En laskisi renkaiden toimimista tai toimimattomuutta onnen tai epäonnen piikkiin. Kuten en myöskään auton ajo-ominaisuuksia tietyillä radoilla (vrt. Toyota ja Imolan kanttikivet).
Ja mikäli Imolaan vielä palataan, niin se että moni joutui ajamaan Trullin perässä ei muuta miksikään sitä tosiasiaa, että Ferrarin nopeus oli loppukisassa aivan omaa luokkaansa. Mikäli Schumi olisi päässyt suoraan Alonson eteen varikolta tullessaan, hän olisi voittanut kisan, vieläpä ylivoimaisesti. Alonso ei edes kärsinyt Trullista. Räikkönen toki keskeytti, mutta ei näyttänyt alussa niin suurta nopeuseroa Alonsoon, että olisin uskonut vauhdin riittäneen Ferraria vastaan. Suuri osa Ferrarin nopeudesta tuli tietenkin renkaiden ansiosta, mutta nehän kuuluvat kokonaispakettiin, niin hyvässä kuin pahassa.
Mitä yritän sanoa on se, että eivät ne Bridgestonet kisassa mitenkään huonot ole, väittäisin että loppukisassa jopa paremmat kuin Michelinit. Vai millä selitätte Schumin nopeimman kierroksen Monacossa? Tietysti aika-ajossa Michelin on huomattavasti edellä, ja Bridgestonen olisi syytä tehdä asialle jotain ja pian.
Alonson trendi on muuten laskeva (1, 2, 4...), joten suurin ongelma on Kimin kova suoritustaso. Kimi on suurin suosikki Nyrrellä, mutta en silti laskisi Ferraria ulos varsinkin jos lämpötila jää jonnekin 20 asteen paikkeille mitä se oli Imolassa, satoi Nyrrellä tai ei.