo kolmannen harjoituksen jälkeen, joten jos säädöt ei osu kohilleen olet kusessa sekä aika-ajoissa, että kisassa. Good job.
Sä löydät jotain positiivista tästä paskasta? Katsojaluvut tippuvat koko ajan ja ensi vuonna vielä enemmän.No voi.. Voivoi.
En. Katselen vaa entiseen malliin. Ei mun pyllyä kutittele katsojaluvut.Sä löydät jotain positiivista tästä paskasta? Katsojaluvut tippuvat koko ajan ja ensi vuonna vielä enemmän.
Singapore tosin saisi kaikki aikatauluongelmat ratkaistua jo pelkästään toteuttamalla sen 2011 vuodeksi suunnitellun rata-alueen muutoksen edes 7-9 mutkissa.Singaporessa tekee 2 tunnin aikarajan suhteen jo nykyisillä turva-autosäännöillä, joten mitenkähän ens kaudella. Jos Singaporessa muutaman kerran turva-auto tulee ens kauella radalle, niin hyvä että edes 50 kierrosta ajetaan.
Hä, eihän testirajoitus koske uutta tallia ennen kun ilmoittautuu alkavalle kaudelle..Testaamisen vähentäminen ei ainakaan auta uusia talleja, koska ennen ensimmäistä kauttaan he tarvitsisivat mahdollisimman paljon testaamista pystyäkseen tekemään edes keskikastin auton heti ensimmäiselle kaudelle.
Ei siinäkään mitään järkeä olisi, että mersu dominoisi seuraavat 5 kautta kun ei saa tehdä muutoksia.Miksei vaan voitais tehdä niin, että säännöt jäädytettäisiin esim. 2-5 kaudeksi, jolloin ne avattaisiin uudestaan ja tehdään muutoksia, jos on tarvis?
Tietysti aivan pakottavista syistä voitaisiin jo ennen tehdä muutoksia, mutta vaatisi vähintään sen, että 65% kannattaa sitä.
- MTVFerrarin tämänvuotisen F1-voimanlähteen suunnittelussa on tapahtunut korjaamattomia virheitä, joiden takia moottori kuluttaa kilpakumppaneita enemmän polttoainetta ja antaa vähemmän tehoa. Asiasta uutisoi saksalainen Auto, motor und sport -lehti.
F1-moottoreihin saa kauden aikana tehdä muutoksia vain luotettavuus- ja turvallisuusparannuksien takia, joten pelkästään suorituskykyyn vaikuttavia suunnitteluvirheitä ei voi kauden aikana korjata. Ferrarin tallipäällikkö Marco Mattiacci onkin myöntänyt, ettei Ferrarin ole mahdollista saada Mercedeksen moottorietumatkaa kiinni tällä kaudella. Ferrari saa kehittää moottoriaan jälleen kauden päättymisen jälkeen.
Henkilökunnan rajoittaminen on mahdotonta. Tallit ostavat jo nyt lukuisia osia valmiina muilta firmoilta tai jopa toisilta talleilta, eikä näiden osien suunnitteluun tai valmistamiseen ole käytetty tallin henkilökuntaa lainkaan. Tästä syystä myös kilpa-auton hinnoittelu on vaikeaa, koska kustannusten tasapuolinen arviointi on mahdotonta, jos osa komponenteista tulee kolmannelta osapuolelta, jolle pitää maksaa katetta, ja loput osista taas on suunniteltu oman henkilökunnan toimesta, jolloin suunnittelutyön hinta on luultavasti aika suuri verrattuna pelkkiin valmistuskustannuksiin. Eikä autojen tekeminen halvemmaksi edes ole mitenkään järkevä tavoite ilman kallista tekniikkaa rajoittavia sääntöjä.Kun niitä kustannusleikkauksia on pakko löytää, niin aluksi voisi lähteä rajoittamaan tallien työntekijöiden määrää vaikkapa siten, että tallissa saa olla maksimissaan 150 työntekijää ja sen lisäksi F1-autolle voisi määrätä maksimihinnan johon voisi lisätä mahdollisuuden inflaatiokorotuksille.
Minua hieman ihmetyttää, miksi autojen pitäisi olla halvalla suunniteltuja ja tehtyjä, kun lajilla kuitenkin on valtavat TV-tulot. Ennemminkin pitäisi painostaa käyttämään enemmän rahaa auton kehitykseen, ja vähemmän hulppeisiin varikkotiloihin ja muuhun tyhjänpäiväiseen tingeltangeliin.Kun niitä kustannusleikkauksia on pakko löytää, niin aluksi voisi lähteä rajoittamaan tallien työntekijöiden määrää vaikkapa siten, että tallissa saa olla maksimissaan 150 työntekijää ja sen lisäksi F1-autolle voisi määrätä maksimihinnan johon voisi lisätä mahdollisuuden inflaatiokorotuksille.
Pöhöttymisen tauti, vaivaa kaikkia lajeja. Olen samaa mieltä että täältä ne todelliset kustannussäästöt syntyvät. Hankkeita perustellaan kertakunstannuksella, eihän se ole kuin 20 miljoonaa jne...Minua hieman ihmetyttää, miksi autojen pitäisi olla halvalla suunniteltuja ja tehtyjä, kun lajilla kuitenkin on valtavat TV-tulot. Ennemminkin pitäisi painostaa käyttämään enemmän rahaa auton kehitykseen, ja vähemmän hulppeisiin varikkotiloihin ja muuhun tyhjänpäiväiseen tingeltangeliin.
Eli kateus vaivaa eikä osata keskittyä oleelliseen? Se on voi voi..Pöhöttymisen tauti, vaivaa kaikkia lajeja. Olen samaa mieltä että täältä ne todelliset kustannussäästöt syntyvät. Hankkeita perustellaan kertakunstannuksella, eihän se ole kuin 20 miljoonaa jne...
Miksi varikoilla ei ole voisi samanlaisia taloja talleille valmiiksi kuin esim, Kiinassa?
11v aikuiskartingia harrastaneena nähnyt tämän ilmiön. Yksi hommaa hienon umpiperävaunun niin sit kaikilla pitää olla, varikolle ei ilkeä tulla ilman. Kustannukset kaivaa ja harrastajamäärät pienenee.