Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Mosse

Skidmark
Sijainti
On earth
Ja kolme viikonloppua kait pitäis jaksaa viel tämän jälkeen.
Voiko tiimit taktikoida et mihin kisoihin laittaa uudet koneet ja missä ajavat vanhoilla? Vaikka nyt 4 ekaa kisaa uusilla ja loppukausi pyöritellään käytettyjä koneita.
Vois kuvitella että esim malesia helteineen ja suorineen olis mukava ajaa uudella moottorilla ja esim monaco käytetyllä.
Viime kaudella moni talli ajoi Silverstonen, Span ja Monzan uusilla koneilla.

Dino246

Well-known member
Tämän uuden typerän säännön myötä minä ainakin haluaisin Abu Dhabiin jos en uutta, niin ainakin hyvin vähän käytetyn moottorin.

SJ

F1 asijan tuntia
En usko, että monikaan talli on siinä tilanteessa, että voivat Abu Dhabiin lähteä koneita säästelemään. Jos ajat yhdellä moottorilla kisan tai pari vähemmän, niin sitten joudut venyttämään muita moottoreita saman verran pidemmälle. Ei siinä voi periaatteessa voittaa mitään, koska Abu Dhabista voi voittaa vain sen verran lisää mitä yhdessä kisassa voi hävitä. Joku häntäpään tiimi kuten Caterham voisi lähteä all in hakemaan yhtä hyvää tulosta muun kauden kustannuksella. Tai jos jollakin tiimillä on nyt alkukaudesta paljon ongelmia ja keskeytysten myötä yhdelle moottoreista kertyy vähän kilometrejä. Ferrari ei ainakaan kuulu näihin talleihin.

Jabsu

Hirvimettällä
Lupaavaa puhetta Räikköseltä. Uusilta osilta odotetaan paljonkin lisänopeutta :thumbup:

http://en.espnf1.com/malaysia/motorsport/story/151645.html
"Hopefully next race we will have some new parts for the car I've been asking for and hopefully it makes a change in a nice way. Hopefully the front end will feel nicer. We will have to wait and see how we do on Friday there. I know on the test there was a some difficulties with handling but hopefully the new parts can sort that out. The new updates should make us a bit happier with the front end. It's a new part and we don't know if it will do what we expect. We have a good understanding of where we want to go and what to do. I expect if we make that happen we can go much faster, but how quickly we can do that we will see. All the good things we did a lot better here so we are going in the right direction."

Gollum

Well-known member
Sijainti
Pjongjang
Auto on kaunis kun se voittaa, nykyisestä Ferrarista ei taida tulla kaunista koko kautena, tämä on siis valistunut veikkas

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Nopeus suorilla surkeaa ja pito mutkista lähdössä myös. Alonso pääsi just ja just Hulkin rinnalle vaikka Hulkilla ei ollut DRS:ää ja 20 kierrosta vanhat kumit. Niin ja Kimi hikiseen jonkun Caterhamin ohi. Ei näytä hyvältä Bahrainia ja Kiinaa silmälläpitäen, koska kummassakin on pitkiä suoria. :nope:

JoneZi

User
Onkohan luvassa uutta siipeä, vai jotain Räikkösen omia osia?

Jabsu

Hirvimettällä
Luutavasti jousitukseen ja ohjaukseen liittyviä osia, ehkä aero puolellakin pientä viilausta yleisesti...
Näin varmaan. Lisäksi, jos siellä on tosiaan pelkästään Kimille räätälöityä osaa vois muutosta tulla akseliväliin.

Raikku

Well-known member
Toivottavasti alkaa auto kulkea ja Kimi saa fiilistä. Muuten riski että heittää vapaalle ja odottelee vain kauden&uran loppua.

ScuderiaJormaz

Well-known member
Toivottavasti alkaa auto kulkea ja Kimi saa fiilistä. Muuten riski että heittää vapaalle ja odottelee vain kauden&uran loppua.
Kimillä taitaa jo kesäloma olla mielessä."Ajellaan nyt vaan.Ei ole maailmanloppu" ja muita tokaisuja..Mut hyvä autohan tuo ferrari on,ei siinä. :rolleyes:

Ananas

Well-known member
Onpahan taas Fernando laittanut asiat mielenkiintoiseen perspektiiviin:

"Alonso johtaa Malesiassa ilman pisteitä jäänyttä tallikaveriaan Kimi Räikköstä 18 pisteellä. Tätä hän pitää itselleen hyvänä mittarina.
– Niin kauan kuin olen edellä tallikaveriani, olen tehnyt kaiken oikein, Alonso sanoo"
mtv

Oikein v***ttaa tällainen toisen epäonnella ratsastaminen. Toivottavasti Alonson moottori poksahtaa kärjessä ajaessa parissa seuraavassa kisassa... voisi Räikkönen kuitata, että tein kaiken oikein, kun olin parempi kuin Alonso.

Viimeksi muokannut moderaattori:

JoneZi

User
Vielä se tulee Alonsollekin nollakisa. Räkän vain alettava kerätä tallikaverin kanssa saman tahtiin pisteitä.

naukkis

Well-known member
Onpahan taas Fernando laittanut asiat mielenkiintoiseen perspektiiviin:

"Alonso johtaa Malesiassa ilman pisteitä jäänyttä tallikaveriaan Kimi Räikköstä 18 pisteellä. Tätä hän pitää itselleen hyvänä mittarina.
– Niin kauan kuin olen edellä tallikaveriani, olen tehnyt kaiken oikein, Alonso sanoo" mtv

Oikein v***ttaa tällainen toisen epäonnella ratsastaminen. Toivottavasti Alonson moottori poksahtaa kärjessä ajaessa parissa seuraavassa kisassa... voisi Räikkönen kuitata, että tein kaiken oikein, kun olin parempi kuin Alonso.
No tuossahan ei ole mitään Alonsolle tyypillistä itsekehua mukana ollenkaan vaan aika realistinen toteama että niin kauan kuin on pisteissä edellä Kimiä kaikki hyvin. Itseluottamus antaa vastaavia lausuntoja kuin vielä syksyllä tuntuu karisseen.....

Turboruuvi

Well-known member
Antakaa Alonson paistatella niin kauan kun on edellä.
Eihän se tuossa nyt mistään Kimin epäonnesta edes varsinaisesti hirnu.
Onhan se ollut edellä sekä aika-ajoissa ja kisoissa. Toistaseks.
Kyllä se vielä siitä muuttuu, ehkä jo tällä viikolla. Sit ne Alonson kommentit vasta alkaa kiinnostaakin. :thumbup:

tehdastallikuski

Well-known member
Alonso - Räikkönen puhtaasti 2 -0 ja jos Räkä ei saa jotain maagisia osia seuraavaan kisaan niin sama trendi jatkuu.

Mä oon jo ruvennut välillä oikein miettimään että mistä tämä Kimin ainakin suomessa hehkutettu maine tuulennopeana kuskina on sitten tullut.. Siitähän ei pääse mihinkään että persoonana kiehtova ja siten suosittu mutta raakaa nopeutta ei oo kyllä näkyny pitkään aikaan. Viime vuonnakin voitot otettiin rengasystävällisellä autolla. Ja voitto ku voitto ei siinä mitään, mutta se nopeus...

ToXiCiTy

I am fabulous!
Sijainti
Järvenpää
Harvemmin hitaat kuljettajat saavuttavat 90 podiumia, 20 voittoa, 17 paalupaikkaa ja 37 nopeinta kierrosta. Mutta jos sulla on jotain muita mittareita millä näitä asioita mitataan, niin anna tulla.

Raitaponi

Well-known member
Palautti Lotuksen/Renaultin voittotilastoihin neljän vuoden kuivan kauden jälkeen ja pystyi ottamaan voiton molempina vuosinaan tallissa. Temppu johon nopeana, mutta arvaamattomana pidetty Ranskan töhö tallikaveri ei kyennyt ja johon hän yhdessä toisenmaalaisen töhön kanssa tuskin tulee jatkossakaan kykenemään. Oli myös kuusi kertaa kakkospallilla viime kaudella, kaudella jolloin ykköspallilla nähtiin yleisimmin ylivoimainen Vettel/Red Bull -kombo.

Yllä olevat tilastot + Lotuksen saavutukset antavat mielestäni aihetta kunnioitukselle.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Sijainti
Maranello
Alonso - Räikkönen puhtaasti 2 -0 ja jos Räkä ei saa jotain maagisia osia seuraavaan kisaan niin sama trendi jatkuu.

Mä oon jo ruvennut välillä oikein miettimään että mistä tämä Kimin ainakin suomessa hehkutettu maine tuulennopeana kuskina on sitten tullut..
Kyllä se on ihan maailmanlaajuista. Lehdistön mukaan on ansainnut ammattitaidollaan kolmanneksi eniten kaikista F1-kuskeista ja eniten nykykuskeista urallaan. Huonot kuskit harvoin saa hyvää palkkaa.

Status
Ei avoinna uusille viesteille.