Sahara Force India F1 Team 2014: Keskikastista yllättäjäksi?

Liittynyt
15.1.2008
Viestit
1480
Hieno on, mutta nokka tosiaan ei tule olemaan tuo mitä ilmeisimmin...

MTV sanoi:
Force Indian tekninen johtaja Andrew Green sanoo, että auton nokkaan on tulossa vielä muutos. Se on todennäköisesti "melko erilainen".
 

Wit?

******
Liittynyt
17.12.2003
Viestit
2499
Pitää nähdä kosla livenä, ennen kuin osaa jakaa tuomioita värityksestä. Tuossa kuvassa kyllä näyttää lähinnä joltain halvalta Paintilla väännetyltä viritykseltä, jossa vihreä ja oranssi eivät sovi yhteen mustan kanssa. Ei se toki sinänsä haittaa, rumakin väritys voi olla hyvä, kunhan erottuu joukosta.
 

Nurtsi

Registered Loser
Liittynyt
9.8.2011
Viestit
5615
Jos nyt en ihan väärin kuvaa tulkitse, niin keula näyttää sellaiselta kuin uusilta säännöiltä odotinkin. Yksiosainen kapea alas menevä keula ilman erillisiä etusiiven kannattimia. Keulan alareunoja viistetty takaosaa kohden.
Paitsi, että ne kannattimet on pakko olla siellä. Lisäksi siellä näkyy ns. porrastettu monokokki joka siloiteltu paneelilla.

Monesti force Indian autoa katsellessa olen miettinyt, että auto näyttäisi paljon paremmalta jos korvaisivat valkoisen mustalla. Vihdoin tulivat järkiinsä. Pirun makee väritys :thumbup:
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Edit: keulassa kyllä näkyy renkaan takaa tulevan vihreän sponssitekstin alapuolella voimakas syvennys. Eli siinä voi olla varsinaisen keulan alareuna ja sitten "kikkeli" alkaa siitä ja jatkuu etusiipeen asti.
Niin no kuvaa kirkastamalla kyllä näyttää että musta keulaosuus saattaa olla löysä roikkuva, ja vastaavasti sitten nuo etusiiven riiputtimet kuristuisivat taaksepäin mentäessä.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Voi olla myös siten, että kärjen musta osa on juurkin aiemmin epäilty kikkeli ja valkoisesta alkaa pitkät siiven kannattimet, samaan tyylin mitä Ferrarissa oli viime kautena.
Tarkemmin katsoen veikkaan myös, että valkoiset osat ovat siiven kannakkeet. Muusta en spekuloi, mutta siipi lienee kaikilla perinteisillä kannakkeilla roikkumassa.
 

Sue_me

Well-known member
Liittynyt
1.8.2005
Viestit
27848
Olisi nyt sitten se lopullisestikin julkaistava auto tuollainen :thumbup:

Sivuprofiili on ainakin ihan hieno nykyautoksi.
 

Zervuska Haidis

Well-known member
Liittynyt
8.1.2007
Viestit
12576
Sijainti
Sivulla viisi
Komea kiesi, värityksen osalta siis ainakin. Se valkoinen olikin vähän mitäänsanomaton. Tosin tuossa on toki semmoinen vaara, että näyttää turhan sotkuiselta radalla. Toisaalta harvoin musta huonokaan ratkaisu on ollut.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Kellään tietoa milloin tulee sellainen virallisempi julkistus, tämä nyt ei ihan taida vielä olla sellainen? Eli pikkasen useampiakin kuvia.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Ihan kuin Force India olisi säästänyt hieman kuljetuskalustohankinnoissaan. :rolleyes:
Käy se noinkin. Ja ainakin FI on huomannu että ehkä ihan sitä suurinta tavara määrää ei tarvita ensitestiin mukaan, säästetään tuollakin varmaan sen verran että saadaan yksi insinööri paikalle analysoimaan.
 

17688771

Well-known member
Liittynyt
13.3.2013
Viestit
233
Sanottakoon, muuten, että en vaan voi olla nauttimatta tilanteesta, että Perez ottaa pataan kunnolla Hulkenbergiltä. Eihän se mies pärjännyt edes Buttonille kovin hyvin. Jokohan tän kauden jälkeen päästäisiin tästä maksukuskista eroon? Ei nimittäin ko. kuljettaja nauti ainakaan minun arvostustani kyllä yhtään. Sauber -vuotenaan jopa ajoi välillä ihan hyvin, mutta henkinen kantti petti paineiden alla sitten oikein kunnolla.
 

Cmoney

Well-known member
Ylläpitäjä
Liittynyt
12.8.2004
Viestit
13716
Sanottakoon, muuten, että en vaan voi olla nauttimatta tilanteesta, että Perez ottaa pataan kunnolla Hulkenbergiltä. Eihän se mies pärjännyt edes Buttonille kovin hyvin.
Ja onhan Button nyt kaikkinensa ihan eri kaliiberin kuski, kuin Perez. Ei aika-ajonopeudessa, mutta suunnilleen kaikessa muussa.
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2365
Sanottakoon, muuten, että en vaan voi olla nauttimatta tilanteesta, että Perez ottaa pataan kunnolla Hulkenbergiltä. Eihän se mies pärjännyt edes Buttonille kovin hyvin. Jokohan tän kauden jälkeen päästäisiin tästä maksukuskista eroon? Ei nimittäin ko. kuljettaja nauti ainakaan minun arvostustani kyllä yhtään. Sauber -vuotenaan jopa ajoi välillä ihan hyvin, mutta henkinen kantti petti paineiden alla sitten oikein kunnolla.
Katsotaan toki nyt vielä muutama kilpailu eteenpäin - mutta olisin myös kyllä suuresti yllättynyt mikäli Perez Hulkin vauhtiin ja tasaisuuteen tulee missään vaiheessa yltämään.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14193
Nico Hülkenberg ajoi jälleen hienon kilpailun tänään. Melbournessa ajoi kuudenneksi autolla mikä arvioitiin, että se ei olisi kovinkaan lähellä mitään huippukärkeä. Hülkenberg pysyy yleensä paineen alla myös hyvin tasaisena ja yleensä tekee myös jotain yllättävää silloin kuin häneltä ei sitä odottaisi Ikäänkuin saksalainen versio Eddie Cheeveristä.

Ilman Vetteliä voitaisiin puhua jopa maailmanmestaritason kuljettajasta ja vähintään huippukuljettajasta joka tapauksessa. Hülkenbergin epäonni huipputalleihin pääsyn suhteen on tietysti myös ikävä asia. Tällä menolla luulisi kyllä jonkun huipputallin edes hieman kiinnostuvan hänestä. Perez on taas kärsinyt vaikeuksista.

Rengasrikko Melbournessa ja ongelmat Meksikon f1-asiantuntijoiden herjailujen takia on vaikuttanut ajoihin aika paljon. Toisaalta Meksikossa on Chilen tapaan yhteistä se, että siellä ei perinteisesti siedetä juuri lainkaan epäonnistujia ja mentaliteetti on jopa ihan suomalaistakin suurhehkutusta pahempaa.

Melbournessa myös Adrian Sutil ja jopa maanmies Esteban Gutierrez olivat Perezin edessä useiden kierrosten ajan. Etenkin Sutil teki sellaisia temppuja että paremmalla tv-ohjauksella olisi saattanut penaltia rapsahtaa siitäkin perseilystä. Perezille on tulossa melkoista luonteenkasvatusta.:dunno:

Toisaalta Perez on Meksikon suurin nopeuslöytö sitten Hector Alonson eli Rebaquen ja silloin kun henkiset kuopat pystyy ylittämään niin mikä tahansa on mahdollista. Varsinainen ongelma on vain auton sopeutumisen hitaus. McLarenilla oli viime vuonna ongelmissa alkukaudesta, mutta loppukaudesta alkoi pärjäämään. Gutierreziin verrattuna äärimmäinen vahvuus on suoritustason varmuus ja huippunopeus tarvittaessa. Sen sijaan ajoasenne ongelmien riivamana tai ohitustilanteissa on huonompi.

Samoin Gutierreziin verrattuna Perez on mentaliteettiajaja. Gutierrezin vahvuus on vuorostaan ajoasenne, näyttävien ohitusten järjestäminen ja yleinen yrittämisen halu myös vaikeissakin paikoissa. Sen sijaan Gutierrezin heikkous on juurikin Bruno Senna/Derek Daly-tason vajoaminen kisan alussa liialliseen keskikastin taisteluun ja vasta lopussa huippuajon aloittaminen. Toisin sanoen siis epätasaisuus.

Toisaalta Meksikon median ja Perezin ongelmat johtuvat ajosuoritusten lisäksi todennäköisesti muutaman kateellisen lehtimiehen tietojen vääristelyyn muulle medialle Perezin ongelmista. Perezin esimerkiksi eräässä vaiheessa väitettiin herjailleen viime kaudella Adrian Fernandezia vaikka Perez ei siihen ollut todellakaan missään vaiheessa syyllistynyt. Samalla viime kauden ongelmia McLarenin omankin surkeuden osalta käännettiin osin ikäänkuin pelkästään kuljettajan viaksi käärmekotkan maassa. Mikä ei tietenkään tee hyvää Perezin ajohaluille.

Hülkenberg oli Paul di Restan takana alkuvuodesta kerrankin useita kilpailuja ja vaikeuksia häntä vastaan oli enemmän tai vähemmän kauden 9 ensimmäisen kisan aikana. Sittemmin Nico jyräsi de Restan. Hülkenberg oli myös Sauberin visiitillään tallin kantava ajovoima onnettomalla ensimmäisellä kauden puoliskolla ja toisella puoliskolla Hülkenberg oli lähellä auton surkeudesta huolimatta saada joitakin todella hyviä tuloksia aikaan ja ne harvat tilaisuutensa loistaa Nico käytti erinomaisesti hyväkseen.

Nicolla on todella hyvät mahdollisuudet järjestää itsensä huipputalliin. Muussa tapauksessa hänestä tulee eräs 2010-luvun aliarvostetuimpia ylemmän keskitason kuljettajia. Perez ei myöskään ole mitenkään erityisen surkeassa asemassa tallissa. Tosin ei huono onni auton tai muun median aiheuttama torailu saa vaikuttaa enää kovin kauan hänen otteisiinsa radalla. Ellei sitten halua joutua todella suuren arvostelun alaiseksi ja Sergio vaikuttaa loppupelissä vielä yllättävänkin herkältä kaverilta.
 
Viimeksi muokattu:
Ylös