Salo Ferrarin rattiin!

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
No Pizzonia ei todellakaan ole mikään huippukuski. Pätevä testikuski ehkä tosin. Sellaiseksi Jungle Boy taitaa Williamsilla jäädäkkin. Hyvä niin.

En ymmärrä alkuunkaan sitä, että miten ihmeessä Diniz nauttii täällä niin kovaa arvostusta verrattuna Saloon. Fakta on se, että Salo on aina ollut tallitovereitaan selvästi nopeampi kuski.

Jos aika-ajoissa huonojen säätöjen takia Salo sai joskus takkiin tallitoveriltaan, korjasi Mika lähes poikkeuksetta tilanteen kisassa parin ensimmäisen kierroksen aikana. Näin kävi aina ainakin McNishin kanssa joka ikinen kerta. Enkä myöskään muista, koska Diniz olisi kisassa tullut ennen Saloa maaliin. :rolleyes:
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Salo ei enää kommentoi Ferrari-kytkyä
12.01.2005 13:29

Kilpa-autoilija Mika Salon suu on supussa, kun puhe kääntyy mahdolliseen Ferrarin F1-tallin testirupeamaan.

Salo kertoi viime viikolla, että hänelle on luvattu useampia testejä Ferrarin F1-autolla tämän vuoden aikana. Ferrarin tiedottaja kuitenkin kiisti tiedot alkuviikosta. Nyt Mika Salokaan ei enää kommentoi asiaa.

– En saa enää kommentoida asiaa sanallakaan, Salo totesi Iltalehdelle.

(MTV3)

---

Heh. Mikähän nyt sitten onkaan asian oikea laita... :D
En pidä edelleenkään mahdottomana sitä, että kesällä Salo kurvailisi Ferrarilla testejä. Onhan se aika normaalia, että talleilla on tapana kiistää tosiasiatkin, mutta onhan sillä Salolla suuri suukin. :D

Mutta, mutta... Itse en kyllä muista Salon koskaan varsinaisesti palturia puhuneen niin kuin moni täällä väittää. Antakaahan esimerkkejä muistin virkistämiseksi. :confused:
 

berra67

Well-known member
Liittynyt
11.2.2003
Viestit
923
Mutta hei..onkä sillä toisaalta mitään väliä testaako Salo Ferraria vai ei? Sehän on vain omaa fiilistelyä joka ei johda mihinkään.
 

Enrique

Well-known member
Liittynyt
18.12.2002
Viestit
1913
Kyllähän Diniziltä 98 vuodelta ihan ok suorituksiakin löytyy, kuten Monacon 6. ja Blegian 5. sija. Belgiassahan tosin ei päässyt kuin hyvin vähän autoja maaliin. 99 vuodeltakin muutama pistesija löytyy.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
Karpow sanoi:
No Pizzonia ei todellakaan ole mikään huippukuski. Pätevä testikuski ehkä tosin. Sellaiseksi Jungle Boy taitaa Williamsilla jäädäkkin. Hyvä niin.

En ymmärrä alkuunkaan sitä, että miten ihmeessä Diniz nauttii täällä niin kovaa arvostusta verrattuna Saloon. Fakta on se, että Salo on aina ollut tallitovereitaan selvästi nopeampi kuski.

Jos aika-ajoissa huonojen säätöjen takia Salo sai joskus takkiin tallitoveriltaan, korjasi Mika lähes poikkeuksetta tilanteen kisassa parin ensimmäisen kierroksen aikana. Näin kävi aina ainakin McNishin kanssa joka ikinen kerta. Enkä myöskään muista, koska Diniz olisi kisassa tullut ennen Saloa maaliin. :rolleyes:
Näin on. Diniz pystyi aika-ajossa välillä päihittämään Mikan mutta kisoissa ei epätasaisemmilla kierroksillaan ja virheillään pärjännyt niin hyvin. Useimpia tallikavereita vastaan nopeusero ei kuitenkaan ollut lainkaan suuri, ja huipuhkokuskejakaan ei ollut tallikavereina vuotta '99 lukuunottamatta.

Vähän olen miettiny joskus että jos Mikalle olis tarjottu paikkaa esim Frenzenin tai Alesin tallikaveriksi keskikastin tiimistä niin mitenköhän olis Mikan käyny ...
 

pmv

Well-known member
Liittynyt
22.8.2000
Viestit
5787
Sijainti
Perä-Pohjola
Jos jollekkin jäi epäselväksi, niin en todellakaan arvosta Diniziä miksikään hyväksi. Parhaimpina päivinä hän oli keskitason kuski, mutta useimmiten Pedro ei kyllä saanut kalustostaan lähellekään parasta irti. Toki se on selvä, että tallikaverina oli paikoin todella hyviä kuskeja, kuten Hill, Alesi, Panis ja Salo, joten ainakin toinen kuski sai yleensä kalustosta kaiken irti. 99 Kaudella Diniz sai kerättyä jopa enemmän pisteitä kuin Alesi. Aika-ajoissa mies kyllä jäi pahasti Alesinkin jalkoihin.

On myös hyvä muistaa, että Diniz ei ollut missään pikkuformulaluokassa ikinä kärjen tahdissa. Siihen kumminkin Pizzonian kaltaiset kuskit kykenevät.
 

patriot

Foorumin senaattori
Liittynyt
29.4.2001
Viestit
14758
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Salo Ferrarin rattiin!

Finn75 sanoi:
Diniz ei ollut mikään huono kuski vaikka isillä rahaa olikin. Kyllä se noi pizzoniat klienit ja kumppanit jotka nykyään pyörii varikolla pesis mennen tullen.
No tuskinpa vaan!!!:rolleyes: Dinizin paikka ykkösissä oli rahalla saatu. Mitään mainittavaa menestystä pienemmistä luokista ei herralla ollut, kuten pmv tuossa esille toikin. Välillä oli kokeneempia tallikavereitaan nopeampi kuten Salo ja Alesi, mutta lopullisessa vertailussa jää kauas taakse.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
pmv sanoi:
Jos jollekkin jäi epäselväksi, niin en todellakaan arvosta Diniziä miksikään hyväksi. Parhaimpina päivinä hän oli keskitason kuski, mutta useimmiten Pedro ei kyllä saanut kalustostaan lähellekään parasta irti. Toki se on selvä, että tallikaverina oli paikoin todella hyviä kuskeja, kuten Hill, Alesi, Panis ja Salo, joten ainakin toinen kuski sai yleensä kalustosta kaiken irti. 99 Kaudella Diniz sai kerättyä jopa enemmän pisteitä kuin Alesi. Aika-ajoissa mies kyllä jäi pahasti Alesinkin jalkoihin.

On myös hyvä muistaa, että Diniz ei ollut missään pikkuformulaluokassa ikinä kärjen tahdissa. Siihen kumminkin Pizzonian kaltaiset kuskit kykenevät.
F1sten erikoisuus on että moni pikkuformuloiden mestari paljastuukin kuninkuusarjassa keskitason suhariksi. Dinizille kaikki kunnia että hän sentään pystyi samaan ilman noita lähtökohtia. Vaikken maksukuskeista perusta niin Diniz oli ihan kelpo sellainen, etten sanoisi lajitoveriensa Verstappenin tai de la Rosan veroinen.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Enrique sanoi:
Kyllähän Diniziltä 98 vuodelta ihan ok suorituksiakin löytyy, kuten Monacon 6. ja Blegian 5. sija. Belgiassahan tosin ei päässyt kuin hyvin vähän autoja maaliin. 99 vuodeltakin muutama pistesija löytyy.
Kyseisessä Monacon kisassa Salo taas taisteli jopa kolmos palkintopallista ajaen Ferrarin Eddie Irvineä vimmatusti takaa kisan loppuvaiheessa. Salo oli lopulta neljäs. Ei mikään yllätys sinällään, sillä juuri Monacossa Salo ajoi uransa parhaat kisat, ellei nyt sitten lasketa Ferrari-aikojen Saksan ja Italian GP:den 2. ja 3. sija. Turha on kai muistuttaa, että tallimääräys vei Mikan uran ainoan voiton Saksassa.

Ja tulipa sitten selailailtua noita tuloksia kaudelta 1999. Alesilla ei ollut itsestään johtunutta keskeytystä yhtään. Kaikki johtuivat teknisistä ongelmia. Dinizillä taas oli "Spun off" merkintä tuloksissa ties kuinka monta kertaa! Alesi kritisoikin tuon kauden lopussa aika äänekkäästi sitä, että auto ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi luotettava ja taisi noita pistesijoja mennä häneltä aika liuta juuri sen takia.

Joten, en juurikaan anna arvoa sille, että Diniz nappasi kauden aikana tuurilla yhden (3) pisteen Alesia enemmän (2). Radalla "pappa betalar" Jungle Boy Senior oli aina Alesia jäljessä vauhdissa ja selvästi.
 
Ylös