Sanoja, joiden käyttö ärsyttää

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Ace17
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minua ottaa pattiin sana "NUITA" täälläkin jotkut viljelevät sitä.

Sami H sanoi:
Minua ottaa pattiin sana "NUITA" täälläkin jotkut viljelevät sitä.
Kuulin ton eka kertaa vasta viime syksynä. Nyt näkyy joka puolella. Eräs proffa oikein kylvää tota.

muutamia:

– palata 'astialle'
– pöllömpi
– melkein kaikki sivistyssanat
– terse

Captain Howdy sanoi:
muutamia:

– palata 'astialle'
– pöllömpi
– melkein kaikki sivistyssanat
– terse

Terse, Kapu!

Ei pöllömpi lista sulla. Ei mut hei, nyt pitää mennä.

Palataan astialle!

Koska tiesin, että Ace17 odotti tätä vastausta, viivytin tätä tahallani...mutta se inhokkien inhokki on tällä hetkellä siis sana 'normi' käytettynä nykysin muodissa olevalla tavalla.
Esim. 'normipäivä' (tai jopa 'normi päivä') tarkoittaen tavallista työpäivää saa kyllä inhohermot reagoimaan ja seinääpäinjuoksurefleksin laukeamaan. :mad_old:

Tavan, ketä, enään, viellä, yhdys sanat, alkaa harrastamaan...

Onhan noita, eniten ärsyttävät kuitenkin kieliopillisesti väärinkirjoitetut sanat.

Matxi sanoi:
Sanooko joku muka noin? Kuulostaa ihan ulkomaalaiselta, joka vasta opettelee suomenkielen alkeita.

Se mikä itseäni ärsyttää on ketä -sanan käyttö kuka -sanan sijaan. Äärimmäisen rasittavan kuuloista.
Minua arsyttaa "itse"-sanan kaytto "mina"-sanan sijaan (vaikka sorrun siihen valilla itsekin), ja yhdysviivojen virheellinen kaytto.

NotShee sanoi:
Minua arsyttaa "itse"-sanan kaytto "mina"-sanan sijaan (vaikka sorrun siihen valilla itsekin), ja yhdysviivojen virheellinen kaytto.
Toki tietynlaisissa teksteissa, kuten foorumipostauksissa, itse-sanan kaytto auttaa luomaan viestille sävyä.

Esim. "Itsehan olen sita mielta..." :thumbup:

Nykyaan tapaan, jos joku sanoo tyyliin "Itse olen juuri tekemassa sita ja sita", vastata "Ihanko itse teet?". Tama on omiaan arsyttamaan ko. henkiloa, eika varmasti auta yhtaan mitaan. :thumbup: :thumbup: :thumbup: :thumbfh: