Ojarumpu
Synkkä EI rallille
- Liittynyt
- 23.4.2019
- Viestit
- 784
https://www.mtv.fi/sarja/tulosruutu-1604/sunnuntai-4-6-klo-2225-20554605Jos joku löytää linkin tästä, niin saa laittaa.
https://www.mtv.fi/sarja/tulosruutu-1604/sunnuntai-4-6-klo-2225-20554605Jos joku löytää linkin tästä, niin saa laittaa.
Jep. Ei pitäisi vaatia paljoa tajuta, kuka siellä todellinen ykkönen on. Viro ja Suomi kun tulee niin Thierryllä pyyhitään huoltopilttuun lattiat. Toki asvaltilla edelleen lähtökohtaisesti Esuppia edellä.Onkohan Neuvillelle kiusallista, että tallimääräyksiä on annettava lähes jokaisessa kisassa. Yleensä ykköskuski tarvitsee niitä vain epäonnistuessaan rallissa, nyt taitaa tulla tästä ns. vakiotilanne. Sordokin kykenee haastamaan.
Käsittääkseni on ns. oma itsensä näissä.Aavistuksen karannee off-topicin puolelle, mutta Fermin Janne on kyllä vekkulin oloinen ukko.
Montaa haastattelua en ole nähnyt, jossa mies ei nauraisi tai yrittäisi naurattaa kanssakeskustelijaa. Viimeisin osoitus löytyy illan Tulosruudusta. Ferm on tajunnut huumorin kultaisen säännön: mikäli ketään ei naurata, heitä Kummeli-viittaus ja repeä jutulle itse.
Joissain yhteyksissä on puhuttu, että määräys on todennäköisesti annettu jo sopimuksen allekirjoitusvaiheessa. Lappi tajusi heti tilanteen, kun sai lähdössä tiedon Ogierin ulosajosta ja tuskin siinä mitään eri määräystä on tarvittu tai ehditty edes antaa, noudatti pullikoimatta kirjaimellisesti sopimusta. Ja oli tuo tietysti sopiva hetki höllentää olosuhteiden takia.Ja missä vaiheessa määräys on annettu. Sehän on voitu antaa jo ennen pätkää (siis ennen Ogierin keskeytystä).
Homma aukeaa kun ottaa vaikka nuo haltuun:Se välikappale tulee kuitenkin koriin kiinni. Ihan sama millainen se välikappale on, jos sen kiinnityskohta koriin pettää. Välikappaleen pitäminen autossa mukana ei edelleenkään olisi auttanut yhtään mitään. Kiinnityskohta koriin on edelleen rikki ja jos sille ei saa huollossa tehdä mitään, niin peli on pelattu.
Kotisohvalta on todella helppoa haukkua skodan inssejä ja mekaanikkoja, vaikka ei itse tietäisi kilpa-auton rakentamisesta mitään. Aivan satavarmasti he olisivat osanneet rakentaa auton kestävämmäksi kuin panssarivaunu, mutta myös kilpa-autossa täytyy ajatella painoakin.
Tuokaa lisää rautalankaa, äkkiä äkkiä...Homma aukeaa kun ottaa vaikka nuo haltuun:
https://jkorpela.fi/yksikot/9.7.htmlhttps://pinja.keuda.fi/mod/page/view.php?id=445842&forceview=1
Nimimerkki Freak ei nyt nää metsää välikappaleiltaan. Pointti kun on siinä, että mikäli se mitoitus on oikea, voimat pysyy sillä tasolla ettei lähtökohtaisesti mitään hajoa. Jos tässä on epäsuhta, niin suunnittelu on mennyt vihkoon. Mitoituksen tulisi olla myös sellainen että välikappale antautuu ensin eli toimii sulakkeena jonka voi vaihtaa. Nyt keskeytti kaksi autoa tolpan yläpään kiinnitykseen plus sitten Emilin hajonnut moottorin kiinnitys. Käsittämätöntä paskaa.Tuokaa lisää rautalankaa, äkkiä äkkiä...
Se on ihan sama, vaikka koko välikappale olisi auton kokoinen, jos kiinnitysruuvit pääsevät syystä tai toisesta löystymään. Silloin korin puoleinen kohta menee pilalle. T_A_J_U_A_T_K_O_?
Ja jos säännöissä on kielletty huollossa korirakenteeseen kajoaminen, niin juuri mitään ei ole tehtävissä. Toisekseen, jos yhtään tajuaisit autotekniikasta, niin tietäisit, että iskarin yläpäässä ON välikappale, siis iskarin, ja korin välissä. Autosta riippuu minkä kokoinen, muotoinen ja muotoinen se on. Joka tapauksessa se tulee pulteilla koriin kiinni. Pulteilla siksi, että siinä välikappaleessa on yleensä iskarin yläpään laakerointi, joka vaaditaan iskarin X- ja Y-suuntaista liikettä varten. Se laakerointi on kuluva osa ja on vaihdettava joskus. Tässä mainitussa Lindholmin tapauksessa pulttikiinnitys koriin oli pettänyt ja osa oli hakannut korissa olevan kiinnityskohdan rikki.
Huomenna Krisse Sohlbergin twitchissä jälkispekulointia, vieraana the one and only Janne Ferm!
Klo 20, oleellinen tieto!Monelta?
Näkemättä itse osaa on hirveän vaikea sanoa missä meni vihkoon. Jos yläpään kiinnityksiä on systemaattisesti hajonnut muitakin samalla tavalla, niin oletus toki on, että siinä kohtaa säästetty liikaa painossa. Toisin sanoen varmuuskerroin on jätetty osalla turhan pieneksi. Se voi olla ihan tietoinen riski tai sitten ei. Sen kuitenkin tiedän, ettet sinä tai minäkään olis sitä paremmin onnistuttu tekemään, kun vaakakupissa painavat aika, raha ja osan massa. Vaihtoehtona on myös, että mekatsu on kämmännyt ja pultit ovat jääneet löysälle tai kiristetty yli. Useamman auton kohdalla voisi alkaa epäillä jo sabotaasia, mutta siihen emme lähde.Nimimerkki Freak ei nyt nää metsää välikappaleiltaan. Pointti kun on siinä, että mikäli se mitoitus on oikea, voimat pysyy sillä tasolla ettei lähtökohtaisesti mitään hajoa. Jos tässä on epäsuhta, niin suunnittelu on mennyt vihkoon. Mitoituksen tulisi olla myös sellainen että välikappale antautuu ensin eli toimii sulakkeena jonka voi vaihtaa. Nyt keskeytti kaksi autoa tolpan yläpään kiinnitykseen plus sitten Emilin hajonnut moottorin kiinnitys. Käsittämätöntä paskaa.
Ottaen huomioon miten Musk on vienyt autoteollisuutta kuin litran mittaa viime aikoina, niin harmittaa ihan v*tusti etten tajua autotekniikasta mitään Mutta sen mä tajusin jo yläasteella, mihin autotekniikan inssit työllistyy ja tein johtopäätökseni.
Sellanen osuma...– Yhdessä osumassa ohjaus vääntyi, mutta aluksi ei tapahtunut mitään. Sitten 25 kilometriä myöhemmin osa hajosi kahtia. Eihän se ole normaalia, Loubet ihmetteli.
On nuo kyllä pirun kestäviä vehkeitä...
Tuossa vielä Katsutan hartialukko.
Liveä katsellessa sanoin kaverille että tavan ihmisten ralliautosta ois jääny tuohon vaan molemmat etupyörät ja moottoriOn nuo kyllä pirun kestäviä vehkeitä...