Sauber Motorsport ja vuosi 2011

Sam the Man

Registered Yes-man
Liittynyt
21.9.2009
Viestit
1351
Ari Koivula kertoo itse F1 piireihin tulemisesta, mikä on hänen työ kuvansa nykyään Sauberilla ynnä muusta.
Tuossa TS:n jutussa oli mielenkiintoinen kommentti kuljettajien imagosta:

Kobayashi ihannekuskinaEnergiajuoman kuluttajakunta on tunnetusti nuoriso. Tähän kohderyhmään Koivulan mukaan F1-vauhti ja riittävän coolit kuljettajat purevat mainiosti.

Karrikoidusti voin sanoa, että Kimi Räikkösen imago on yhä tänä päivänä todella cool nuorison keskuudessa, kun taas paljon nuoremman Sebastian Vettelin olemus ei sitä ole. Dynaaminen, aikaansa seuraava nuori ei samaistu silleen Vettelin hiustyyliin ja kehonkieleen, jotka antavat sellaisen mammanpojan vaikutelman. Siitä puuttuu se tietty aggressiivisuus.

– Nykykuskeista eniten cool on Fernando Alonso, mutta myös Sauberilla ajava Kamui Kobayashi on loistava esimerkki kuskista, joka on erilainen. Hän on hyvin, hyvin cool ja aivan ihanteellinen kumppani myös siinä mielessä, että hän oikeasti pitää tuotteestani ja sen brändistä. Kamui onkin luvannut, että tulee aina mukaan, kun tarvitsen häntä Japanin markkinointitöissä.
Kimi olisi takuulla korkealla RB:n listoilla jos vaan olisi itse kiinnostunut palaamaan. Tuota Alonso-kommenttia en kyllä oikein tajua. Kaverilla on kyllä paljon vannoutuneita faneja, mutta että cool... No, niin kai sitten.
 
Viimeksi muokattu:

Rogue

Jää(telö)mies
Liittynyt
30.7.2009
Viestit
1203
Sijainti
Banned
Ari Koivula kertoo itse F1 piireihin tulemisesta, mikä on hänen työ kuvansa nykyään Sauberilla ynnä muusta.
ts.fi sanoi:
Hyvin lähellä yhteistyön aloittamista F1-tallin kanssa Koivula oli 2007, kun kaikki oli jo sovittuna Super Agurin kanssa, mutta talli kuolla kupsahti kesken kauden.
Vuodelle 2008 Mad-Croc hieroi sopimusta Markus Niemelälle Super Agurin kilpakuljettajana.
Olisikohan sopimus ollut kaima-Niemelälle jalka oven väliin tasokkaampaan talliin?

Mielenkiintoinen juttu kaikenkaikkiaan, kiitoksia vinkistä!
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Sauberilla hajosi moottorikate talvitesteissä ainakin kertaalleen ja nyt sama kävi Australian harjoituksissa. Ajossa särkyvät katteet lienevät jonkin sortin turvallisuusriski, mutta positiivisena puolena ne tarjoavat poikkeuksellisia kuvakulmia Fykkösen sisuksista:
 

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tuon luulisi sekoittavan jäähdytyksen aivan täysin, aerodynamiikasta puhumattakaan.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kovasti jännässä kulmassa on Sauberinkin syylärit. Kattelin samaa Hipsanian autoista lähetyksessä. Kun ovat melkein pitkittäin eikä eteenpäin kenossa niin kuin yleensä...
 

Ukyo Katayama

Well-known member
Liittynyt
2.2.2004
Viestit
1339
Välillä toivoo että Peter Sauberilla olisi kaksi tallia. Sen verran kova on perstuntuma löytämään ne jyvät akanoista :alppu:
 

Bobakki

@f1hog
Liittynyt
29.6.2000
Viestit
19758
Sijainti
En oo mistään kotosin
No nyt on kyllä melkoinen löytö. Perez ajaa Sauberilla siksi, että Telmex vaatii. Toki kyvytkin riittävät F1:iin, mutta jos Sauber saisi valita, olisi Kobayashin rinnalla todennäköisesti hieman kokeneempi nimi.
 

M1gu

Well-known member
Liittynyt
24.1.2009
Viestit
161
http://www.mtv3.fi/urheilu/f1/uutiset.shtml/2011/03/1302742/f1-tulokset-muuttuivat---supertulokas-hylattiin

Sauber-kuljettajat Sergio Perez ja Kamui Kobayashi on hylätty formula ykkösten Australian GP:stä. Tuomaristo havaitsi kisan jälkeisessä tarkastuksessa Sauber-autojen takasiivessä sääntöjenvastaisuutta.

Tulokaskuski Perez ajoi uransa ensimmäisessä F1-kisassa upeasti seitsemänneksi käytettyään ainoana kuljettajana yhden varikkokäynnin taktiikkaa. Kobayashi ajoi puolestaan maaliin kahdeksantena. Nyt nuo tulokset on kuitenkin pyyhitty pois ja seitsemänneksi nousee Ferrarin Felipe Massa ja kahdeksanneksi Toro Rosson Sebastien Buemi.
edit: Harmi juttu, sen verran tasokkaasti Peresi veteli debyyttikisassaan ja itse iloitsin muutenkin Sauberin hyvän tuloksen puolesta.
 

Hookah

Elämäntapaintiaani
Liittynyt
24.6.2008
Viestit
4447
Hyvin menee taas, molemmat autot DSQ jonkun takasiipihässäkän takia. Melkoinen katastrofi, tuleekohan vielä rankkuakin perään mallia BAR-Honda 2005?
 

Banaani

In stereo where available
Liittynyt
29.3.2006
Viestit
5232
Sijainti
Manse
Huijasivat perkele. No ei se mitään, hyvän kisan pilotit ajoi silti.
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Sääntöjen vastainen osa oli tarkemmin takasiiven ylempi profiili, joten olisko Sauberin räppänä auennut liikaa?

edit: no ei ollut. Ylin siipi oli profiililtaan sääntöjen vastainen.
 
Viimeksi muokattu:

IWE

Well-known member
Liittynyt
22.6.2004
Viestit
2963
Jännä ettei tuota ennen kilpailua huomattu kun kuitenkin pitkin viikonloppua näitä autoja on mittailtu ja tutkittu.

Parempi kuitenkin nyt, eikä vasta viikolla muiden kantelemana kun tuloksiin on "myöhäistä" vaikuttaa.. :rolleyes:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Jännä ettei tuota ennen kilpailua huomattu kun kuitenkin pitkin viikonloppua näitä autoja on mittailtu ja tutkittu.
Eivät tutki joka auton jokaista osaa joka kerta, kun auto otetaan tutkimuksiin.

Jännää on sekin, että Sauber ei muka saanut asiasta mitään etua. Olivat silti sattumoisin aika-ajon huippunopeuksissa kaksi parasta. Eivät ehkä hakeneet tarkoituksellisesti etua, mutta varmaan jotain sellaista saivat. Liekö sitten vaikuttanut tuloksiin....
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Jännää on sekin, että Sauber ei muka saanut asiasta mitään etua.
No ei tietenkään saanut. Kukaan sääntöjen vastaisesta autosta kiinni jäänyt ei ole ikinä myöntänyt laittoman osan vaikuttavan suorituskykyyn mitenkään. Kyseessä on lisäksi poikkeuksetta vahinko.

Jos muutaman millin heitto tuon siiven "laipan" yläpinnan kaarevuuden säteessä ei vaikuta ei vaikuta mihinkään mitenkään, eikä Sauberin hiilikuitupaja kykene tekemään osia riittävällä tarkkuudella (tämähän oli vahinko), niin eikö olisi kannattanut saman tien suunnitella se varmuuden vuoksi vähän isommalla säteellä... sehän ei olisi vaikuttanut suorituskykyyn, eihän?
 

CCMK

Well-known member
Liittynyt
9.11.2009
Viestit
15312
10 miljoonan euron maksumieheksi Perez ajaa kuitenkin erittäin hyvin. Rebaque sai ainakin hyvän perillisen kisoihin. Se on sitten peukun paikka.:thumbup:
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Perezin auto hajosi käyttökelvottomaksi

En tiennytkään, että Perez oli osunut johonkin Buemin autosta irronneeseen osaan ja ilmeisesti keskeyttänyt sen takia... :confused:

Jutussa myös todetaan:
Samassa haastattelussa Zehnder vahvisti Sauberin ottavan toukokuun alussa ajettavassa Turkin kisassa käyttöön pakosarjajärjestelmän, joka on sijoitettu auton sivuosaan. Kyseinen järjestelmä on nostanut melkoisesti McLarenin ja Renaultin kilpailukykyä ja Zehnder povaa Sauberin saavuttavan sen avulla kilpailuetoa jopa puoli sekuntia kierroksella.
Tiedä sitten mitä tällä kertaa tarkoitetaan, kun Mäkin ja Renun pakoputket on kyllä varsin erilaiset ja eri kohdissa autoa... Tai no faktaahan tuo on, joka autossa pakosarjat on auton sivulla, luonnollisesti moottorin kyljissä.... :D

Sivuosasta puhuen olettais tuon tarkoittavan Mersun ratkaisua, mutta siihen ei taas viitata ollenkaan.... :doubtful:
 
Ylös