Knoukka
Well-known member
Jos rakennetaan näitä viis riviin siihen missä nykyään on Pori.
Kyllä mä sijoittaisin muutaman savonmuallekki.Tässä asiassa lienee saavutettu lopullinen konsensus.
Jos rakennetaan näitä viis riviin siihen missä nykyään on Pori.
Kyllä mä sijoittaisin muutaman savonmuallekki.Tässä asiassa lienee saavutettu lopullinen konsensus.
Se on jo Mossen loppusijoituspaikka.Kyllä mä sijoittaisin muutaman savonmuallekki.
Ei tiiä. Vois sitä Hangon multiinkin mennä makoilemaan. Tai siis tuhkat ja munat.Se on jo Mossen loppusijoituspaikka.
Et sä siinä vaiheessa ole enää ongelmajätettä. Verrattavissa siihen hetkeen, kun ydinjäteonkaloon voi taas mennä.Ei tiiä. Vois sitä Hangon multiinkin mennä makoilemaan. Tai siis tuhkat ja munat.
Moon niin vihiriä, että mut voi kompostoida!Et sä siinä vaiheessa ole enää ongelmajätettä. Verrattavissa siihen hetkeen, kun ydinjäteonkaloon voi taas mennä.
Olen täsmälleen samaa mieltä.Tehokkain tapa taistella ydinvoimaa vastaan olisi opiskella energiatekniikkaa ja sitten kehitellä uusi puhdas ja tehokas ja halpa sähköntuotantotapa, joka pakottaisi ydinvoimayhtiöt ulos markkinoilta kun niiden sähkö olisi liian kallista.
Tämä on ratkaiseva kysymys.Moniko olisi valmis vähentämään sähkön kulutustaan tai maksamaan siitä enemmän, jotta ydinvoimasta voitaisiin luopua?
Erinomainen päätös Saksalta ydinvoiman suhteen. :thumbup US
Erinomainen artikkeli New York Timesissa:Ydinvoimakeskustelu alkoi Saksassa Japanin Fukushiman ydinvoimalaonnettomuuden seurauksena. Maassa protestoitiin laajalti ydinvoimaa vastaan, ja liittokansleri Angela Merkel asetti eettisen neuvoston pohtimaan ydinvoiman käyttöä. Neuvosto luovutti johtopäätöksensä äskettäin.
This spring, four years after the nuclear accident at Fukushima, a small group of scientists met in Tokyo to evaluate the deadly aftermath.
No one has been killed or sickened by the radiation — a point confirmed last month by the International Atomic Energy Agency. Even among Fukushima workers, the number of additional cancer cases in coming years is expected to be so low as to be undetectable
.....
It was the fear of radiation that ended up killing people,”
.......
Had the evacuees stayed home, their cumulative exposure over four years, in the most intensely radioactive locations, would have been about 70 millisieverts — roughly comparable to receiving a high-resolution whole-body diagnostic scan each year. But those hot spots were anomalies.
By Dr. Doss’s calculations, most residents would have received much less, about 4 millisieverts a year. The average annual exposure from the natural background radiation of the earth is 2.4 millisieverts.
........
Fear of radiation, even when diluted to homeopathic portions, compels people to forgo lifesaving diagnostic tests and radiotherapies.
We’re bad at balancing risks, we humans, and we live in a world of continual uncertainty. Trying to avoid the horrors we imagine, we risk creating ones that are real.