Schumacherin comeback

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Taitaa olla sama millä sijoituksella Schumi ajaa valensiassa. Eiköhän 90% tv-ajasta mene silti hänelle :D
Schumi kolaroi ekassa mutkassa. Hamilton vielä kun ajaa ylivoimaiseen voittoon niin isä sekä Nicole saavat vielä ison osan lähetysajasta. Itse kisalle jää sitten loput.

Timmyh

Formuloita vuodesta -98..
Sijainti
Tampere
Harmi sinäänsä ettei Schumi voi tällä kaudella kasvattaa voittomääräänsä sataan.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Kiinnostavuutta Schumin tulo eittämättä lisää. Saattaa positiivisesti sytyttää hieman Kimiäkin. Ajotaidotkin on varmasti tallella. Huolellisuus, kunto, kestävyys, uudet auton ominaisuudet - näiden kanssa shumilla riittää painittavaa. Etenkin tuo huolellisuus - osan veikkaan tuottavan ongelmia, kuten on ollut joskus ennenkin.

Vaikka mies koko mulkku onkin, niin tuo tämä kieltämättä väriä sirkukseen. Toivon jopa "paskiaisen" noin provosti ilmaisten suht hyvin menestyvän, vievän Brawnilta hieman pisteitä.

Mielenkiintoiseksi asetelma menee siksi, että ilmeisesti Schumi on myös Ferrarin ensivuoden kuski. Ellei sitten joku ole vielä hänen lisäkseen hakusessa ( Vettel, Kubica, Rosberg, Alonso ). Massan paluu on kysymysmerkki johon tallilla täytyy olla vastaus kävi miten kävi - joskus siis mahdollisissa hänen terveys- ja ajotesteissä. Montehan Schumin värväsi kun taas tallipäällikkö pisti vastaan. Markkinointiosasto voitti, toisaalta ok - kausihan on jo paketissa ja tulevalta mestarilta Ferkku vei samantien metrikaupalla palstatilaa.

Mutta ensi vuosi tästä mielessäni mutkistuu. Ehkä Ferrari katsoi, että ensi vuodeksi muuttujia on muutenkin niin paljon vielä jäljellä: Massa, 3-kuski, lopettavat/uudet tallit, concorde, jne...

Viimeksi muokattu:

retypeNick

Iltalehti kunniaan
Sijainti
Helsinki, Finland
Mites kun Schumi pärjääkin paremmin kuin hän itse tai kukaan muu osasi odottaa. Jääkö hän uuden kipinen synnyttämänä vielä sarjaan?

Leikitään ajatuksella, että hän esim voittaa yhden kisan ja kerää pisteitä ok tahdissa, olisiko realistista nähdä hänet myös ensivuonna?

FW08

Registered User of Talent
Sijainti
Behind the rabbit
En kyllä pysty näkemään mitään positiivista tässä, juurihan äijän lopettamista ehti toivoa sen reilun kymmenen vuotta, ja nyt pitäsi olla iloinen paluusta. Sarja kaipaisi värikkäitä kuskeja, mutta lukuunottamatta näitä tempauksiaan, joiden seuraaminen sai raivon partaalla, niin ei Schumi mikään värikäs kuski ollut.

F1-fani82

Well-known member
Sijainti
Vantaa
Mielenkiintoiseksi asetelma menee siksi, että ilmeisesti Schumi on myös Ferrarin ensivuoden kuski. Ellei sitten joku ole vielä hänen lisäkseen hakusessa ( Vettel, Kubica, Rosberg, Alonso ). Massan paluu on kysymysmerkki johon tallilla täytyy olla vastaus kävi miten kävi - joskus siis mahdollisissa hänen terveys- ja ajotesteissä. Montehan Schumin värväsi kun taas tallipäällikkö pisti vastaan. Markkinointiosasto voitti, toisaalta ok - kausihan on jo paketissa ja tulevalta mestarilta Ferkku vei samantien metrikaupalla palstatilaa.

Mutta ensi vuosi tästä mielessäni mutkistuu. Ehkä Ferrari katsoi, että ensi vuodeksi muuttujia on muutenkin niin paljon vielä jäljellä: Massa, 3-kuski, lopettavat/uudet tallit, concorde, jne...
Missäs on lukenut, että Schumi on ensikauden kuski? Ferrari on ilmoittanut, että Michael tuuraa niin kauan kun Massa on kehissä. Jos Massan ura loppuu, tuskin Schumi jatkaa ensikaudella "Massan tuurajaana", vaan tilalle etsitään joku nuorempi vaihtoehto.

Odotellaan ensin Massan paluu kilparadoille. Täytyy muistaa, että esimerkiksi Mikan paluu kesti vain kuukausia. Itse toivon näkeväni Massan kauden päätöskilpailussa. :thumbup:

Teemu.I

Well-known member
Nyt kun Schumin paluu on tosiasia, haluaisin kiinnittää huomiota erääseen seikkaan. Ainakin omaan silmään Schumin niska näyttää noissa viimeaikaisissa kuvissa ns. hitaalta. ;) Toivottavasti mies saa nyt kisatauon aikana reenattua tuon niskansa kuntoon. Schumin paluulle luonnollisesti :alppu:.

mikæl

Well-known member
Sijainti
Tampere
Missäs on lukenut, että Schumi on ensikauden kuski? Ferrari on ilmoittanut, että Michael tuuraa niin kauan kun Massa on kehissä. Jos Massan ura loppuu, tuskin Schumi jatkaa ensikaudella "Massan tuurajaana", :thumbup:
Tässähän itse vastaat kysymykseesi; Schumi tuuraa Massaa, Massan paluusta lievästi sanoen epävarmaa ( entinen vauhti ja fysiikka vaikka tervehtyisikin päällisin puolin ), Schumi tuuraako vielä ensivuonnakin ( jos Massa ei entisellään ) vai onko projekti menossa uuden huippukuskin värväämiseksi ( mainitsemiani kuskeja esimerkkinä ).

Mangelo

Well-known member
Mitäs sitten jos Schumi pärjääkin oikein hyvin, Massa kuntotuu ennen viimeisiä kisoja, ja Schumi ei halua lopettaa ajamista. Kumpi istuu sivussa Massa vai Kimi?

:alppu:

keewee

Well-known member
Mitäs sitten jos Schumi pärjääkin oikein hyvin, Massa kuntotuu ennen viimeisiä kisoja, ja Schumi ei halua lopettaa ajamista. Kumpi istuu sivussa Massa vai Kimi?
Tuskin on tapahtumassa vaihtoehtoa "schumi ei halua lopettaa", mutta mistäs sitä koskaan tietää, ainakin se tulee kalliiksi päästä eroon nykyisistä.

Calvin

Well-known member
Mutta hieman vakavammin: jos Schumacher pystyy ajamaan edes jotakuinkin järkevää vauhtia heti ekoista kisoista lähtien, niin kaikki ne selitykset, joita on käytetty mm. Kimin odotettua heikommista suorituksista Ferrarin ratissa, lentävät romukoppaan. Auto ei ole muka ollut Kimille sopiva, renkaat eivät ole olleet sopivia jne jne. Jos sitten yhtäkkiä kaveri, joka ei ole kolmeen vuoteen ajanut formulalla kilpaa ja nykyisellä autolla ei metriäkään, hyppää rattiin ja on kilpailukykyinen, niin ei voi muuta sanoa kuin, että kyllä Kimi näyttää huonolta ihan isolla H:lla.
Ei se nyt ihan noinkaan ole, sillä onhan täysin mahdollista, että auton/renkaiden ajo-ominaisuudet nimenomaan ovat sellaiset jotka sopivat Schumille luonnollisesti (ei tarvitse harjoitella) ja Kimille eivät. Tässä taas haiskahtaa se sama mistä Kimi-faneja syytät: eli pedataan asiaa haluamallaan tavalla, sinä vain petaat eri suuntaan.

Itse Kimi-fanina olen kyllä sitä mieltä, että Kimin tulee pärjätä erittäin hyvin Schumille tai muuten menee maine. Erittäin hyvällä tarkoitan, että pitäisi olla suurimman osan ajasta edellä, mielellään tietysti joka kisassa, mutta näistä ei koskaan tiedä ja moni kuskista riippumaton seikka vaikuttaa. F1 kun ei ole yksilölaji ja kuskin osuus kokonaisuudesta on luokkaa 10%. Tuolloin se loput 90% kuitenkin ratkaisee.

Rälle

Well-known member
Täytyy sanoa, että olen syvästi pettynyt siitä, miten moni on innoissaan Schumin paluusta. Aiemmin, kun Schumacher ajoi voitosta voittoon, tälläkin palstalla oltiin niin anti-Schumia, niin anti-Schumia. Nyt ollaan pääsääntöisesti innoissaan ja puhutaan kauden suurimmasta yllätyksestä.

Olen joskus vuosia sitten kertonut mielipiteeni siitä, kuinka Ferrari on hieno talli, mutta Schumacher-Ferrari -yhdistelmä jostain syystä vain tökkii. Sori kaikille Schumi-faneille, mutta itse olen tätä mieltä.

Schumi Ferrarin ratissa - nyt alko taas meikäläistä vituttaa.

Miss Piggy

Schufosa
Sori kaikille Schumi-faneille, mutta itse olen tätä mieltä.
Eipä mitään. Jokaisella on mielipiteenvapaus. ;)

Mutta näkyy se aika, lyhytkin, kullanneen vähä muistoja, kun niin moni tälläkin foorumilla innostuu Schumin paluusta. :eek:

Aruba

पंजीकृत
Sijainti
Redemption Island
Eiköhän se kultakerros Kerppeniläisen päältä himmene viimeistään Spahan mennessä. :eek:

nordic man

Well-known member
Itse kannustin Schumia jo hänen Ferrari alkuajoista asti, samalla suomalaisiakin, mutta pääasiassa Ferrari-Schumi asteikkoa. Nyt voi olla vaikea päättää kumpaa kannustaa enemmän, Kimiä vai Schumia :p

jupla

Well-known member
Sijainti
Kurjala
Nyt ollaan pääsääntöisesti innoissaan ja puhutaan kauden suurimmasta yllätyksestä.
Ei kai tarvitse olla Schumi-fani todetakseen, että tämä on kauden suurin yllätys.

Oma arvostus Schmia kohtaan on noussut mm. moottoripyörätouhujensa myötä - ei pelkää panna itseänsä likoon.

Todella mielenkiintoinen Valencian kisa tulossa :ahem:

Status
Ei avoinna uusille viesteille.