Sauber 2015

JohtajaRinne

Well-known member
Liittynyt
1.8.2013
Viestit
72
Viime kauden valmistajien MM 2. ei ole kärkitalli?
Mikä trolli sä oikein olet? Juu ei ole Red Bull tällä hetkellä kärkitalli, kiitos Renaultin. En tiedä kuinka lapsen kengissä tuo sun kommentointisi on, mutta jos on jotain oikeata asiaa heittää taikka näkökulmia/oivalluksia niin luen oikein mielelläni. Mitä tulee noihin sun äskeisiin heittoihin, niin en tiedä koitatko jotain vääntöä aiheuttaa vai kartuttaa vaan viestimääräsi, mutta keskustelisin mieluummin ihan oikeista aiheista enkä selittäisi yksinkertaisuuksia jotka jokainen lajia vähänkin seurannut tietää.

Mutta jos nyt pitää rautalangasta vääntää niin
TÄMÄN HETKEN KÄRKIKASTI: Mercedes, Ferrari, Williams
TÄMÄN HETKEN KESKIKASTI: Lotus, Toro Rosso, Red Bull, Force India ja Sauber
KILPAILUKYVYTTÖMÄT: Manor, McLaren
Enpä olisi uskonut että tarvitsee tälläistä analyysia tehdä täällä :wall: Ymmärrät nyt varmaan viestieni pääpointit, eikä tarvitse enää turhasta vääntää, eihän ? :ahem:

EDIT/ Pakko mainita ennen kuin joku kerkeää tuostakin ottamaan kiinni, että mersut voisi kyllä sijoittaa tuossa ihan omaan lokeroonsakkin, mutta laitoin nyt noin.
 
Viimeksi muokattu:

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
http://m.mtv.fi/sport/f1/uutinen/artikkeli/sauberilta-topakka-vastaus-pettyneelle-hollantilaiskuskille/4917406

- Moni teistä on lukenut Giedo van der Garden lausunnon hänen Facebook-sivuiltaan. Niin olemme mekin, ja olemme melko yllättyneitä, Sauber tiedotti.

- Emme tiedä Giedon aikomuksista. Hän saattaa yrittää esittää itsensä voittajana, kun taas me halusimme olla rauhassa sovinnon jälkeen. Giedo halusi lähestyä asiaa eri tavalla. Syitä siihen emme tajua.

- Meillä olisi todella hyviä vastauksia Giedon esittämiin lausuntoihin ja syytöksiin. Mutta asian vatvominen ei auttaisi tallin työskentelyä, fanejamme eikä sponsoreitamme. Se aiheuttaisi vain likaisin kiistan mediassa, ja emme halua sellaiseen mukaan, tallista kerrottiin.
Ei paljon nöyryyttä tallista löydy, ei vieläkään myönnetä virhettä. Rikotaan sopimuksia röyhkeesti ja yritetään antaa asian vaan olla. Eikös sarjassa ole jokin pykälä mistä tallille voisi antaa sanktiota epäurheilullisen touhun takia. Ei voi muuta kun toivoo huonoo menestystä tallille, sääli Nasrin kannalta, Ericssonin ei niin, jampan kuuluisi ajaa korkeintaan ruohonleikkureita.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Olisikohan mitään perää siinä huhussa, että Giedon appiukko on yrittänyt kaapata talousahdingossa kituneen Sauber-tallin omistukseensa?

Tämä selittäisi miksi Sauber halusi väen vängällä eroon VDG:sta voimassaolevasta sopimuksesta huolimatta ja miksi eivät tunnu pitävän 15 miljoonan euron menetystä tappiona. Ehkä Sauberilla nähdään tilanne pikemminkin torjuntavoittona? Eli VDG:n appiukko sai rahansa takaisin, mutta VDG taustajoukkoineen potkaistiin menestyksellisesti ulos Sauberilta, ja talli säilyy toistaiseksi Peter Sauberin omistuksessa.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Olisikohan mitään perää siinä huhussa, että Giedon appiukko on yrittänyt kaapata talousahdingossa kituneen Sauber-tallin omistukseensa?

Tämä selittäisi miksi Sauber halusi väen vängällä eroon VDG:sta voimassaolevasta sopimuksesta huolimatta ja miksi eivät tunnu pitävän 15 miljoonan euron menetystä tappiona. Ehkä Sauberilla nähdään tilanne pikemminkin torjuntavoittona? Eli VDG:n appiukko sai rahansa takaisin, mutta VDG taustajoukkoineen potkaistiin menestyksellisesti ulos Sauberilta, ja talli säilyy toistaiseksi Peter Sauberin omistuksessa.
Mite ois tällänen skenaario, että halusivat VDG:stä eroon koska huomasivat Nasrin tuovan enemmän rahaa (koko auto värjätty Banco do Brasilin väreihin kertoo rahan määrästä) ja olivat niin tyhmiä luullakseen selviävän tilanteesta ostamatta VDG:n sopimusta ulos. Jos appiukko ollut ongelmana alusta asti kai olisivat sen sopimuksen ostaneet samantie ulos ilman tätä törkeää vänkäämistä oikeuslaitoksiakin vastaan.

E: Ei tarvitse paljoa bisneksen päälle ymmärtää että miksi tästä tuli oikeusprosessi, VDG:n sponsori maksanu rahat jo viime vuonna tästä kaudesta.

http://www.theguardian.com/sport/2015/mar/18/giedo-van-der-garde-settlement-contract-sauber-f1
“There has been a lot of speculation in the media over the past week, so I want to set out clearly that my sponsors paid the sponsorship fee related to the 2015 season in its entirety to Sauber in the first half of 2014.

“This was simply in good faith and to help the team deal with its cash problems at the time. Effectively, it was my sponsor’s advanced payments that helped the team survive in 2014.
 
Viimeksi muokattu:

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Mite ois tällänen skenaario, että halusivat VDG:stä eroon koska huomasivat Nasrin tuovan enemmän rahaa (koko auto värjätty Banco do Brasilin väreihin kertoo rahan määrästä) ja olivat niin tyhmiä luullakseen selviävän tilanteesta ostamatta VDG:n sopimusta ulos. Jos appiukko ollut ongelmana alusta asti kai olisivat sen sopimuksen ostaneet samantie ulos ilman tätä törkeää vänkäämistä oikeuslaitoksiakin vastaan.

E: Ei tarvitse paljoa bisneksen päälle ymmärtää että miksi tästä tuli oikeusprosessi, VDG:n sponsori maksanu rahat jo viime vuonna tästä kaudesta.
VDG:n sponssit maksoivat Sauberille jo 2014 vuoden 2015 ajopaikasta, koska Sauberilta ilmeisesti kiristetty sillä että jos ette maksa, tiimiä ei enää ole olemassa 2015. VDG:n rahoilla on sitten pärjätty 2014, mutta ongelmaksihan tulee sitten se, että miten 2015 pärjätään, kun VDG:lta ei ole rahaa tulossa enää ollenkaan tänä vuonna, kun maksoi jo etukäteen viime vuonna. Ratkaisu: otetaankin pari uutta maksukuskia, joilta saadaan lisää rahaa vuodelle 2015. Lopputulos: sopimus kolmen kuljettajan kanssa. Painetaan pää pensaaseen ja toivotaan että VDG haihtuu ilmaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
VDG:n sponssit maksoivat Sauberille jo 2014 vuoden 2015 ajopaikasta, koska Sauberilta ilmeisesti kiristetty sillä että jos ette maksa, tiimiä ei enää ole olemassa 2015. VDG:n rahoilla on sitten pärjätty 2014, mutta ongelmaksihan tulee sitten se, että miten 2015 pärjätään, kun VDG:lta ei ole rahaa tulossa enää ollenkaan tänä vuonna, kun maksoi jo etukäteen viime vuonna. Ratkaisu: otetaankin pari uutta maksukuskia, joilta saadaan lisää rahaa vuodelle 2015. Lopputulos: sopimus kolmen kuljettajan kanssa. Painetaan pää pensaaseen ja toivotaan että VDG haihtuu ilmaan.
Näinpä. VDG:n rahat pelasti tallin ja sen jälkeen yrittävät kusettaa häikäilemättömästi oikeuden päätöksistä huolimatta, uskomatonta. Sitten kun on tullut oikeudesta takkiin kolme kertaa otetaan esiin turvallisuuskortti, kuten Buttonkin sanoi että törkeää käyttää turvallisuutta tekosyynä VDG:n ajattamiseen. Oksettava talli ja Kaltenborn!
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
VDG:n sponssit maksoivat Sauberille jo 2014 vuoden 2015 ajopaikasta, koska Sauberilta ilmeisesti kiristetty sillä että jos ette maksa, tiimiä ei enää ole olemassa 2015. VDG:n rahoilla on sitten pärjätty 2014, mutta ongelmaksihan tulee sitten se, että miten 2015 pärjätään, kun VDG:lta ei ole rahaa tulossa enää ollenkaan tänä vuonna, kun maksoi jo etukäteen viime vuonna. Ratkaisu: otetaankin pari uutta maksukuskia, joilta saadaan lisää rahaa vuodelle 2015. Lopputulos: sopimus kolmen kuljettajan kanssa. Painetaan pää pensaaseen ja toivotaan että VDG haihtuu ilmaan.
Sellaistakin on hevosmiesten tietotoimistosta kuulunut, että Jules Bianchin oli tarkoitus siirtyä Sauberille 2015, minkä vastineena Sauberille olisi ollut luvassa ilmaiset Ferrarin moottorit. Bianchin onnettomuuden jälkeen ei enää ollut tiedossa ilmaisia moottoreita, joten tallin oli pakko hankkia VDG:a rahakkaampia maksukuskeja selvitäkseen moottorimaksuista.

Sauberilla oli tietty koko ajan aikomuksena maksaa VDG ulos sopimuksestaan, mutta tallin kroonisesta rahapulasta johtuen asian toimeenpanoa vitkuteltiin mahdollisimman pitkään. Kun VDG:n taustajoukot tekivät Australiassa sopimuskiistasta julkisen farssin, niin Sauber oli juuri sopivasti saanut Bernieltä förskottia palkkiorahoista ja pystyi maksamaan VDG:n ulos.

Giedo on paistatellut julkisuudessa marttyyrinviitta hartioillaan, mutta olihan se aika naiivia odottaa, että kuskipaikan voisi saada oikeuden määräyksellä ja uhkailemalla tallia. Giedon reaaliarvo kuskimarkkinoilla määrittyy sen perusteella kuinka paljon appiukkonsa on valmis maksamaan kuskipaikasta. Sauberin kuskipaikkoja huutokaupattaessa kaksi muuta maksukuskia ilmaantui paikalle isompien rahasäkkien kanssa, mikä jätti Giedon rannalle ruikuttamaan.
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Sellaistakin on hevosmiesten tietotoimistosta kuulunut, että Jules Bianchin oli tarkoitus siirtyä Sauberille 2015, minkä vastineena Sauberille olisi ollut luvassa ilmaiset Ferrarin moottorit. Bianchin onnettomuuden jälkeen ei enää ollut tiedossa ilmaisia moottoreita, joten tallin oli pakko hankkia VDG:a rahakkaampia maksukuskeja selvitäkseen moottorimaksuista.

Sauberilla oli tietty koko ajan aikomuksena maksaa VDG ulos sopimuksestaan, mutta tallin kroonisesta rahapulasta johtuen asian toimeenpanoa vitkuteltiin mahdollisimman pitkään. Kun VDG:n taustajoukot tekivät Australiassa sopimuskiistasta julkisen farssin, niin Sauber oli juuri sopivasti saanut Bernieltä förskottia palkkiorahoista ja pystyi maksamaan VDG:n ulos.

Giedo on paistatellut julkisuudessa marttyyrinviitta hartioillaan, mutta olihan se aika naiivia odottaa, että kuskipaikan voisi saada oikeuden määräyksellä ja uhkailemalla tallia. Giedon reaaliarvo kuskimarkkinoilla määrittyy sen perusteella kuinka paljon appiukkonsa on valmis maksamaan kuskipaikasta. Sauberin kuskipaikkoja huutokaupattaessa kaksi muuta maksukuskia ilmaantui paikalle isompien rahasäkkien kanssa, mikä jätti Giedon rannalle ruikuttamaan.
Löytyihän täältä yksi Sauber tallin puolustaja. Vai rannalle ruikuttamaan? Paikka maksettu ennakkoon ja talli hoitaa asian "poissa silmistä, poissa mielestä" -mentaliteetilla. Kai kilpa-ajajana vituttaa moinen epäoikeudenmukaisuus, oli sitten maksukuski tai ei. Rahaongelmien myötä ilmeisesti sun mielestä ok kohdella kuskeja ja sopimuksia kuin tortullinen paskaa ja vetää turvallisuuskortteja.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Giedo on paistatellut julkisuudessa marttyyrinviitta hartioillaan, mutta olihan se aika naiivia odottaa, että kuskipaikan voisi saada oikeuden määräyksellä ja uhkailemalla tallia.
Giedo oli saanut sen jo, rahalla. Hänellä oli voimassaoleva sopimus kaudesta 2015. Sauber piti rahat, mutta jätti kuskin rannalle. Tästäkö olisi pitänyt vaieta ja antaa Sauberin jatkaa kuin se olisi tehnyt kaiken oikein? Ja kuskin kärsiä hiljaa itsekseen ja toivoa, että sponsorit ovat jatkossakin valmiita maksamaan tyhjästä? Kyllä tämä kissa oli syytä nostaa pöydälle, että kuskit jatkossa osaavat varoa Sauberin kusetuksia paremmin.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Van der Garden tapaus tulee olemaan ennakkotapaus vastaaville tapauksille tulevaisuudessa. Toisaalta tämä tapaus saattaa tehdä talleista varovaisempia sopimusasioissa.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8332
Sijainti
Vantaa
Mikä trolli sä oikein olet? Juu ei ole Red Bull tällä hetkellä kärkitalli, kiitos Renaultin. En tiedä kuinka lapsen kengissä tuo sun kommentointisi on, mutta jos on jotain oikeata asiaa heittää taikka näkökulmia/oivalluksia niin luen oikein mielelläni. Mitä tulee noihin sun äskeisiin heittoihin, niin en tiedä koitatko jotain vääntöä aiheuttaa vai kartuttaa vaan viestimääräsi, mutta keskustelisin mieluummin ihan oikeista aiheista enkä selittäisi yksinkertaisuuksia jotka jokainen lajia vähänkin seurannut tietää.

Mutta jos nyt pitää rautalangasta vääntää niin


Enpä olisi uskonut että tarvitsee tälläistä analyysia tehdä täällä :wall: Ymmärrät nyt varmaan viestieni pääpointit, eikä tarvitse enää turhasta vääntää, eihän ? :ahem:

EDIT/ Pakko mainita ennen kuin joku kerkeää tuostakin ottamaan kiinni, että mersut voisi kyllä sijoittaa tuossa ihan omaan lokeroonsakkin, mutta laitoin nyt noin.
Ajettu yksi kisa ja teet isoja johtopäätöksiä?

Ei ole kuin yksi kärkitalli ja se on Mersu jos tuijottaa yhtö kisaa.
 

hippi

Well-known member
Liittynyt
13.4.2009
Viestit
2657
Giedo oli saanut sen jo, rahalla. Hänellä oli voimassaoleva sopimus kaudesta 2015. Sauber piti rahat, mutta jätti kuskin rannalle. Tästäkö olisi pitänyt vaieta ja antaa Sauberin jatkaa kuin se olisi tehnyt kaiken oikein? Ja kuskin kärsiä hiljaa itsekseen ja toivoa, että sponsorit ovat jatkossakin valmiita maksamaan tyhjästä? Kyllä tämä kissa oli syytä nostaa pöydälle, että kuskit jatkossa osaavat varoa Sauberin kusetuksia paremmin.
Toki Giedo oli täysin oikeutettu vaatimaan sopimuksensa kunnioittamista. Toisaalta Sauberilla oli oikeus sanoa sopimus irti, sikäli kun olivat valmiit maksamaan sopimuksen purkamisesta kohtuullisen korvauksen. Ja näinhän lopulta tapahtuikin, vaikka turhan pitkään Sauber korvauksen sopimisessa vitkutteli. HTT:ssa (eli Autosportin foorumilla) on levitetty huhua, jonka mukaan Sauberin velat olisivat 180 miljoonan luokkaa. Jos tässä on mitään perää, niin Sauberilla tuntuisi olevan muitakin kiireisiä menoeriä, eivätkä Giedon tukijat olisi välttämättä saaneet rahojaan takaisin ensi hätään ilman oikeudenkäyntiä.

Loppujen lopuksi Giedon Sauber-pesti kuitenkin kaatui taustajoukkojensa haluttomuuteen tai kyvyttömyyteen maksaa kuskipaikasta enemmän kuin muiden samasta paikasta kilpailevien maksukuskien tukijat. Tällaisten taloudellisten realiteettien armoilla joutuvat kaikki maksukuskit elämään.
 
Liittynyt
1.11.2014
Viestit
3326
Sijainti
Katabolia
Giedo oli saanut sen jo, rahalla. Hänellä oli voimassaoleva sopimus kaudesta 2015. Sauber piti rahat, mutta jätti kuskin rannalle. Tästäkö olisi pitänyt vaieta ja antaa Sauberin jatkaa kuin se olisi tehnyt kaiken oikein? Ja kuskin kärsiä hiljaa itsekseen ja toivoa, että sponsorit ovat jatkossakin valmiita maksamaan tyhjästä? Kyllä tämä kissa oli syytä nostaa pöydälle, että kuskit jatkossa osaavat varoa Sauberin kusetuksia paremmin.
Siltähän tämän alkoi vaikuttaa, että Sauber otti kolmen kuskin rahat saadakseen paikattua kassavajetta ennen Bernien tilityksiä. Aika alhaista toimintaa Sauberilta, mutta nähtävästi luopuivat periaatteista jatkaakseen toimintaansa.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Loppujen lopuksi Giedon Sauber-pesti kuitenkin kaatui taustajoukkojensa haluttomuuteen tai kyvyttömyyteen maksaa kuskipaikasta enemmän kuin muiden samasta paikasta kilpailevien maksukuskien tukijat. Tällaisten taloudellisten realiteettien armoilla joutuvat kaikki maksukuskit elämään.
No ei todellakaan kaatunut, vaan siihen että Sauber ei noudattanut tekemäänsä sopimusta. Kyllä ne VDG:n rahat kelpasi Sauberille, ja nimet pantiin paperiin. VDG:n leiri noudatti sopimusta ja rahat tipahti tilille, ainoa joka ei noudattanut sopimusta oli Sauber. Koitappas nyt sisäistää se, että Sauber rahasti ensin VDG:n, ja sitten rahastivat samaan syssyyn pari muutakin kuskia. Ei tässä ole valittu jotain isomman summan tuovaa kuskia VDG:n sijaan, vaan kolme kuskia samalle vuodelle, ja kaikilta peritty rahat. Voihan sitä toki yrittää väkisin sympatiseerata Sauberia että ovat keppikerjäläisinä kadulla ja konkurssi uhkaa, ovat pakkotilanteessa, mutta ei tätä kyllä yhtään millään tavalla voi saada väännettyä VDG:n tai taustajoukkojensa syyksi. Sinun kertomana tapaus kuulostaa siltä kuin pöydän ääressä olisi ollut VDG, Nasr, Ericsson ja Sauber, ja Nasr ja Ericsson ovat vain tarjonneet Sauberille enemmän kuin VDG. Tämähän ei pidä ollenkaan paikkaansa.
 

JohtajaRinne

Well-known member
Liittynyt
1.8.2013
Viestit
72
Ajettu yksi kisa ja teet isoja johtopäätöksiä?

Ei ole kuin yksi kärkitalli ja se on Mersu jos tuijottaa yhtö kisaa.
Itse näkisin, että Sauberi tulee olemaan alkukaudesta aikalailla joka kisassa pisteillä jos vaan maaliin pääsevät. Lotuksenkin voi melkein laskea ulos noista pistekuvioista ainakin alkukauden osalta.
...
En siis jaksa uskoa siihen, että kummatkaan autot ainakaan kovin useasti alkukaudesta tulevat pysymään radalla, kun päästään oikeaan kilpailu tilanteeseen ja ajetaan kuluneilla renkailla.
... Eli ennen kuin tulee mitään päivityspakettia, joka parantaisi ajettavuutta niin en usko että kovinkaa montaa pistettä (tai ylipäätään maaliin ajettua kilpailua) tullaan Lotukselta näkemään.
Ja kuten tuossa edellisessä viestissänikin, jota en nyt jaksa lainata on painotettu niin puhun nimenomaan tämän hetken voimasuhteista eri tallien osalta. Yksi kisa on ajettu, mutta spekulaatiot on aloitettu jo ennen talvitestejä tällä foorumilla, ja luulisin että tässä vaiheessa ei enää tarvitse arvailla vaan tilanteen näkee viikonlopun tuloslistalta.

En näe sitä mahdollisuutta että Red Bull taikka kukaan keskikastiin merkitsemistäni talleista voisi saavuttaa Williamsia taikka Ferraria ihan tuosta vaan kun rata vaihtuu, aikaisintaan siinä vaihessa kun tallit rupeavat tuomaan uutta palikkaa autoon, voi ero jonkin verran supistua. Ja jos oikein joulu käy voi joku talli vaikka tulla ohikin, mutta sitä en pidä todennäköisenä.

Jos joku täällä ajattelee tämän hetken näyttöjen perusteella, että Red Bull olisi/voisi olla kakkostalli mersujen perässä ensimmäisten kisojen jälkeen niin kyllä melkoisessa Narniassa saa elellä. Eivät ne autot itsestään tuolla nopeammaksi muutu, jotkut radat toki sopivat toisille paremmin ja vastaavasti toisille huonommin, mutta tarjoan kyllä banaanin jos RB hyppää tulosliuskassa vaikkapa ensi kisassa Ferrarin edelle.

Ja jos nyt voitaisiin lukea se koko viestiketju mikä tätäkin viestiä on edeltänyt, niin olisin enemmän kuin kiitollinen. Sillä mitä pidemmälle tämä keskustelu jatkuu, ja mitä enemmän näitä itsestään selvyyksiä ja samoja asioita tässä jaaritellaan, sitä enemmän koko homma menee offtopicin-puolelle. Ja nyt vielä tiivistettynä, en ole missään vaiheessa puhunut koko kaudesta, vaan nimenomaan näistä ensimmäisistä osakilpailuista.
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
14184
Siltähän tämän alkoi vaikuttaa, että Sauber otti kolmen kuskin rahat saadakseen paikattua kassavajetta ennen Bernien tilityksiä. Aika alhaista toimintaa Sauberilta, mutta nähtävästi luopuivat periaatteista jatkaakseen toimintaansa.
Onhan noita ennenkin nähty, että useampi erilainen maksukuljettaja enemmän tai vähemmän rahoittaa käytännössä tallien kassavajetta ja sitten vain odotellaan kisavuoroa tai loikataan toiseen talliin kun ei homma enää maistu. Tai vastaavasti yritetään enemmän tai väkisin heittää tallin kannalta kiusallisia kuljettajia pois tallista.

Ja aikanaan (Ja miksi ei mutkan kautta tiettyyn rajaan asti nykypäivänäkin.) tallilla oli myös maksutestaajia valmiina helpottamaan taakkaa joskin lähes aina kisakuljettajan kustannuksella. Oma tarinansa oli myös kauan sitten olleet formuloiden pienyksityistallit joiden toiminta enemmän tai vähemmän oli puhdasta rahanhakua, mutta jotka kuitenkin ylipäätänsä vain pysyivät kasassa muutaman kisan ja hävisivät sittemmin kartalta.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Mikä trolli sä oikein olet? Juu ei ole Red Bull tällä hetkellä kärkitalli, kiitos Renaultin. En tiedä kuinka lapsen kengissä tuo sun kommentointisi on, mutta jos on jotain oikeata asiaa heittää taikka näkökulmia/oivalluksia niin luen oikein mielelläni.
Kuinka tiheällä aikavälilä se status kärkitallista kuuluu päivittää? Tänään RedBullit oli 4. ja 5.. Ihan kärkitallille hyväksyttäviä sijoituksia mielestäni. Itse annan ajan näyttää mitkä tallit säilyttävät asemansa niin sanottuna kärkitallina. Osa saattaa nousta uusina kärkijoukkoon, osa tippua pois. Jos se tekee trollin että esittää kanssasi eriäviä näkemyksiä, niin joo.
 
Viimeksi muokattu:

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Sauberilla on olltu aika nippu kisakuskin sopimuksia kaudelle 2015 Colin Kollesin mukaan. Van der Garde ei ollut ainoa joku joutui pettymään. Kolles oli Servus tv:n haastattelussa sanonut että sopimuksia ei olltu vain kolme, neljä, tai viisi, vaan kuusi kappaletta! Mitä se nainen on miettinyt sopimuksia kirjoitellessaan? Nasr, Ericsson, Van der Garde, Gutierrez, Bianchi ja Sutil, pitäisi riittää kahteen autoon kuskeja Julesin tilasta huolimatta.
 
Ylös