Schumacherin comeback

• Viestiketjun aloittaja Makkonen
  • Aloituspäivämäärä
Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Ghost_Glove

Jääkausi
Sijainti
Ylöjärvi
Niinmutku se voitto on vähän hankala ottaa, jos talli panostaa vain toiseen kuljettajaan. Se on vähän kuin yrittäisi saada ekaa duunipaikkaa, mutta joka paikassa vaaditaan työkokemusta.
Se on asia erikseen. Mutta jos ajatellaan asiaa vaikka niin päin, että oletetaan kauteen lähdettävän Sumi ykkösenä. Sumilla meneekin kaks kolme kisaa hakemiseen ja saattaa vaikka keskeyttääkin. Tässä tilanteessa Nicolle tulee sauma ajaa voitostakin jos Mersun eväät riittää. Ja tämä on se paikka missä viimestään pitää pystyä ottaan se voitto tai muuten on ihan sama onko sielä määräyksiä vai ei. Varsinkin jos Sumi pääsee rytmiin ja ottaa sit kolmesta Euroopan kisasta voitot tms... :cool:

Vaikka en faktaks väitäkkään Brawnin viime vuoden kuskien tasavertasuutta, niin aika hyvin se sitä taisi silti olla loppujen lopuks. Joten tältäkin pohjalta vois olettaa, että Mersulle olis alkukaudesta tärkeetä, että molemmat autot pärjää.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
No tässä tapauksessahan sinulla on kumpikin, ja proffalle lykkäät käteen funktiolaskimen ja kandille helmitaulun. Mikä hemmetin järki siinä on? Sitten sanot vielä päälle, että jos saat sillä helmitaululla homman ratkaistua ennen kuin tämä proffa laskimella, saat laskimen käyttöön. Jeah.
Niin se menee. Sitten kun proffa on niin seniili, että se ei a) näe laskimen näyttöä tai b) sen selkä ei taivu nostamaan laskinta sohvalta, niin puntit kääntyy.

Oikeasti, yllättikö tämä valinta jotakin?

Calvin

Well-known member
No mutta kumman ottaisit ratkaisemaan jotain vaikeaa ongelmaa. Kokeneen proffan vai vastavalmistuneen kandin?
Hyvä pointti. Tuossa tapauksessahan kyseessä on odotusarvo, kun itse taas puhuin siitä kun jokin tapahtuma on jo tapahtunut. Schumin ottaisin tässä tapauksessa jos vaan tietäisin nykykunnon, mutta sitä ei tiedä kukaan. Lähtökohtaisesti pitäisi kyllä antaa tasapuolinen tsäänssi molemmille kauden alussa. Brawnin tuntien vaan epäilyttää, eikä nämä viime aikojen lausunnot Mersun pomoltakaan oikein luottamusta herätä.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Oikeasti, yllättikö tämä valinta jotakin?
No kyllähän tämä yllätti, kun tasavertaisuudesta on toitotettu, ja nyt sitten käännetään täysin kelkka, ja vielä odotetaan kaikkien jotenkin ymmärtävän koska "onhan kyseessä sentään 7-kertainen maailmanmestari". Luulisi moisen gurun pärjäävän ilman näitä erityisetuisuuksiakin. Ja nyt olisi ollut mahdollisuus karistaa ainaisen hopealusikkakäteen kuljettajan maine.

Kyllä minä sen ymmärrän, että vanhaa herraa ja maestroa ja hidalgoa kunnioitetaan, mutta se on aivan eri juttu se, eikä sen pitäisi liittyä kuskiasetelmaan tällä lailla.

pendellstock

Well-known member
Eikai kukaan tallipomo vapaaehtoisesti ala sitomaan toisen kuljettajan käsiä jo ennen kauden alkua tai kauden alussakaan? Eiköhän jokainen tallipomo halua lähtökohtaisesti maksimaalisesti menestystä kaikilta tallin autolla ajavilta kuskeilta. Brawn tuskin on poikkeus.

Nämä kakkoskuskihommat ja toisen kuskin selvä suosiminen konkreettisesti vauhtiin vaikuttavissa asioissa (sellainen ei muuten ole jonkun hiton numeron arpominen autoon.. vaan taktiikka-suunnitelmat, osien uusimpien kehitysversioiden käyttö toisen autossa jos niitä ei ole vielä saatavilla kumpaankin jne) tulevat, jos tulevat, ja aina tulevat jos kisasta tulee tiukka, mukaan vasta siinä vaiheessa kun oikeasti näyttää taktisesti järkevältä panostaa enemmän toiseen kuskiin. Yleensähän tämä tilanne on siinä vaiheessa, kun toisella kuskilla ei ole realistisia mahdollisuuksia mestaruuteen, mutta toisella on. Eli ei vielä ennen kautta, vaan tyypillisesti lähempänä puolta väliä kaudesta tai sen jälkeen.

Ja kakkoskuskiasemassakin on tallipomon intressien mukaista taata kakkoskuskillekin hyvät sijoitukset tallimestaruutta ja ykköskuskin auttamista ajatellen.

Ihan normaalia politiikkaa 2000-luvun F1:sessä. Turhaa höpötystä nämä foorumin salaliittoteoriat, joissa Nicon autoon kuvitellaan Brawnin yön tunteina asentavan itse betoniharkkoja perseeseen, jotta Sumi saa etua tms -ihmeteoriat.

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Mitä sää oikein höpötät? Brawn itse on todennut, että Rosberg tulee saamaan tasavertaisen aseman vasta, kun on voittanut. Mitäs jos lopetat nuo salaliittoteoriat tasavertaisesta asettelusta heti alkuunsa.

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
Kyllä minä sen ymmärrän, että vanhaa herraa ja maestroa ja hidalgoa kunnioitetaan, mutta se on aivan eri juttu se, eikä sen pitäisi liittyä kuskiasetelmaan tällä lailla.
Ei pitäisi niin. Tässä tulee vaan tuo historia esille. Näinhän se on tuon (tai oikeastaan molempien) herran kanssa aina mennyt. Ehkä Schumi ei olisi ollut niin ylivertainen kuin historia osoittaa, jos tallikavereita olisi kohdeltu tasapuolisesti niin kaluston kuin taktiikoiden puolesta. Sääli Nicon kannalta, mutta paska luu jäi käteen tämän osalta.

pendellstock

Well-known member
Mitä sää oikein höpötät? Brawn itse on todennut, että Rosberg tulee saamaan tasavertaisen aseman vasta, kun on voittanut. Mitäs jos lopetat nuo salaliittoteoriat tasavertaisesta asettelusta heti alkuunsa.
Jos sille Sumille annetaan joku hiton kilpailunumero, kun se sitä halusi, niin ei siinä vielä mitään tällaisen vouhkaamisen arvoista suosimista mun silmissä ole ollut. Ei vaikuta Nicon vauhtiin edes kiimaisimpien fanien silmissä pätkääkään.

Ei kauden alussa (vieläpä kun nykyään ilmeisesti bensakikkailu katosi lähdöstä, eikä paineita tule asettaa toista kuskia joka kerta raskaalle ja toista kevyelle lähtöön?) ole kertakaikkiaan eväitä antaa toiselle nopeampaa autoa kuin toiselle. Sitten kun tulee niitä tilanteita, että toiseen on jo järkevää panostaa toista enemmän, niin en näe sitä ongelma, että Brawn pitää Sumia todennäköisempänä ykkösenä tulevaisuudessa. Onhan sillä 91 voittoa vs Nicon 0. Kuten asian itse ilmaisikin.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Jos sille Sumille annetaan joku hiton kilpailunumero, kun se sitä halusi, niin ei siinä vielä mitään tällaisen vouhkaamisen arvoista suosimista mun silmissä ole ollut. Ei vaikuta Nicon vauhtiin edes kiimaisimpien fanien silmissä pätkääkään.

Ei kauden alussa (vieläpä kun nykyään ilmeisesti bensakikkailu katosi lähdöstä, eikä paineita tule asettaa toista kuskia joka kerta raskaalle ja toista kevyelle lähtöön?) ole kertakaikkiaan eväitä antaa toiselle nopeampaa autoa kuin toiselle. Sitten kun tulee niitä tilanteita, että toiseen on jo järkevää panostaa toista enemmän, niin en näe sitä ongelma, että Brawn pitää Sumia todennäköisempänä ykkösenä tulevaisuudessa. Onhan sillä 91 voittoa vs Nicon 0. Kuten asian itse ilmaisikin.
No lukee sitten itse!:eek:

Brawn: Rosbergin voitettava päästäkseen tasavertaiseen asemaan
Mercedesin F1-tallin johtaja Ross Brawn lupaa Nico Rosbergille tasavertaisen kohtelun tallitoverinsa Michael Schumacherin kanssa, jos hän nousee maaliskuussa alkavalla kaudella formula ykkösten gp-voittajien kastiin.

- Hänen on ensin ylitettävä tuo ensimmäinen este, Brawn sanoo.

Brawnin silmissä Rosberg huippulahjakkuus, jossa riittää vielä hienosäätämistä. Brawn uskoo Schumacherin, 41, kykenevän auttamaan tuossa työssä.

Mercedes-tallin johtajan mukaan olisi hyvä, jos Schumacher ei hallitsisi tallia samaan tapaan kuin saksalainen teki aikanaan Ferrarilla.

- Me haluamme kuitenkin voittaa maailmanmestaruuden, joten toinen kuljettajista voi saada tallilta pientä lisätukea, Brawn muistutti.

Brawnin silmissä Schumacher on vahva ehdokas maaliskuussa alkavan kauden mestariksi.

(MTV3-STT-AP)

M.Webber

Well-known member
Olen yrittänyt sanoa, että maikkari on kääntänyt nuo lauseet väärin. Tässä James Allenin blogista sama asia.

Minä en todellakaan ymmärrä asiaa niin, että Nicon pitäisi ensin voittaa saadakseen tasapuolisen kohtelun. Kukaan ei missään ulkomaisilla forumeillakaan ole ymmärtänyt asiaa niin.

I find Brawn’s comments on Rosberg very interesting. He says he tried to hire him for Honda in 2007 and has the highest admiration for his raw talent. Like many drivers in his position, the first win is a hurdle he needs to overcome soon. Many people admired Rosberg’s performances after a shaky start last season, but to hear Brawn speak in such glowing terms is interesting. He’s not normally given to eulogies on young drivers. He normally only speaks in glowing terms like this of drivers he knows well.

“We have tried to sign Nico for several years,” he says. “We had strong discussions with him two years ago. We see Nico as a great talent, but it needs finishing and maturing. He has not won a race yet, although he came very close, and I think it is a wonderful partnership between him and Michael. They work well together and I see Michael helping Nico develop his career. Michael has come out of retirement but we have to accept that there will come a day when he has to stop forever and then we will have Nico.”

formulastara

Well-known member
Sijainti
hki finland
Onko maikkari todella kääntänyt tuosta tekstistä? Sittenhän asiat ovat hyvällä tolalla. En ole Nico-fani, vaan halveksun häntä. Minun tulee vain suu vaahdossa puolustaa arviotani, että Nico pyyhkii Sumilla lattiaa ja pieksee Sumin paljain käsin. Ja tämä ei toteudu kovin helposti mistään JJ -Lehto-vinkkelistä.

Miss Piggy

Schufosa
Täytynee aloittaa formuloiden seuraaminen uudestaan taas alkavalla kaudella...:rolleyes::D

IWE

Well-known member
Onko maikkari todella kääntänyt tuosta tekstistä?

Kyllä! Maikkari on ala-arvoisin propaganda media ainakin mitä urheiluun tulee. Toduudella ei ole mitään väliä, kunhan suomalaisten virheille ja huonolle menestykselle saadaan itse keksittyä selitykset ja lietsottua vihaa ulkomaalaisia kohtaan. Schumacher on ollut MTV3n silmätikkuna jo yli 10 vuotta ja tänä aikana faktoja on vääristelty minkä keritään ja keksitty vielä omasta päästä vähän lisää.

Hamilton on myöskin saanut osansa, kun maikkari on keskittynyt Kovalaisen puolustelemiseen ja Alonsosta on kanssa hyvää vauhtia tulossa suomalaisten inhokki, kun sopimus kuvioita ja muutamia muita asioita on vääristelty kotimaisessa mediassa oikein urakalla, mutta pakkohan se oli vierittää kaikki p*ska Kimin potkuista Alonson niskaan, kun muuten Kimin maine saattaisi kärsiä. Uskomaton Ferrari ja Alonso viha maikkarin F1 sivuilla..

Huvittavinta näissä kaikissa tapauksissa on se etteivät ne hetätä minkäänlaista kohua muualla kuin Suomessa. Miksiköhän? :yuck:

mustakaari

"Se on juurikin näin"
Sijainti
Rysälä
PöllöTV on kyllä taaskin vetänyt kuivat...

Jos tällaista vedätystä tapahtuisi vaikka kotimaan politiikassa vääristelemällä Vanhasen haastattelua samalla lailla, oltaisiin vähintään JSN:ssä ja kenties käräjäoikeudessa. Uskomatonta.

pendellstock

Well-known member
Olen yrittänyt sanoa, että maikkari on kääntänyt nuo lauseet väärin. Tässä James Allenin blogista sama asia.

Minä en todellakaan ymmärrä asiaa niin, että Nicon pitäisi ensin voittaa saadakseen tasapuolisen kohtelun. Kukaan ei missään ulkomaisilla forumeillakaan ole ymmärtänyt asiaa niin.
Joo, kuten sanottua eikai kukaan tallipäällikkö ikinä menisi julkisesti nostamaan toista kuskia ykkösasemaan jo ennen kauden alkua. Puhumattakaan tilanteesta, jossa kumpikaan kuski ei ole ikinä edes ajanut tallissa metriäkään kilpaa aiemmin. Lähdekritiikkiä kehiin ja pöllövision kohdalla sekään ei riitä;)

Status
Ei avoinna uusille viesteille.