Rentta
Well-known member
En tiedä mainittiinko maikkarin lähetyksessä, mutta skylla tiedettiin kertoa, että molemmissa ferkuissa oli koko kisan sähkövika ja eivät pystyneet ajamaan täysillä tehoilla.
Se vertaus oli kakkosena ajavaan Ricciardoon joka hetkellisesti ajoi hitaampia kierroksia, siitä ei kannata lähteä yleistämään...Kyllä sieltä vielä vauhtia saadaan, ja Kimi ja Alonso taistelevat voitoista ja podiumeista. Alonso taisi lopussa ajella 0,8 sekkaa nopeampia kierroksia kuin edellä menevät.
" Viikonlopun aikana keräämämme tiedot osoittavat selvästi suunnan, joka meidän täytyy ottaa ja osa-alueet, joiden parissa täytyy työskennellä. On tärkeää saada kiinni niin nopeasti kuin mahdollista ja reagoida tavalla, johon tämä talli on aina ollut kykeneväinen."
Kumpikaan Ferrarikuski ei ainakaan moisesta maininnut noissa maikkarin jälkihöyryjen haastatteluissa.En tiedä mainittiinko maikkarin lähetyksessä, mutta skylla tiedettiin kertoa, että molemmissa ferkuissa oli koko kisan sähkövika ja eivät pystyneet ajamaan täysillä tehoilla.
Okei, tuo tieto tuli ted kravitz:ilta ja hän oli sanojensa mukaan saanut tuon tiedon suoraan ferrarilta. Tiedä sitten miten asia on, vai olisiko ollut vain hätäinen tekosyy ferkulta.Kumpikaan Ferrarikuski ei ainakaan moisesta maininnut noissa maikkarin jälkihöyryjen haastatteluissa.
Kyllähän tätä jo tuolla kisa threadissa sivuttiin eli tuolta löytyy: http://www.formula1.com/news/headlines/2014/3/15581.htmlOkei, tuo tieto tuli ted kravitz:ilta ja hän oli sanojensa mukaan saanut tuon tiedon suoraan ferrarilta. Tiedä sitten miten asia on, vai olisiko ollut vain hätäinen tekosyy ferkulta.
On both the F14 Ts, we had some electrical problems, especially on Kimi’s car, which meant he couldn’t use all the car’s potential.
http://formula1.ferrari.com/news/australian-gp-points-problems . Electrical glitches on both F14 T and some tyre graining problems for Raikkonen meant the Prancing Horse was unable to show its true performance level in the first race of the season.Okei, tuo tieto tuli ted kravitz:ilta ja hän oli sanojensa mukaan saanut tuon tiedon suoraan ferrarilta. Tiedä sitten miten asia on, vai olisiko ollut vain hätäinen tekosyy ferkulta.
Johan tuo on näkynyt jo varmaan kymmen kertaa kuluneen kahden viikon aikana niin Subilta kuin Maxiltakin.Sattuiko kukaan katsomaan maxilta yöllä tulleen, Ferrari - Vain mestaruus kelpaa dokumentin?
Siinä kuvattiin Ferrarin valmistautumista tähän kauteen, ihan mielenkiintoista juttua oli.
Aijjaa No itsellä tuli vasta nyt tuo hoksattua, ihan hyvä kuitenkin oli.Johan tuo on näkynyt jo varmaan kymmen kertaa kuluneen kahden viikon aikana niin Subilta kuin Maxiltakin.
Tuntuu että tämä on suurta näytelmää. Eihän tämä nyt voinut tulla yllätyksenä. Kisa nopeushan oli suoraan talvitestien nopeus + red bull. Onhan tässä ollut monta kuukautta aikaa ottaa loppurutistus ennen kautta. Ok varmasti luotettavuuteen on käytetty kaikki paukut - ja hyvällä menestyksellä. Mutta tulla nyt median eteen puhumaan tuollaisia joutavia...Ferrarin F1-tallin päällikkö Stefano Domenicali vaatii miehistöään parantamaan autoa pikaisesti. mtv.fi - Ferrari-pomo: Täytyy reagoida mahdollisimman nopeasti
Julkinen "jyrähdys" oli Domenicaila paikallaan, vielä kun itse valvot kuin hai, että töitä kanssa tehdään. Mr. Aurinkokuningas Don Tamin yksi prinsiipeistä on, että työ on tehtävä ennen menestystä ja tämä pätee Ferrariin tällä hetkellä.
Millään luupilla en ole nuita päivitysjuttuja seurannut, mutta minulle ainakin on parilta viime kaudelta jäänyt mieleen Ferrarin kyky kehittää autoa kauden edetessä. Alkukauden rotteloista on rukattu ihan kilpailukykyistä kalustoa. Voi olla omaakin mutuilua. Sitten tuossa kisassa taisi nuo maaliin päässeet Mersut toimia ilman isompia ongelmia. Jos tuo väitetty sähköongelma fiksataan + tehtaan pojat ajaa höylällä katteista ylimääräiset kilot pois, voidaan Malesiassa nähdä ihan toinen F14T.Itseä harmittaa Ferrarin päivitystahti kun vertaa Mersuun. Mersulla tulee uutta osaa jatkuvalla syötöllä ja Ferrarilla puhutaan kolmen kisan päästä tulevista päivityksistä. Melbournessa jopa Caterhamilla ja Lotuksella oli aeropäivityksiä autoissaan, vaikka pääpuutteet ovat ihan jossain muualla.
Kuinkas viimekaudella kävi? Voittaja-autosta tuli sijoista 6-10 auto. Osa menee toki vääriä tuloksia antaneen tuulitunnelin piikkiin mutta että Lotuksen kaltainen talli pystyy parempaan kehitykseen niin. Ferrarin ongelma on ylipainoinen moottori epulaitteineen jota ei ennen uutta luokitusta höylätä kiloakaan.Millään luupilla en ole nuita päivitysjuttuja seurannut, mutta minulle ainakin on parilta viime kaudelta jäänyt mieleen Ferrarin kyky kehittää autoa kauden edetessä. Alkukauden rotteloista on rukattu ihan kilpailukykyistä kalustoa. Voi olla omaakin mutuilua. Sitten tuossa kisassa taisi nuo maaliin päässeet Mersut toimia ilman isompia ongelmia. Jos tuo väitetty sähköongelma fiksataan + tehtaan pojat ajaa höylällä katteista ylimääräiset kilot pois, voidaan Malesiassa nähdä ihan toinen F14T.
Totta kuitenkin on, jos haluaa voittaa mestaruuden, pitää olla voittaja-auto. Ja siihen on Maranellossa matkaa.
Mä en muista tuollaisia väitteitä nähneeni. Ferrarin moottori on kyllä saamassa nykyisestään lisäpainoa. FIA vaatii turbolle suojan, joka estää rikkoutuvien osien ympäriinsä lentelyn turbon hajotessa. Ferrarilla suoja oli käytännössä integroitu turbon kuoreen eli siitä oli tehty vahvempi. Ennen Australiaa tuli kuitenkin uutinen, että ratkaisu ei kelpaakaan FIAlle vaan joutuvat tekemään erillisen suojakuoren, kuten mersu ja rellu. Lisäpainoa tulee kuulemma kolmisen kiloa, mikä kuulostaa aika paljolta. Muutoksen tekemiseen annettiin siirtymäaikaa, en tosin tiedä paljonko.Ferrarin ongelma on ylipainoinen moottori