oldez
Well-known member
- Liittynyt
- 14.3.2003
- Viestit
- 19491
No miksiköhän sitten kuskit treenaavat niskojaan?Olen. Ja olen myös jostain kuullut, että niska ei oikein muulla lailla totu sivuttaisiin voimiin kuin ajamalla niitä mutkia nopeasti.
No miksiköhän sitten kuskit treenaavat niskojaan?Olen. Ja olen myös jostain kuullut, että niska ei oikein muulla lailla totu sivuttaisiin voimiin kuin ajamalla niitä mutkia nopeasti.
Hitto kun ei voi mitään sanoa ilman että joku vaatii vertaisarvioitua kaksoissokkotutkimusta. En nyt tähän hätään jaksanut etsiä kauheen kummosia tietoja. Näin on joku lääketieteen kandi sanonut joskus.Sulla on varmaaa heittää perään joku tieteelliseen tutkimukseen perustuva lähde?
http://www.nuorisuomi.fi/urheiluseurat_ajankohtaista_nostot?nid=894218"hermoratoja alkaa puolestaan vähitellen tuhoutumaan 25-vuoden iässä"
Jos siitä ei ole kamalasti haittaakaan, siitä treenaamisesta. :idea:No miksiköhän sitten kuskit treenaavat niskojaan?
http://formula-one.speedtv.com/article/f1-fota-teams-allow-schu-to-test-f60/ :doubtful:Jaa, no. Eihä Schumilla silti ole F60:stä kokemusta, ku ajelee F2007:lla Ferrarin Corse Clienti ohjelman puitteissa "testiä" :doubtful:
Kato jos ei muuten pärjää...Heti alkaa taas sääntöjen kiertäminen ja erioikeuksien saaminen kun Schumi on kehissä.:thumbup:
Lahjattomat harjoittelee...Kato jos ei muuten pärjää...
Oliko sulla jotain lähdettä tälle vai onko jotain kaverilta kuultuja mutuinfoja?MS saa kuulemma ihan hyvän korvauksen ajamisesta. 3,2 miljoonaa euroa per kisa:eek!: Parempi olisikin olla Kimin lähellä vauhdissa,muuten en ymmärrä tuota rahasummaa.
Et ole kuullut kenenkään kuskin koskaan sanovan, että painotreeneistä huolimatta paras treeni niskan harjoittamiseen on ajaminen? On nimittäin todettu useammankin kuskin suulla.Et ole painoista tai painoharjoittelusta kuullut ikinä?
Tietenkin se on paras. Idea lienee siinä, että kuin hyvässä kunnossa Schumin niskat on. Jos ne on tava pulliaisen tasoa niin ehkä sitten on parempi alottaa jollain muulla tapaa, mutta jos ne hipoo nykykuskien tasoa niin eipä siinä muuta ku radalle. Kysehän oli jossain kohtaa siitä, että pystyykö niskoja muuten treenaamaan. Juttuhan taisi lähteä siitä, että onko Schumin testin tarkoitus ainoastaan niskojen treenaaminen/tutkiminen? Tuskinpa on ainoa tarkoitus.Et ole kuullut kenenkään kuskin koskaan sanovan, että painotreeneistä huolimatta paras treeni niskan harjoittamiseen on ajaminen? On nimittäin todettu useammankin kuskin suulla.
Ei kukaan väittänyt, että testin tarkoitus olisi ainoastaan niskan testaaminen ja vahvistaminen. Minä kirjoitin, että se on lähinnä sitä.TJuttuhan taisi lähteä siitä, että onko Schumin testin tarkoitus ainoastaan niskojen treenaaminen/tutkiminen? Tuskinpa on ainoa tarkoitus.
Vai ootko kuullu että joku ajaisi formulalla testejä ainoastaan niskan voimistamisen takia? (junioreiden osalla se varmastikin sisältyy ajoon, mutta tuskinpa ainoa syy ajaa)
Jaa että Schumacherin paluu on paskempi asia kuin esimerkiksi tänä vuonna sattuneet kuolemaan johtaneet onnetteomuudet rallissa ja radalla? Huh huh. :nope:En näe Schumin paluussa mitään loistavaa, mielestäni paskinta mitä on tapahtunut tänä vuonna moottoriurheilussa.
Lähinnä tartuin tohon kohtaan että niska ei vahvistu millään muulla keinolla kuin ajamalla... Toki siihen ei totu kuin ajamalla, mutta kyllä sitä kannattaa muutenkin vahvistaa ja niin kuskit tekevätkin.Et ole kuullut kenenkään kuskin koskaan sanovan, että painotreeneistä huolimatta paras treeni niskan harjoittamiseen on ajaminen? On nimittäin todettu useammankin kuskin suulla.
En käsitä näitä kommentteja. En itsekään ole koskaan pitänyt Schumista, mutta on häntä silti paljon mielenkiintoisempi seurata Ferrarin puikoissa, kuin jotain yhdentekevää testikuskia.En näe Schumin paluussa mitään loistavaa, mielestäni paskinta mitä on tapahtunut tänä vuonna moottoriurheilussa.
Itse näen asian pitkälti päinvastoin. Väittäisin, että hyvin pitkälti siellä ollaan juuri sitä ajotuntumaa hakemassa. Schumi on kyllä kokenut konkari, mutta se rutiini F1:llä ajamiseen pitää hakea sieltä selkäytimestä. Kun pääsee ajamaan, niin kyllä se pikku hiljaa alkaa sieltä löytymään. Se että ajatetaan vanhalla autolla ei ole niin merkittävää. Pitkälti samasta hommasta kyse. F60:llä pääsee vielä myöhemmin testailemaan. Schumi osaa sitten ajon jälkeen antaa palautetta jos jollekin fysiikan alueelle pitää enemmän keskittyä. Niska toki on merkittävässä roolissa aina F1:ssä.Ei kukaan väittänyt, että testin tarkoitus olisi ainoastaan niskan testaaminen ja vahvistaminen. Minä kirjoitin, että se on lähinnä sitä.
Kaksi vuotta vanhalla autolla ajaminen ei juuri palvele F60:een totuttautumista. En usko, että Schumi niin ruosteessa on, että ajotuntuman takia treenaisi. Ei puolessatoista vuodessa niin paljon unohda.
-Edit- Autoa siellä ei ainakaan testata, se on selvä.
Jep. JPP veteli siinä mutkia vähän liian suoriksi.Lähinnä tartuin tohon kohtaan että niska ei vahvistu millään muulla keinolla kuin ajamalla... Toki siihen ei totu kuin ajamalla, mutta kyllä sitä kannattaa muutenkin vahvistaa ja niin kuskit tekevätkin.
Sama. Itsekään en ole koskaan oikein pitänyt Schumista, mutta mielenkiintoista on nähdä miten äijän käy. Kalusto huomioon ottaen mitään ylivoimaista marssia voitosta voittoon ei kenenkään kannata odottaa. Ferrarsin sisäinen kamppailu tulee myös olemaan erittäin mielenkiintoinen. Kaiken järjen mukaan Räikkösen pitäisi pystyä nuijimaan lähes kolme vuotta kilpailutaukoa pitänyt Schumacher.En käsitä näitä kommentteja. En itsekään ole koskaan pitänyt Schumista, mutta on häntä silti paljon mielenkiintoisempi seurata Ferrarin puikoissa, kuin jotain yhdentekevää testikuskia.
Enpä, just niitä mutkia ajamallahan se niska vahvistuu. :ahem: :mad_old:Jep. JPP veteli siinä mutkia vähän liian suoriksi.