Sääntömuutokset kaudeksi 2015

WebSlave

Trackman
Miksi varikoilla ei ole voisi samanlaisia taloja talleille valmiiksi kuin esim, Kiinassa?
No maksaahan se ratayhtiölle (paljon enemmän kuin motorhomet). Itse asiassa luulen oman motorhomen olevan tallille mieluisampi vaihtoehto kuin x erilaista rakennusta, johon ne kamat pitää konteista jotenkin sijoittaa. Erilliset tiimirakennukset on vain kaukokisoissa, joihin ei omia rekkoja viedä.

Hartsa76

Well-known member
Minua hieman ihmetyttää, miksi autojen pitäisi olla halvalla suunniteltuja ja tehtyjä, kun lajilla kuitenkin on valtavat TV-tulot. Ennemminkin pitäisi painostaa käyttämään enemmän rahaa auton kehitykseen, ja vähemmän hulppeisiin varikkotiloihin ja muuhun tyhjänpäiväiseen tingeltangeliin.
Aivan varmasti sellaiset tallit kuin Caterham, Marussia, Sauber ja Lotus käyttäisivät enemmän rahaa autojen kehittelyyn jos heillä sitä olisi, mutta kun sitä rahaa ei ole ei sitä voi laittaa autojen kehittelyyn.

Eikä TV-tulotkaan niin valtavat ole, että pelkästään niillä pystyttäisiin kaikki tallit pitämään pystyssä varsinkin kun tallit saavat ainoastaan puolet TV-tuloista ja sekin jaetaan äärimmäisen epätasaisesti niin, että ne tallit jotka kipeimmin tarvitsisivat lisää rahaa saavat pienimmän osuuden TV-tuloista ja ne jotka tulisivat toimeen ilman TV-tuloja saavat isoimman osuuden.

Sponsoritulot ovat tallien suurin tulonlähde, joten en näe kovinkaan mahdollisena varikkotilojen hulppeudesta tinkimiseen ja F1-sarjan imago jo itsessään vaatii hulppeat varikkotilat onhan se moottoriurheilun kuninkuusluokka.

TumBero

Well-known member
Ei siinäkään mitään järkeä olisi, että mersu dominoisi seuraavat 5 kautta kun ei saa tehdä muutoksia. :D

Lehti: Ferrarin voimanlähteessä korjaamattomia virheitä

- MTV
Helvetin hyvä huomio :cool: Lähdetään siitä, että tämä sääntöjen jäädyttäminen alkaisi kaudella 2016 ja tästä hetkestä siihen hetkeen olisi aikaa kehitellä vekottimet sille tasolle, millä ne kuuluukin olla.

Itestäni vaan tuntuu melko typerältä tämä, kun jatkuvasti yritetään jotenkin keinotekoisesti luoda jännitystä kisoihin. Joka vuosi joku uusi ja suhteellisen tyhmä sääntömuutos. Ei näin.

JOtain tarttis tehdä.