Sardinian MM-ralli 2024

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9132
Sijainti
Helsinki
Ogier oli Lauantaihin ajetun rallin, voittaja. Tänak voitti kokonaiskisan ja Neuville oli siis sunnuntain nopein. Kuka siis voittikaan rallin.

Taipale kirjoitti tämmöisen: https://www.iltalehti.fi/ralli/a/bf9176d1-4071-491b-b297-ba26791591a0

Ott Tänak voitti siis rallin, mutta Sebastien Ogier lauantaihin asti ajetun kilpailun. Lauantaina ulos rysäyttänyt Thierry Neuville oli puolestaan sunnuntain kilpailun voittaja.

Kolme voittajaa siis yhdessä rallissa. Kuulostaa kivalta, aivan kuin ala-asteella, jossa palkintotikkareita jaettiin jokaiselle osallistujalle.

Ehkä olen tippunut nykymaailman vauhdista, mutta minun mielestäni absoluuttisella huipulla kilpailtaessa voittajia voi olla vain yksi. Rallin MM-sarja näyttäisi olevan toista mieltä. Tärkeintä on luoda jännitystä ja tasaväkisyyttä keinotekoisin vippaskonstein.
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15605
Sijainti
Tampereen lenkki
Ogier oli Lauantaihin ajetun rallin, voittaja. Tänak voitti kokonaiskisan ja Neuville oli siis sunnuntain nopein. Kuka siis voittikaan rallin.
Tänak.

Edelleen todella väsynyt ja suorastaan paska argumentti toi vertaus päiväkodista/koulusta jota myös Tänak ja Ogier on käyttäneet. Yhden kuljettajan on täysin mahdollista kerätä kaikki nämä palkinnot, kuten Neuville Montessa, mikä ei varmasti onnistuisi päiväkodin/koulun kisoissa.
 

spotter90

Half Blind, Full Throttle
Liittynyt
8.9.2014
Viestit
9132
Sijainti
Helsinki
Tänak.

Edelleen todella väsynyt ja suorastaan paska argumentti toi vertaus päiväkodista/koulusta jota myös Tänak ja Ogier on käyttäneet. Yhden kuljettajan on täysin mahdollista kerätä kaikki nämä palkinnot, kuten Neuville Montessa, mikä ei varmasti onnistuisi päiväkodin/koulun kisoissa.
Aika vaikea tulkita mielipidettäsi pistehässäkästä. Haluatko siitä eroon vai et? Minkälaisen pistejärjestelmän itse loisit MM-sarjaan?
 

AnttiL

Reittinörtti
Liittynyt
25.12.2010
Viestit
15605
Sijainti
Tampereen lenkki
Haluatko siitä eroon vai et? Minkälaisen pistejärjestelmän itse loisit MM-sarjaan?
Olen vastannut monta kertaa tällä foorumilla että haluan siitä eroon. Parempi olisi Ogierin viikonloppuna ehdottama 25 voitosta, 5 supersunnuntaista, 3 powerista.

Vaikka haluan pistesysteemistä eroon, tiedän ettei se tule tapahtumaan kesken kautta joten haluaisin että se systeemi ymmärrettäisiin tämän kauden ajaksi.
 

Realy

Well-known member
Liittynyt
16.2.2022
Viestit
154
Vaikka haluan pistesysteemistä eroon, tiedän ettei se tule tapahtumaan kesken kautta joten haluaisin että se systeemi ymmärrettäisiin tämän kauden ajaksi.
Juuri näin. Ja toivottavasti ei nyt eikä tulevaisuudessa ikinä muuteta pistelaskua kesken kauden. Kuinka huono se ikinä onkaan.
 

Realy

Well-known member
Liittynyt
16.2.2022
Viestit
154
Parempi olisi Ogierin viikonloppuna ehdottama 25 voitosta, 5 supersunnuntaista, 3 powerista.
Ihan hyvä olis toi. Mitä mieltä miten tuossa mallissa lähetyksen grafiikat hoidettais? Sunnuntaina kahdet grafiikat vierekkäin ja powerilla kolmet? Eikä ole tarkoitus tyrmätä tuota, ainoastaan 'kaivaa' esiin tuonkin haasteita.
 

Googol

Well-known member
Liittynyt
29.3.2009
Viestit
996
Vanhassa vara parempi. Mun mielestä perjantai oli aina paras rallipäivä, ja sunnuntaihin mennessä oli niin turnausväsymystä, että ihan sama vaikka säästelivät renkaita aamun. Saipahan nukkua pidempään.

Mutta jos ADHD-rallia halutaan, niin mä menisin edelleen

to-pe : 5-4-3-2-1
la: 5-4-3-2-1
su ennen poweria: 5-4-3-2-1
power 5-4-3-2-1
yleiskisa 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1

Joka päivälle huipennus, mutta ei tarvita kolmia grafiikkoja kerralla. Ja noh, jos voittaja ajelee terveisiä la-su, niin joku voi saada enemmän pisteitä, mutta väittäisin että useimmiten voittaja on selkeämpi pisteykkönen kuin nykyhirvityksellä.
 
Ylös