petrolhead
heh , petrolhead
Neljän kärjellä heikkeni Q2:sta Q3:een ajat reilun sekuntin (Kovalaisella 1,2), Alonsolla, Räikkösellä ja Kubicalla n 1,4 s. tuosta porukasta tuskin kukaan on siis erityisen kevyellä autolla.
Juurikin sen takia Kimi on lähes yhtä hyvä jokaisena viikonloppuna. Mutta väittäisin että mikäli kohdalle ei satu viimeisen päälle musta viikonloppu (kuten Massalla Silverstonessa, kun jokaisena päivänä meni jotain pieleen) niin suorituskyvyn muutoksiin vaikuttavat paljon enemmän kuljettajasta riippumattomat tekijät, kuin kuljettaja itse.Höpö-höpö. Ne on ihmisiä nuo kuskit, toisinaan sattuu hyviä päiviä ja toisinaan huonoja päiviä.
Ihan takuuvarmasti Kimi ei ajanut tänään yhtä hyvin kuin esim Ranskassa lauantaina mutta tuskinpa autokaan oli yhtä hyvin balanssissa.
Eli kyllä - toisinaan kuski voi olla aika paska (vaikka toki ne taidot mihinkään ole kadonnut) ja toisinaan überhyvä.
Taisit tehdä "laskelmasi" pelkkien Q2:n aikojen perusteella. Itse veikkaan kumminkin hiukan eri lailla.Trulli on todennäköisesti pari kierrosta kevyemmällä, kun taas Alonson ja Räikkösen ero on korkeintaan kierros jomman kumman hyväksi.
Miksi eivät vetäisi? Mitä järkeä olisi ajaa painavammalla autolla kuin säännöt tuossa tilanteessa sallivat?Itse uskon siihen teoriaan ettei kärkitallit vedä Q2:sta ihan kuivana.
Ai Kimi oli kevyemmällä autolla 7 kymppiä Hamiltonia hitaampi? Juuuust.Taisit tehdä "laskelmasi" pelkkien Q2:n aikojen perusteella. Itse veikkaan kumminkin hiukan eri lailla.
Alonso X
Trulli +3
Kimi +6
Massa +7
Hämis/Kovis +7-x
Itse uskon siihen teoriaan ettei kärkitallit vedä Q2:sta ihan kuivana. Kun ei ole pakko, niin aina voi taktikoida.
Johan mä tuohon vastasin. Ainahan se on kilpailevan tallin vaikeampaa laskea taktiikkaansa Q3:sta ja kisaa varten kun ei näytetä omaa absoluuttista nopeutta tai vaihtoehtoisesti Q2:n bensakuormaa. Ja mitä järkeä olisi vetää Q2 höyryillä jos kyyti riittää varmasti sijoille 1-4? Vaikka säännöt sen sallivatkin. Enhän suinkaan tarkoittanut että siellä mitään kisakuormaa kyydissä olisi, mutta enemmän kuin 2 kierrosta.Miksi eivät vetäisi? Mitä järkeä olisi ajaa painavammalla autolla kuin säännöt tuossa tilanteessa sallivat?
Uskohan se on tuokin. KiitoksiaJohan mä tuohon vastasin. Ainahan se on kilpailevan tallin vaikeampaa laskea taktiikkaansa Q3:sta ja kisaa varten kun ei näytetä omaa absoluuttista nopeutta tai vaihtoehtoisesti Q2:n bensakuormaa. Ja mitä järkeä olisi vetää Q2 höyryillä jos kyyti riittää varmasti sijoille 1-4? Vaikka säännöt sen sallivatkin. Enhän suinkaan tarkoittanut että siellä mitään kisakuormaa kyydissä olisi, mutta enemmän kuin 2 kierrosta.
Voi lol huoh.. Kerron sulle yhden jutun: Kimi on sarjan ylivoimaisesti nopein kuljettaja luontaisesti, kenties jopa f1-historian nopein.Aha
Kimiltä iteltään kuulit vai keneltä?
"Kimiä ei tänään kiinnostanut ajaa täysillä."
Q1 & Q2:ssa tuskin tarvii kikkailla bensakuormalla. Kaikki on kevyellä.tai vaihtoehtoisesti Q2:n bensakuormaa. Ja mitä järkeä olisi vetää Q2 höyryillä jos kyyti riittää varmasti sijoille 1-4? Vaikka säännöt sen sallivatkin. Enhän suinkaan tarkoittanut että siellä mitään kisakuormaa kyydissä olisi, mutta enemmän kuin 2 kierrosta.
Q1- ja Q2:ssa ei tarvitse olla nopein. Miksi kärkitallit välttämättä ajaisi ensimmäiset osiot höyryillä, sehän olisi sama kun näyttäisit pokerissa oman kätesi.Q1 & Q2:ssa tuskin tarvii kikkailla bensakuormalla. Kaikki on kevyellä.