Sauber F1 Team kaudella 2013

Rentta

Well-known member
Liittynyt
22.7.2010
Viestit
6699
Sijainti
Täällähä mä


Auto:
Sauber C32-Ferrari

Kuljettajat:
[11]Nico Hülkenberg GER
[12]Esteban Gutiérrez ESP

Tallipäällikkö:
Monisha Kaltenborn

Tekninen johtaja:
Puuttuu tällä hetkellä

Pääsuunnittelija:
Matt Morris

Aerodynamiikan johtaja:
Willem Toet
 
Viimeksi muokattu:

TumBero

Well-known member
Liittynyt
26.3.2012
Viestit
184
Hieno auto. Erittäin. Kyllä nämä autot rupee pikkuhiljaa näyttämään yllättävän hienoilta.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Aika tyhjää on. Pääsponssille tilaa.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650


On se upea !!

Pikkasen on ohuet sivu ponttoonien reunat.
 

Ronttu

Well-known member
Liittynyt
12.3.2006
Viestit
650
Ponttoonit tosi kapeat verrattuna Lotukseen.
 
Viimeksi muokattu:

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Erikoinen härpäke ponttoonien reunassa.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4204
Tässä voi hyvinkin olla kauden suurin yllättäjä.

Sauber oli viimekaudella suunnannäyttäjä pakoputkillaan muille. Syntyykö kapeista ponttooneista vallitseva trendi tälle kaudelle? Ei tämä ratkaisu ainakaan flow-nopeutta ponttoonin vieritse hidasta, päinvastoin flow on suorempi ja nopeus täten suurempi joka parantaa diffuusorin toimintaa.

Kun tiedämme että he osaavat myös suunnitella hyvän auton Pirellin renkaille niin lopputulos voi olla kaikille katsoille jymypaukkujen.

:thumbup:
 

NiPzyyZ

Well-known member
Liittynyt
3.12.2004
Viestit
663
Tässä voi hyvinkin olla kauden suurin yllättäjä.

Ei tämä ratkaisu ainakaan flow-nopeutta ponttoonin vieritse hidasta, päinvastoin flow on suorempi ja nopeus täten suurempi joka parantaa diffuusorin toimintaa.

:thumbup:
Itseasiassa mainitsemasi "flow-nopeus" eli virtausnopeus on todennäköisesti hitaampi, mutta toisaalta virtauksen irtoamista uskoisin tapahtuvan vähemmän.
 

Alien Eel

Well-known member
Liittynyt
7.2.2011
Viestit
401
Jos Sauber nyt on "keksinyt" nuo kapeat sivuponttoonit, niin mitä haittaa niistä voisi olla, kun kärkitallit eivät ole tuollaista ennen tehneet?
 

FO110K

Banned
Liittynyt
3.1.2001
Viestit
15345
Pakko myöntää että Suaberin ponttoonien kapeus yllättää, jotain radikaalia on keksitty että homma on saatu noin tiiviiksi paketiksi.
En usko että tuossa isompia haittapuolia aerodynaamisesti on, päinvastoin, mutta veikkaan liian tiiviin paketoinnin voivan aiheuttaa ongelmia lämmöissä ym...

Mielenkiintoinen auto kuitenkin, ja hyvännäköinenkin mielestäni. Värityskin onnistunut hvin ja Hulkenberg osaa vielä ajaa jotenka kaikki mahkut ylöspäin on olemassa :)
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Jos Sauber nyt on "keksinyt" nuo kapeat sivuponttoonit, niin mitä haittaa niistä voisi olla, kun kärkitallit eivät ole tuollaista ennen tehneet?
Ponttoonien funktio on jäähdyttää autoa. Mitä pienemmät ponttoonit, sitä huonompi jäähdytys, yleensä. Sauber on onnistunut vain pakkaamaan jäähdyttäjänsä pienempään tilaan.
 

Edson

Well-known member
Liittynyt
11.6.2009
Viestit
746
Onko Sauber luopumassa yhteistyöstään Chelsean kanssa, kun logoa ei kyljessä enää näy?
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Itseasiassa mainitsemasi "flow-nopeus" eli virtausnopeus on todennäköisesti hitaampi, mutta toisaalta virtauksen irtoamista uskoisin tapahtuvan vähemmän.
Eikös se ole juuri niin, että ilmaa pakkaantuu auton perään vähemmän mitä loivemmasti pontoonien perä kaartuu. Eli kyse on siitä paljon puhutusta coanda-ilmiöstä. Ferrari juurikin pyrkii saamaan hirmu puhuria auton perään jyrkästi kaartuvilla ponttooneillaan. http://i142.photobucket.com/albums/r101/kris_whitworth/racepictures_136007566581_zpsa40dcad1.jpg
 
Ylös