Sauber Motorsport ja vuosi 2011

Quattra

Well-known member
Liittynyt
1.5.2007
Viestit
296
Tuossa isossa kuvassa nähtävissä, että Sauberilla on päädytty käyttämään köliä?

Lisäksi kuljettajan penkin alla näyttäisi olevan aika paljon tavaraa, todennäköisesti KERSsin akut...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Peräviiri näyttää sen verran pullealta, että siellä on varmaan kolmoispakoputki, tai vähintään jäähdytyksen ulostulo?

Eiköhän tällä konservatiivisellakin virityksellä Lotus pysy kurissa.
 

Pahkasika

Well-known member
Liittynyt
12.1.2008
Viestit
2319
Sijainti
Oulu
Komea väritys edestä ylhäältä, suoraan sivulta ei niinkään.

Yllättävän korkea tuo diffuusorin yläpuolinen osa, mitähän siellä lienee?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
On värisilmä kohdillaan joo.:dunno:

Aika konservatiivinen viritys. Viime vuotinen näytti melkein modernimmalta... Mutta tämä näyttää kyllä sivusta katsoen linjakkaammalta. Vai että kaksoiskölikin tullut takaisin ripustuksiin kiinni -mitäsmitäs? Aspiriinin paikka.

Onko tässä ajatuksena, että kyllä ne muut riskiensä kanssa sen verran sössivät, että otetaan tällä varmoja tuuripisteitä? Toisaalta olin viime vuonnakin vähän hukassa Sauberin kanssa. Mikä heidän tarkoituksensa ykkösissä on? peesailla mukana ja yrittää jäädä pari tonnia voitolle per kausi? Missä on intohimo? Missä inspis?
 

formulastara

Well-known member
Liittynyt
30.3.1999
Viestit
5691
Sijainti
hki finland
Peräviiri näyttää sen verran pullealta, että siellä on varmaan kolmoispakoputki, tai vähintään jäähdytyksen ulostulo?

Eiköhän tällä konservatiivisellakin virityksellä Lotus pysy kurissa.
Kyllä minäkin tottapuhuen uskon, että tällä Lotus pysyy kurissa. Se oli keskipakoputki. :D
 

Otto Hokkanen

Well-known member
Liittynyt
28.12.1998
Viestit
8542
Sijainti
Tampere
Peräviiri näyttää sen verran pullealta, että siellä on varmaan kolmoispakoputki, tai vähintään jäähdytyksen ulostulo?
Kuva takaapäin olisi kieltämättä kiva nähdä. Tuon tötterön lisäksi silmään pistää todella avoimeksi jätetty turvakaaren (vai paremminkin -kaarien) ympäristö.
 

Misa1

Flying finns
Liittynyt
7.4.1999
Viestit
8257
Sijainti
Helsinki
Lotus voi pysy kurissa jos luotettavuus on parempi mut ei tuolla kyllä mitään ihmeitä tehdä. Ollaan jotenkin palattu siihen perinteiseen Sauber tyyliin. Tehdään perusvarman oloinen peli ilman mitään sen kummempää yritystä. Viime vuoden kärryssä näkyi vielä hieman Bemarin jäljet mut tää on tätä itseään Sauberia. Auto voi olla jollain radoilla ihan ok mut eiköhän tuolla taistella lähinnä TR:n ja Lotuksen kans.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Aika konservatiivinen viritys. Viime vuotinen näytti melkein modernimmalta... Mutta tämä näyttää kyllä sivusta katsoen linjakkaammalta. Vai että kaksoiskölikin tullut takaisin ripustuksiin kiinni -mitäsmitäs? Aspiriinin paikka.
James Key jo totesi, että on pyritty säilyttämään vanhan auton vahvuudet ja parantamaan sen heikkouksia. C29 oli hyvä nopeita mutkia sisältävillä radoilla, mutta esim. Montrealissa ja Monacossa Sauberit oli täysin hukassa. Syyt löytynee mekaanisen pidon puolelta, ja ehkäpä tästä syystä on päädytty kaksoisköliin. Kun alatukivarret on vaakatasossa, niin auton säätämisen/sen käyttäytymisen ymmärtämisen voisi kuvitella olevan aika paljon helpompaa.

Onko tässä ajatuksena, että kyllä ne muut riskiensä kanssa sen verran sössivät, että otetaan tällä varmoja tuuripisteitä? Toisaalta olin viime vuonnakin vähän hukassa Sauberin kanssa. Mikä heidän tarkoituksensa ykkösissä on? peesailla mukana ja yrittää jäädä pari tonnia voitolle per kausi? Missä on intohimo? Missä inspis?
Taka-ajatuksena on varmasti se, että Sauber on melko pienen budjetin talli. On turvallisempaa lähteä parantelemaan vanhaa suunnitelmaa, kuin luoda jotain uutta ja radikaalia. Key osoitti jo Force Indialla ollessaan, että tällainen konservatiivinen lähestymistapa toimii kohtuullisen hyvin keskikastissa.

Ja mikä on Sauberin tarkoitus ykkösissä? No varmaan kilpailla ja välttyä konkurssilta. Sauberia voi kritisoida konservatiiviseksi tai kunnianhimottomaksi, mutta fakta on se, että McLarenin ja Williamsin lisäksi Sauber on ainoa yksityistalli, joka ollut mukana vuodesta -93 lähtien (tiedän, bemari omisti tallin jokusen vuoden).
 

Ambomaan Mambo

Well-known member
Liittynyt
11.12.2001
Viestit
2538
En oikein ymmärrä, miksi väritys noudattaa edelleen pari vuotta vanhan Bemarin väritystä...onko varastossa niin paljon ylimääräisiä bemarin ajopukuja, että ollaan huomattu kerrassaan mainio säästämismahdollisuus värjäämällä auto edelleen samoihin väreihin?! Ja eikö MadCrocin pitänyt lisätä panostustaan / näkyvyyttään, vai muistanko tämän väärin? Nythän näin ei ainakaan ole.

Kaikenkaikkiaan tylsän näköinen auto, joskin laimea väritys antaa varmasti osansa tähän mielipiteeseen. Vielä kun kuljettajakaksikko on suht kokematon, en pitäisi ihmeenä vaikka tämä auto olisi kauden suurimpia floppaajia.
 

Siggeboi

Banned
Liittynyt
6.9.2006
Viestit
4475
Sijainti
Puskassa
Ihan viime kauden laitteen näköinen! :eek!:
Sama ensireaktio oli itselläkin. Ja jotenkin muistuttaa muutenkin etäisesti niitä vanhempia Saubereita.

Värityksestä sen verran, että ei kyllä ole paljoa suunnittelijalla ollut värisilmää. Sponsoreita tuntuisi uupuvan, kun suurin osa sijaitsee ponttoonien alapuolella ja ovat pieniä kuin mitkä. Käsittääkseni Mad Crocilla on iso panostus Sauberin kanssa, mutta logo on sieltä pienimmästä päästä? :confused:
 
Ylös