Scuderia Ferrari 2014: Paniikkinappula pohjassa

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Ferrari otti avauskisasta ihan kohtuulliset sijoitukset, mutta ongeelmista on päästävä seuraavaan kisaan ja nopeutta löydyttävä jos aikovat taistella jatkossa Mersua, Mäccejä, Williamsia & RB:llia vastaan.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Peruspaketti tuntuu olevan Ferrarilla kasassa, mutta vauhtia on kyllä kaivettava lisää. Toki ensimmäinen kisa ja kuten radioviestintä antoi ymmärtää, niin tärkeintä oli saada ehjä avaus.

Ei tuo Kimin tilanne ollenkaan niin toivoton ole, kuin on annettu ymmärtää. Auto kun saadaan balanssiin, niin ihan olisi Alonson kannassa.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Peruspaketti tuntuu olevan Ferrarilla kasassa, mutta vauhtia on kyllä kaivettava lisää. Toki ensimmäinen kisa ja kuten radioviestintä antoi ymmärtää, niin tärkeintä oli saada ehjä avaus.

Ei tuo Kimin tilanne ollenkaan niin toivoton ole, kuin on annettu ymmärtää. Auto kun saadaan balanssiin, niin ihan olisi Alonson kannassa.
Näyttää siltä että Kimi antaa Alonsolle painetta ja voi olla nopeampikin. Eli hyvää taistoa luvassa.

Siitä autosta... Se on täysi susi. Suoraa jatkumoa talvitesteille. Ei kulje niin ei kulje. Pisteiden saanti tekee tiukkaa. Kimillä on kova työ ottaa Alonson piste-etumatka kiinni. MM -sijoitus tulee olemaan 8. ja 9. kumpi on kumpi se jää nähtäväksi.
 

joa_s

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
296
Siellä varmasti ollut jokaisella tallilla omat ongelmansa ja selityksiä luvassa, mutta silti ennen pitempiä tuomioita haluan kyllä kuulla ekana kuskien/tiimin kommentit tuosta elektroniikka ongelmasta tai sit siitä ekan mutkan kolaroinnista. Osuko se Koba oikeesti Räikkösen perään ja oliko vaikutusta??
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Siitä autosta... Se on täysi susi. Suoraa jatkumoa talvitesteille. Ei kulje niin ei kulje. Pisteiden saanti tekee tiukkaa. Kimillä on kova työ ottaa Alonson piste-etumatka kiinni. MM -sijoitus tulee olemaan 8. ja 9. kumpi on kumpi se jää nähtäväksi.
Joo Kimin ero Alonsoon jo 6 pistettä ja kisoja vain 18 jäljellä, joista vimeisssä jaetaan tuplapisteet. Pistelle pääseminenkin näytti niin hankalalle Australiassa, ilman Lotusten keskeytyksiä olisi molemmat Ferkut olleet ulkona pisteiltä. Mitähän kisaa tässä on seurattu?
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Ei tuo Kimin tilanne ollenkaan niin toivoton ole, kuin on annettu ymmärtää. Auto kun saadaan balanssiin, niin ihan olisi Alonson kannassa.
Kimille kun auton etupää saadaan mieleiseksi, niin vauhti lienee Alonsoa parempi. Eihän tänään vauhtiero Alonson ja Räikkösen välillä ollut kovinkaan iso. Ero syntyi lähinnä Räikkösen mogista auton kääntyvyyden ja jarrujen käyttäytymisen takia.
 

Jabsu

Hirvimettällä
Liittynyt
29.1.2013
Viestit
4756
Siellä varmasti ollut jokaisella tallilla omat ongelmansa ja selityksiä luvassa, mutta silti ennen pitempiä tuomioita haluan kyllä kuulla ekana kuskien/tiimin kommentit tuosta elektroniikka ongelmasta tai sit siitä ekan mutkan kolaroinnista. Osuko se Koba oikeesti Räikkösen perään ja oliko vaikutusta??
Alonso kertoi, että ongelmia oli. Kimi totesi, että oli ihme ettei mitään hajonnut törmäyksessä, tai ei ainakaan tiennyt minkään hajonneen.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Kimille kun auton etupää saadaan mieleiseksi, niin vauhti lienee Alonsoa parempi. Eihän tänään vauhtiero Alonson ja Räikkösen välillä ollut kovinkaan iso. Ero syntyi lähinnä Räikkösen mogista auton kääntyvyyden ja jarrujen käyttäytymisen takia.
Ja lisäksi varikolla Alonsoa odotellessa meni muutama sekuntija väliin kerkesi autoja.
 

Mosse

Skidmark
Liittynyt
5.3.1999
Viestit
104235
Sijainti
On earth
Mitä Kimi sanoi Jälkihöyryissä noista painoista? Oliko ne väärin laitettu vai mitä höpisi?

Tosiaan viimeisestä testistä lähtien Maranellossa oltu hermo kireellä, kun huomattu Mercedes-moottorin ylivoima. Eikä tuo autokaan vielä kovin kummoinen ole kääntymään tai vauhdin pysäyttämiseen.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Joo Kimin ero Alonsoon jo 6 pistettä ja kisoja vain 18 jäljellä, joista vimeisssä jaetaan tuplapisteet. Pistelle pääseminenkin näytti niin hankalalle Australiassa, ilman Lotusten keskeytyksiä olisi molemmat Ferkut olleet ulkona pisteiltä. Mitähän kisaa tässä on seurattu?
Seurasin sellaista kisaa, jossa totuus iski vasten kasvoja. Salaa toivoin, että Ferrari on peitellyt nopeuttaan tai että taivaasta putoaa sekunnin verran vauhtia.
 

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Mitä Kimi sanoi Jälkihöyryissä noista painoista? Oliko ne väärin laitettu vai mitä höpisi?

Tosiaan viimeisestä testistä lähtien Maranellossa oltu hermo kireellä, kun huomattu Mercedes-moottorin ylivoima. Eikä tuo autokaan vielä kovin kummoinen ole kääntymään tai vauhdin pysäyttämiseen.
Ei liity mihinkään, mutta väitän että talvitestien ensimmäisinä päivinä tämä on tiedetty ja tämä tieto on ollut kätkettynä Ferraritiimin sydämissä.
 

Miikhail

Well-known member
Liittynyt
16.5.2010
Viestit
3477
Eivät kovin isot olleet ne hiekkasäkit ferrarin kabiinissa testeissä. :nope:
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Kyllä sieltä vielä vauhtia saadaan, ja Kimi ja Alonso taistelevat voitoista ja podiumeista. Alonso taisi lopussa ajella 0,8 sekkaa nopeampia kierroksia kuin edellä menevät.
 

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7572
Kyllä sieltä vielä vauhtia saadaan, ja Kimi ja Alonso taistelevat voitoista ja podiumeista. Alonso taisi lopussa ajella 0,8 sekkaa nopeampia kierroksia kuin edellä menevät.
Johan siellä ennen kisaa on sanottu, että suurempia osapäivityksiä tulee vasta muutaman kisan jälkeen. Pääasia, että autot tulevat ongelmitta maaliin ja vieläpä ok pisteillä.

Onko tämä totta? :D

Ferrarilla riita Räikkösen kypärästä

http://www.iltasanomat.fi/formula1/art-1288666006290.html?pos=ok-nln
Vähän ihmettelen, että kuski ei saisi päättää noin henkilökohtaisen välineen toimittajaa. Muut ajovarusteet nyt on sama mistä tulevat, mutta kypärä on vähän erijuttu.
 
Viimeksi muokattu:

Raceway

Ratamestari
Liittynyt
24.3.2012
Viestit
877
Sijainti
Ruutulipulla
Ferrarilla on ylivoimaisesti kauteen 2014 lähdettäessä sarjan kokenein kuljettajakaksikko. Alonso & Räikkönen ovat molemmat kovissa liemissä meritoituneita moneen otteeseen, molemmat ovat huippukuljettajia, ei kahta sanaa. Tätä taustaa vasten onkin mielenkiintoista seurata ensikaudella, että minkälainen marssijärjestys legendaarisessa tallissa tulee vallitsemaan..? Uskon, että alkukaudesta heillä ei ole ykkös- ja kakkoskuljettajan roolia, mutta loppukaudesta kenties pistetilanteen kääntyessä jommankumman eduksi näin voi olla ja suostuuko näistä herroista kumpikaan nielemättä apupojan rooliin, on mielenkiintoista seurattavaa..

Talvitestien perusteella näyttää, että Maranellon punaiset turbo-ohjukset olisivat vähäsen kärkitalleja perässä, n. sekunnin luokkaa nopeimmilla vedoilla. Itse epäilen tosin vahvasti, että Scuderia Ferrari on peitellyt nopeinta vauhtiaan ja tulevat jokseenkin kilpailukykyisenä Albert Parkiin. Riittääkö se Mercedeksen myllyillä eteneviä Williamsia, Mersua ja Mäcciä vastaan? Jää nähtäväksi.
Lainaan omaa spekuaatiotani Ferraria koskien. Tuo kahden mestarismiehen palkkaaminen samaan talliin ei välttämättä ollut Ferrarilta viisas veto jos kipinät alkavat sinkoilla tosiaan jo Kimin etuoikeudesta käyttää hyväksi kokemaansa kypärämerkkiä Ferrarin virallisen potan sijasta.

Nyt kauden alkaessa Ferrarin kohdalla ei niin mairitelevasti, tallin pitäisi kyetä tiivistämään rivinsä ja yhdistämään kaikki tietotaito & osaaminen, johon yhtälöön tälläinen osittain lehdistön masinoima nokittelu ei sovi alkuunkaan. Jos tallin sisällä on molempien kuskien kuppikunnat, niin hynttyyt on lyötävä viimeistään nyt yhteen ja alettava puhaltamaan yhteen hiileen. Muuten Ferkku saa sanoa näkemiin menestyshaaveille.

Maranellon tanssivan oriin talvitestien erossa kärkitalleihin ei ollut vauhdin peittelystä kyse. Ferrari on Ausralian kisan perusteella selkeästi perässä talleja Mercedes, Williams, McLaren & Red Bull. Eikö Domenicali saa joukkojaan järjestykseen ja kuriin? Vanha Enzo jos eläisi, niin jyrähdys ei kuuluisi kuin yhden kerran ja tallin väki tekisi mitä käsketään ja vaaditaan menestyksen eteen! Ferrarin työntekijöiden ja kuskien tulee tehdä kehitystyötä Maranellossa taukoamatta seuraavaan kisaan asti jos aikovat päästä kehityksessä muiden neljän kärkitallin kelkkaan.
 
Viimeksi muokattu:

W124

Well-known member
Liittynyt
21.4.2008
Viestit
716
Lainaan omaa spekuaatiotani Ferraria koskien. Tuo kahden mestarismiehen palkkaaminen samaan talliin ei välttämättä ollut Ferrarilta viisas veto jos kipinät alkavat sinkoilla tosiaan jo Kimin etuoikeudesta käyttää hyväksi kokemaansa kypärämerkkiä Ferrarin virallisen potan sijasta.

Nyt kauden alkaessa Ferrarin kohdalla ei niin mairitelevasti, tallin pitäisi kyetä tiivistämään rivinsä ja yhdistämään kaikki tietotaito & osaaminen, johon yhtälöön tälläinen ositain lehdistön masinoima nokittelu ei sovi alkuunkaan. Jos tallin sisällä on molempien kuskien kuppikunnat, niin hynttyyt on lyötävä viimeistään nyt yhteen ja alettava puhaltamaan yhteen hiileen. Muuten Ferkku saa sanoa näkemiin menestyshaaveille.

Maranellon tanssivan oriin talvitestien erossa kärkitalleihin ei ollut vauhdin peittelystä kyse. Ferrari on Ausralian kisan perusteella selkeästi perässä talleja Mercedes, Williams, McLaren & Red Bull. Eikö Domenicali saa joukkojaan järjestykseen ja kuriin? Vanha Enzo jos eläisi, niin jyrähdys ei kuuluisi kuin yhden kerran ja tallin väki tekisi mitä käsketään ja vaaditaan menestyksen eteen! Ferrarin työntekijöiden ja kuskien tulee tehdä kehitystyötä Maranellossa taukoamatta seuraavaan kisaan asti jos aikovat päästä kehityksessä muiden neljän kärkitallin kelkkaan.
Yhtälö on vaikea, sillä medialla on liian herkullinen houkutus kaivella kommentteja ja hieman lisätä värikynää. Varsinkin kun talli on kriisissä. Kun tällainen pienikin asia löydetään niin heti on miljoona klikkausta netissä.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös