Schumacherin comeback

  • Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Tämä yllätti kenet?
Ehkä Nicon?

Mitä Kimi ois tehny Nicon tilalla? Sanonu että vitun sama mikä numero siinä autossa o, mua ees kiinosta millä numerolla se toine ajelee. En ees tiiä mistä numeroista puhutaan..

Mitähän Nicon pitäs sanoa? Itse ajattelen että Nicon pitäis puhua tähän tyyliin, mutta pelkään että sieltä tulee: Minulle itselle ei numero neljä ollut ongelma joten olin valmis tekemään Schumacherin kanssa vaihtokaupan mikäli se häntä auttaa. Sehän on tiiminkin etu!

Ja ku se nuin menee sanoon nii voi heittää samantien pyyhkeen kehään..

MINÄ jos oisin ollu Nico nii oisin sanonu että mää piän kolomosen ja en ois kommentoinu enempää, jos numero ois vaihettu nii oisin sanonu että taitampa lähtä ralliin.. ja oisin lähteny.. :tongue: Minähän en kakkosviuluja soittele..
 

|EdU|

Scuderia Ferrari
Liittynyt
23.12.2008
Viestit
1927
Sijainti
Järvenpää
MINÄ jos oisin ollu Nico nii oisin sanonu että mää piän kolomosen ja en ois kommentoinu enempää, jos numero ois vaihettu nii oisin sanonu että taitampa lähtä ralliin.. ja oisin lähteny.. :tongue: Minähän en kakkosviuluja soittele..
Juuri näin, juurikin näin ! :wink:
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
– Meillä on tallipäällikkö tätä varten. Ross Brawn on yksi parhaista ja jos ei olisi, tuskinpa hän olisi pystynyt viime kaudella tulokastiimillä voittamaan kahta mestaruutta. Hän päättää kuskiasiat ja osaa varmasti päättää parhaiten juuri tiimin kannalta, Zetsche kuittasi ja pesi kätensä koko asiasta. TS​

jahas, mersun johdossa on pohdittu, että miten selvitellään saksalaiselle yleisölle jos toista kuskia suositaankin toisen kustanuksella. Laitetaan koko homma britti-Brawnin niskoille niin ei tarvitse mitään mielenosoituksia katsella. Jos ei sujukaan, voidaan aina palata näyttämölle oikaisemaan asioita.

Kyllä Nikon olisi pitänyt heti olla lujana. Nyt ei edes huomaa, kun mersusta tuleekin yhtäkkiseltään kummallinen aliohjaava pulkka, jolla hän ei ihmeekseen osaa ajaa lainkaan.

Mitään tekemistä numerollahan ei ole edes tämän narsistin ajamiselle, mutta kun 24/7 ajatukset pyörii vain itsensä ympärillä niin jopa tälläiset numerotarinat muuttuvat merkitykselliseksi. Sellaista se on, kun on heti Jumalasta seuraava. Nimittäin Hänen yläpuolellaan.
 
Viimeksi muokattu:

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Aika pahalta alkaa näyttää Pikkuviiksen asema Mersulla. Schumi-Brawn akseli on sen verta vahva että apupojan saappaita siellä tehtaalla varmaan jo sovitellaan Nicon jalkaan. Ei hyvä.
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Niin kuin täällä sanotaan, eihän tämä nyt periaatteessa niin iso juttu ole. Mutta kuitenkin Schumin historian tuntien tulee olo, että Nico antoi pirulle pikkusormen...:p

Schumi aloittaa vaatimalla pikkuasioita ja sitten vähän isompia ja taas isompia.

James Allen sanoo asiasta: "Voiko tästä episodista päätellä jotain? Vain sen, että Nico antoi periksi Schumacherin vaatimukselle. Jokainen saa päätellä siitä mitä haluaa."
 

Fagerholm

Oman elämänsä Sutil
Liittynyt
19.12.2004
Viestit
39266
Sijainti
Semminki
Tarkoittaako muuten numeron vaihtaminen myös sitä, että keltainen ja auton värinen kamera vaihtavat paikkaansa? Eli meneekö kamera edellisen kauden sijoituksen, vai kuluvan kauden numeron mukaan?
 

M.Webber

Well-known member
Liittynyt
27.11.2007
Viestit
2586
Tarkoittaako muuten numeron vaihtaminen myös sitä, että keltainen ja auton värinen kamera vaihtavat paikkaansa? Eli meneekö kamera edellisen kauden sijoituksen, vai kuluvan kauden numeron mukaan?
James Allen artikkelissaan juuri kirjoittikin tuosta. Eli Schumille tulee "johtoauton" kamera.

http://www.jamesallenonf1.com/

There is no implicit suggestion in this that Schumacher has now become team leader. The only identification of a ‘lead car’ from a team arises in conjunction with the colour coding for the onboard cameras in F1 – the lead car carries an orange camera, the second car a yellow one. In FIA and FOM identification terms therefore, Schumacher’s is the lead car of the Mercedes team.
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
James Allen artikkelissaan juuri kirjoittikin tuosta. Eli Schumille tulee "johtoauton" kamera.

http://www.jamesallenonf1.com/
Lisää näkyvyyttä, lisää mediasekunteja - lisää sponssirahaa. Pitäisi Nicon vain pyytää isäänsä manageroimaan, että tän ketkun aikeet selviäisi ajoissa ja olisi jotain jämäkkää laittaa vastineeksi.

Toisaalta luulen, että Brawn ei ole antanut Nicolle vaihtoehtoja. Brawn on varmasti sarjan paras kakkoskuskisutenööri joka osaa huomaamatta tehdä hyvästä kilpa-ajajasta Schumin maksullisen palvelijan. Eipä esim Barrichello näistä liene koskaan saava itsetuntoaan kuntoon.

Ensimmäinen leima Nicoon on lyöty. Ei liene turhaa höpinää ne puheet, että Kimi hieman Brawnia vierastaa. On katsellut touhua läheltä. Asialla saattoi olla jotain tekemistä myös sen kanssa, että Brawn/Mersu ei ollut Kimin alkuperäisellä listalla.

Nicon pitäisi nyt samaistua ja liittoutua tiiviisti Mersuun päin, käyttää Schumin Ferrari-identtiteettiä häntä vastaan ja pitää huoli, että saa autoon haluamansa säädöt. Sitten kun jättää Schumin taakseen em seikat korostuvat hänen edukseen. Peukkuja sille.
 
Viimeksi muokattu:

mmjj

Tavallinen katsoja
Liittynyt
30.7.2003
Viestit
423
Sijainti
Helsinki
Tätä pienemmän numeron nappaamista ei tosiaankaan kannata vähätellä. Sillä on suuri symboliarvo (pienempi numero = ykköskuski), ja käytännössä tällä tempulla varmistui, että Schumacher on tallin ykköskuski.

Kolmosen toivomisen taustalla ei varmasti ollut mitään muuta kuin tuo johtokuljettajan aseman tavoittelu, ja se meni läpi. Vai onko Schumacher muka joskus sanonut, että pitää vain parittomista numeroista? Ajoiko hän alemmissa sarjoissa aina parittomillta?
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Kolmosen toivomisen taustalla ei varmasti ollut mitään muuta kuin tuo johtokuljettajan aseman tavoittelu, ja se meni läpi. Vai onko Schumacher muka joskus sanonut, että pitää vain parittomista numeroista? Ajoiko hän alemmissa sarjoissa aina parittomillta?
Pariton numero on ykköskuskin numero, siksi se siitä tykkää. On se vähän eri asia jos joku Barrichello tai Massa haluaa pienemmän numeron. Mutta jos Schumi sitä kysyy ja sen saa, se on jo puoli niskalenkkiä tallikaverista
 

Vice

Reality bites
Liittynyt
25.1.2007
Viestit
6418
MINÄ jos oisin ollu Nico nii oisin sanonu että mää piän kolomosen ja en ois kommentoinu enempää, jos numero ois vaihettu nii oisin sanonu että taitampa lähtä ralliin.. ja oisin lähteny.. :tongue: Minähän en kakkosviuluja soittele..
Mersu varmaan olisikin tuosta sopimuksenrikosta kauhuissaan, kun toinen saksalainen nimeltä Nick Heidfeld on yhä vapaana markkinoilla. Parempaa halvemmalla.
 

Wagner

Well-known member
Liittynyt
21.3.2007
Viestit
254
Kyllä Nikon olisi pitänyt heti olla lujana. Nyt ei edes huomaa, kun mersusta tuleekin yhtäkkiseltään kummallinen aliohjaava pulkka, jolla hän ei ihmeekseen osaa ajaa lainkaan.
Mihin perustuu tämä ilmeinen käsityksesi, että Schumacher haluaa ajaa aliohjaavalla autolla ?

Kaikki mitä olen lukenut, todistavat päivastaista.
 

Alpertti

Well-known member
Liittynyt
17.3.2009
Viestit
519
Täytyy sanoa, että moninkertaisena mestarina Sumilla on uskomattoman huono itsetunto ja etenkin uskomattoman huono usko omiin ajajan kykyihin, kun pitää jonkun numeron kanssa pelleillä ja korostaa omaa asemaansa. Ja tämä seikka pitäisi mainita myös hänelle itselleen.
 

Oberfeldwebel

Ylivääpeli
Liittynyt
6.9.2003
Viestit
4275
Mihin perustuu tämä ilmeinen käsityksesi, että Schumacher haluaa ajaa aliohjaavalla autolla ?
Martin Brundlen analyysiin sekä silmähavaintoihin. (youtube)

Vice sanoi:
Mersu varmaan olisikin tuosta sopimuksenrikosta kauhuissaan, kun toinen saksalainen nimeltä Nick Heidfeld on yhä vapaana markkinoilla. Parempaa halvemmalla.
Eipä sillä oo mitään väliä, omaa parastahan sitä pitää ajatella eikä sitä miten sais toiselle (Mersulle) "näytettyä närhen munat"..
 

mikæl

Well-known member
Liittynyt
28.7.2000
Viestit
6949
Sijainti
Tampere
Mihin perustuu tämä ilmeinen käsityksesi, että Schumacher haluaa ajaa aliohjaavalla autolla ?

Kaikki mitä olen lukenut, todistavat päivastaista.
Noh, enpäs osaa sanoa mitä olet lukenut. Schumi itse on maininnut inhoavansa yliohjaavaa autoa. Hänhän ajaa kyllä melko repivästi ja jarruja käännöksessä käyttäen. Schumilla oli myös rengaskulutusongelmia aliohjaavan auton vuoksi. Massa opetteli Schumin tyyliä ja Ferrari on edelleen enemmän ali kuin yliohjaava. Enhän minä ole niitä ajanut vaan yhtäläillä lueskellut.

Suhteellistahan tuo on koska itseasiassa kaikki haluavat neutraalin ohjauksen. Mutta kokevat ne erilailla. Selvää on kuitenkin, että esim Kimi kaipasi tarkkaa ohjausta kun taas Schumi luistatti eturenkaitaankin mutkissa - jos tosin välillä takareikaitaankin kääntäessä jarruttaen.
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Mihin perustuu tämä ilmeinen käsityksesi, että Schumacher haluaa ajaa aliohjaavalla autolla ?
Aliohjaavan auton voi saada monella tavalla yliohjautumaan. Ja tästä mielestäni Schumacherin tapauksessa on kyse. Se ajaa aliohjautuvaa autoa yliohjauttaen. Esim. pistät vaan jarrubalanssin riittävän taakse, niin kyllä se perä jarrutuksessa rinnalle tulee :ahem:
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös