Jabsu
Hirvimettällä
- Liittynyt
- 29.1.2013
- Viestit
- 4756
Jos tämä pitäisi täysin paikkaansa, romuttaisi se koko turbon idean. Turbon tarkoitus on päästä samalla bensamäärällä suurempiin tehoihin eli hyötysuhteen parannus. Turbon tehokkuutta voidaan parantaa turbon kompressorin ja turbiinin siipien suunnittelulla. Tehokkuutta voidaan parantaa myös noilla mitä Renault on tehnyt, yleensäkin kaasujen mahdollisimman tehokas hyödyntäminen turboon/turbossa. Tämä kaikki johtaa bensan parempaan palamiseen, tuo moottoriin lisätehoa joka taas edistää turbon toimivuutta. Lisäksi F1:ssä turbon ahtoja voidaan säädellä sähkömoottorilla.Enemmän ahtoa vaatii enemmän bensiiniä, miten tämä vähentää bensiinin kulutusta kisamatkalla?
Viimeksi muokattu: