Raceway
Ratamestari
Ferrari otti avauskisasta ihan kohtuulliset sijoitukset, mutta ongeelmista on päästävä seuraavaan kisaan ja nopeutta löydyttävä jos aikovat taistella jatkossa Mersua, Mäccejä, Williamsia & RB:llia vastaan.
Näyttää siltä että Kimi antaa Alonsolle painetta ja voi olla nopeampikin. Eli hyvää taistoa luvassa.Peruspaketti tuntuu olevan Ferrarilla kasassa, mutta vauhtia on kyllä kaivettava lisää. Toki ensimmäinen kisa ja kuten radioviestintä antoi ymmärtää, niin tärkeintä oli saada ehjä avaus.
Ei tuo Kimin tilanne ollenkaan niin toivoton ole, kuin on annettu ymmärtää. Auto kun saadaan balanssiin, niin ihan olisi Alonson kannassa.
Joo Kimin ero Alonsoon jo 6 pistettä ja kisoja vain 18 jäljellä, joista vimeisssä jaetaan tuplapisteet. Pistelle pääseminenkin näytti niin hankalalle Australiassa, ilman Lotusten keskeytyksiä olisi molemmat Ferkut olleet ulkona pisteiltä. Mitähän kisaa tässä on seurattu?Siitä autosta... Se on täysi susi. Suoraa jatkumoa talvitesteille. Ei kulje niin ei kulje. Pisteiden saanti tekee tiukkaa. Kimillä on kova työ ottaa Alonson piste-etumatka kiinni. MM -sijoitus tulee olemaan 8. ja 9. kumpi on kumpi se jää nähtäväksi.
Kimille kun auton etupää saadaan mieleiseksi, niin vauhti lienee Alonsoa parempi. Eihän tänään vauhtiero Alonson ja Räikkösen välillä ollut kovinkaan iso. Ero syntyi lähinnä Räikkösen mogista auton kääntyvyyden ja jarrujen käyttäytymisen takia.Ei tuo Kimin tilanne ollenkaan niin toivoton ole, kuin on annettu ymmärtää. Auto kun saadaan balanssiin, niin ihan olisi Alonson kannassa.
Alonso kertoi, että ongelmia oli. Kimi totesi, että oli ihme ettei mitään hajonnut törmäyksessä, tai ei ainakaan tiennyt minkään hajonneen.Siellä varmasti ollut jokaisella tallilla omat ongelmansa ja selityksiä luvassa, mutta silti ennen pitempiä tuomioita haluan kyllä kuulla ekana kuskien/tiimin kommentit tuosta elektroniikka ongelmasta tai sit siitä ekan mutkan kolaroinnista. Osuko se Koba oikeesti Räikkösen perään ja oliko vaikutusta??
Ja lisäksi varikolla Alonsoa odotellessa meni muutama sekuntija väliin kerkesi autoja.Kimille kun auton etupää saadaan mieleiseksi, niin vauhti lienee Alonsoa parempi. Eihän tänään vauhtiero Alonson ja Räikkösen välillä ollut kovinkaan iso. Ero syntyi lähinnä Räikkösen mogista auton kääntyvyyden ja jarrujen käyttäytymisen takia.
Kimi sanoi Maxin haastattelussa, että joku tuli todella lujaa perään ensimmäisessä mutkassa. Vaikutuksista ei tiennyt.Osuko se Koba oikeesti Räikkösen perään ja oliko vaikutusta??
Seurasin sellaista kisaa, jossa totuus iski vasten kasvoja. Salaa toivoin, että Ferrari on peitellyt nopeuttaan tai että taivaasta putoaa sekunnin verran vauhtia.Joo Kimin ero Alonsoon jo 6 pistettä ja kisoja vain 18 jäljellä, joista vimeisssä jaetaan tuplapisteet. Pistelle pääseminenkin näytti niin hankalalle Australiassa, ilman Lotusten keskeytyksiä olisi molemmat Ferkut olleet ulkona pisteiltä. Mitähän kisaa tässä on seurattu?
Ei liity mihinkään, mutta väitän että talvitestien ensimmäisinä päivinä tämä on tiedetty ja tämä tieto on ollut kätkettynä Ferraritiimin sydämissä.Mitä Kimi sanoi Jälkihöyryissä noista painoista? Oliko ne väärin laitettu vai mitä höpisi?
Tosiaan viimeisestä testistä lähtien Maranellossa oltu hermo kireellä, kun huomattu Mercedes-moottorin ylivoima. Eikä tuo autokaan vielä kovin kummoinen ole kääntymään tai vauhdin pysäyttämiseen.
Enemmänkin murusia kengänpohjissa.Eivät kovin isot olleet ne hiekkasäkit ferrarin kabiinissa testeissä. :nope:
Johan siellä ennen kisaa on sanottu, että suurempia osapäivityksiä tulee vasta muutaman kisan jälkeen. Pääasia, että autot tulevat ongelmitta maaliin ja vieläpä ok pisteillä.Kyllä sieltä vielä vauhtia saadaan, ja Kimi ja Alonso taistelevat voitoista ja podiumeista. Alonso taisi lopussa ajella 0,8 sekkaa nopeampia kierroksia kuin edellä menevät.
Vähän ihmettelen, että kuski ei saisi päättää noin henkilökohtaisen välineen toimittajaa. Muut ajovarusteet nyt on sama mistä tulevat, mutta kypärä on vähän erijuttu.Onko tämä totta?
Ferrarilla riita Räikkösen kypärästä
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288666006290.html?pos=ok-nln
Aittoniemeltä hienosti kirjoitettu juttu. Tästä toimittajille pitäisi maksaa (kielellisen ilmaisun rikkaus).Onko tämä totta?
Ferrarilla riita Räikkösen kypärästä
http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288666006290.html?pos=ok-nln
Lainaan omaa spekuaatiotani Ferraria koskien. Tuo kahden mestarismiehen palkkaaminen samaan talliin ei välttämättä ollut Ferrarilta viisas veto jos kipinät alkavat sinkoilla tosiaan jo Kimin etuoikeudesta käyttää hyväksi kokemaansa kypärämerkkiä Ferrarin virallisen potan sijasta.Ferrarilla on ylivoimaisesti kauteen 2014 lähdettäessä sarjan kokenein kuljettajakaksikko. Alonso & Räikkönen ovat molemmat kovissa liemissä meritoituneita moneen otteeseen, molemmat ovat huippukuljettajia, ei kahta sanaa. Tätä taustaa vasten onkin mielenkiintoista seurata ensikaudella, että minkälainen marssijärjestys legendaarisessa tallissa tulee vallitsemaan..? Uskon, että alkukaudesta heillä ei ole ykkös- ja kakkoskuljettajan roolia, mutta loppukaudesta kenties pistetilanteen kääntyessä jommankumman eduksi näin voi olla ja suostuuko näistä herroista kumpikaan nielemättä apupojan rooliin, on mielenkiintoista seurattavaa..
Talvitestien perusteella näyttää, että Maranellon punaiset turbo-ohjukset olisivat vähäsen kärkitalleja perässä, n. sekunnin luokkaa nopeimmilla vedoilla. Itse epäilen tosin vahvasti, että Scuderia Ferrari on peitellyt nopeinta vauhtiaan ja tulevat jokseenkin kilpailukykyisenä Albert Parkiin. Riittääkö se Mercedeksen myllyillä eteneviä Williamsia, Mersua ja Mäcciä vastaan? Jää nähtäväksi.
Yhtälö on vaikea, sillä medialla on liian herkullinen houkutus kaivella kommentteja ja hieman lisätä värikynää. Varsinkin kun talli on kriisissä. Kun tällainen pienikin asia löydetään niin heti on miljoona klikkausta netissä.Lainaan omaa spekuaatiotani Ferraria koskien. Tuo kahden mestarismiehen palkkaaminen samaan talliin ei välttämättä ollut Ferrarilta viisas veto jos kipinät alkavat sinkoilla tosiaan jo Kimin etuoikeudesta käyttää hyväksi kokemaansa kypärämerkkiä Ferrarin virallisen potan sijasta.
Nyt kauden alkaessa Ferrarin kohdalla ei niin mairitelevasti, tallin pitäisi kyetä tiivistämään rivinsä ja yhdistämään kaikki tietotaito & osaaminen, johon yhtälöön tälläinen ositain lehdistön masinoima nokittelu ei sovi alkuunkaan. Jos tallin sisällä on molempien kuskien kuppikunnat, niin hynttyyt on lyötävä viimeistään nyt yhteen ja alettava puhaltamaan yhteen hiileen. Muuten Ferkku saa sanoa näkemiin menestyshaaveille.
Maranellon tanssivan oriin talvitestien erossa kärkitalleihin ei ollut vauhdin peittelystä kyse. Ferrari on Ausralian kisan perusteella selkeästi perässä talleja Mercedes, Williams, McLaren & Red Bull. Eikö Domenicali saa joukkojaan järjestykseen ja kuriin? Vanha Enzo jos eläisi, niin jyrähdys ei kuuluisi kuin yhden kerran ja tallin väki tekisi mitä käsketään ja vaaditaan menestyksen eteen! Ferrarin työntekijöiden ja kuskien tulee tehdä kehitystyötä Maranellossa taukoamatta seuraavaan kisaan asti jos aikovat päästä kehityksessä muiden neljän kärkitallin kelkkaan.