Kiinnostavaa on nähdä onnistuuko Sauber kauden ensimmäisessä kisassa pääsemään lähemmäksi Ferrarin vauhtia kuin kertaakaan tällä kaudella. Mikäli moottori ja vaihdelaatikko ovat samat, ne todennäköisesti ovat samat juuri ensimmäisessä kilpailussa. Tästä eteenpäin kehitys menee luultavasti siihen suuntaan, että Ferrari saa aina uuden kehitysversion ensin, ja Sauber vasta kun Ferrari itse siirtyy seuraavaan. Toki on mahdollista, että Ferrari tekee ns. 1B mallin moottoristaan jo kauden alun testejä varten ja tämä on sitten se kone, jolla Sauber tulee ajamaan. Tällöin ei Ferrarin ja Sauberin suoritusten vertailussa mielenkiintoa ole tätä kautta enempää. Perussääntöhän on se, että toisin kuin Fordin koneilla, ei Ferrarin moottoreilla ykköstallia haasteta yhdessäkään kilpailussa.
Fisichella Massa parivaljakko ei ole huono. Massan kokemuksesta Ferrarin testaajana on varmasti hyötyä ja varmasti hän on kuljettajana nyt kypsempi kuin viimeksi. Tässä välissä on nähty useampiakin tunaroivia junnuja, joten epäilen etteivät Massan suoritukset miltään kovin heikoilta vaikuta, jos vain auto toimii. Jos auto ei toimi on Fisichella varmasti täysin omaa luokkaansa pisteiden metsästyksessä - vaikkei pisteitä tällöin luonnollisesti tätä kautta enempää juuri tulla saamaankaan.
Sauber sai tällä kaudella merkittävän osan pisteistään juuri yhdessä sadekelin kilpailussa. Samaa voisi odottaa ensi vuonna. Mahdollisuuden ovat tällöin siinä mielessä paremmat, että ensimmäistä kilpailua ei menetetä väärän rengastyypin takia mutta toisaalta heikommat siinä mielessä, ettei ensi kaudella ero M ja B renkaiden välillä sadekelilläkään ole yhtä suuri kuin tänä vuonna.
Sauberin mahdollisuudet parantaa perustuvat lähinnä siis kolmeen asiaan. Ensinnäkin Bridgestone kuroo Michelinin etumatkaa kiinni, tästä juuri Sauber kaikkein eniten hyötyy, sillä se tuo ilmaisia kymmenyksiä Michelin talleihin verrattuna (myös BARiin sillä tottuttelu uuteen merkkiin ei aivan ongelmatonta ole). Toiseksi Sauber saa myös Ferrarin vaihdelaatikon ja näin ollen auto on helpompi rakentaa vähäisemmilläkin resursseilla. Kolmanneksi Sauber keskikastin talleista teki aerodynamiikassa ne suurimmat virheet, näin ollen pelkkä tehtyjen virheiden osittainen korjaaminenkin vie tallia eteenpäin suhteessa muihin keskikastin talleihin.
Sokerina pohjalla on hyvä muistaa miten Peter Sauber ihasteli McLarenin kykyä ottaa vanhasta automallistaan paljon enemmän irti. Epäilemättä resurssien vähäisyys pakottaa Sauberin vakavasti harkitsemaan auton suunnittelua siinä ajatuksessa, että samaa mallia käytetäänkin sitten kaksi kautta. Mikäli tallilla riittää rohkeutta, on juuri kausi 2004 se jona isketään kaikki mahdolliset kortit pöytään ja rakennetaan niin hyvä auto kuin resurssit mahdollistavat ja varmistetaan budjettitasapaino säästämällä loppukaudesta uuden auton suunnitteluun tarvittavat rahat.