Scuderia Ferrari 2015: Räikkönen & Vettel

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Luckyman

Well-known member
Liittynyt
18.10.2000
Viestit
825
http://www1.skysports.com/f1/news/22058/9508749/might-ferrari-and-mclaren-show-much-improved-form-next-season

In the case of Ferrari, this year’s car was conceived around the belief that aerodynamic performance was going to require absolute priority over power unit performance. Their assessment was that the new aerodynamic restrictions meant that extreme solutions there would bring more performance than compromising the aero for the benefit of the power unit. Consequently, the oil tank was moved to the back of the car (allowing the engine to be moved forwards to create space for a bigger diffuser) and the engine department was instructed to prioritise minimal heat rejection (for smaller radiators) even at the expense of horsepower. The resulting F14T was a car with excellent downforce in high speed corners but a serious power deficit. In the fuel flow formula this has turned out not to be the optimum solution; relative to the competition, the potential aero gains of this approach are smaller than the performance lost to the power shortfall.

A significant chunk, therefore, of Ferrari’s horsepower deficit should be relatively easily gained for next year. In terms of the 2015 chassis, it’s the first to be overseen by the very highly-rated technical director James Allison – who joined when the concept and design of the F14T was already well underway and committed to. A new Allison-led chassis concept with a more powerful and efficient engine is the basis for the 2015 car as the team fine-tunes its approach to the demands of the new formula. There is real cause for optimism there.
Toivottavasti Ferrari pystyy 2009->2010 tasoiseen hyppyyn
 

Raikku

Well-known member
Liittynyt
26.2.2010
Viestit
3911
Sebbe varmaan mietti Ferrareita ohittaessaan että olikohan sittenkään oikea ratkaisu siirtyä sinne ensi vuonna...
 

SJ

F1 asijan tuntia
Liittynyt
6.9.2011
Viestit
5725
Muistaakseni Mersun moottorikonseptista on sanottu, että sen innovatiivisen (joskin Renault'n mukaan melko merkityksettömän) jaetun turbon ohella ers-yksikkö oli suunniteltu hieman vajaatehoiseksi, mikä takasi paremman aerodynamiikan. Onhan se helppo sanoa, että Ferrari tekee nyt tehokkaamman koneen ja hieman pulleammat ponttoonit, mutta kun auto oli jo tällä kaudella bloatin näköinen Mersun rinnalla, niin pelkkiä sanoja nuo minun korvissani toistaiseksi ovat. Red Bullinhan sanottiin myös käyttäneen menneinä vuosina "puolikasta kersiä", koska Newey halusi autosta aerodynaamisesti tehokkaamman.
 

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello
Sebbe varmaan mietti Ferrareita ohittaessaan että olikohan sittenkään oikea ratkaisu siirtyä sinne ensi vuonna...
Aivan varmasti ei miettinyt. Ei se sitä sopimusta hetken mielijohteesta ole tehnyt. Toisekseen on ihan normaalia että tallien väliset voimasuhteet voivat muuttua oleellisesti edellisestä kaudesta.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Ettei nyt kyse olisi siitä, että siellä tarvitaan joku Montezemolon tilalle ja Marchionne on hoidellut tuota virkaa väliaikaisesti. Varsinkin näin kun Ferrari eriytetään Fiat-Chrysleristä...
Tämä voi kyllä hyvin pitää paikkansa. Kas kun en tullut edes ajatelleeksi...
 

FW08

Registered User of Talent
Liittynyt
9.7.2008
Viestit
22189
Sijainti
Behind the rabbit
Itse olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että Mattiacci tuli tilapäiseksi muutosjohtajaksi, jonka jälkeen tilalle astuu pysyvämpi ratkaisu. Tämähän on bisnesmaailmassa yleinen käytäntö, että vanha johto siirtyy, väliaikaisjohto siirtää kuonat pois, ja uusi saa sitten aloittaa ilman pahempia painolasteja.

Vahvasti sellainen käsitys on prosessista jäänyt, että amatöörimäisyyden viimeinen linnake Scuderia Ferrari tahtoisi nyt vihdoin ottaa askeleita ammattimaisemman tekemisen suuntaan, jossa johtajat johtavat ja kuljettaja ajavat autoja.
 

Turboruuvi

Well-known member
Liittynyt
23.3.2013
Viestit
1004
Itse olen ainakin ollut siinä käsityksessä, että Mattiacci tuli tilapäiseksi muutosjohtajaksi, jonka jälkeen tilalle astuu pysyvämpi ratkaisu. Tämähän on bisnesmaailmassa yleinen käytäntö, että vanha johto siirtyy, väliaikaisjohto siirtää kuonat pois, ja uusi saa sitten aloittaa ilman pahempia painolasteja.

Vahvasti sellainen käsitys on prosessista jäänyt, että amatöörimäisyyden viimeinen linnake Scuderia Ferrari tahtoisi nyt vihdoin ottaa askeleita ammattimaisemman tekemisen suuntaan, jossa johtajat johtavat ja kuljettaja ajavat autoja.
Tämä on itselläkin ollut kokoajan mielessä. Mattiacci palkattiin "siivoajaksi". Silloin miehen rooli nimenomaan olisi ottaa ohjat todella vahvasti käsiinsä ja putsata pöytä. Mutu-tunnepohjaista spekulaatiota toki.

Olisin mehuissani jos Brawn tekisi paluun, vaikka Mattiacin rinnalle ensikaudeksi.
 

Jackal

Well-known member
Liittynyt
16.3.2007
Viestit
192
Kyllähän tuosta sellainen tunne jää että monoa tuli mattiaccille.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Onpas vähän ristiriitainen tuo uutisen tulkinta tuon lopun Marcchionen lausunnon kanssa:

Rumours in the Abu Dhabi paddock last weekend suggested such a move was imminent and that Mattiacci would be moved into a more senior role at Ferrari.
Marchionne added: "We would also like to thank Marco Mattiacci for his service to Ferrari in the last 15 years and we wish him well in his future endeavours."
Tuo Marcchionnen lausunto kyllä nimittäin tarkoittaisi tuollaisenaan aika suoraan sitä, että jossain muualla mies leipänsä ansaitsee kuin Ferrarilla. En sitten tosiaan tiedä, onko tuossa joku käännöskukkanen ollut matkalla tjsp.
 

Veidt

Well-known member
Liittynyt
19.11.2008
Viestit
3292
Harmi, Marco Mattiacci vaikutti ihan jämyäijältä ja näytti ohjaavan tiimiä oikeaan suuntaan, auto uusiksi puhtaalta pöydältä jne. Tupakkamiehen luonne on mulle täysi arvoitus.
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tälllaista löytyi Cooperin blogista:

Mattiacci fell out of favour with Ferrari chairman Sergio Marchionne, and his handling of the departure of Fernando Alonso – which led to a huge pay-off to the Spanish driver after the team was left with three World Champions under contract for next season – clearly did not help. Just eight months after being chosen by Luca di Montezemolo to run the F1 team, he is out of the company.
http://adamcooperf1.com/2014/11/24/mattiacci-ousted-as-changes-continue-at-ferrari/
 

Mikko_A

Työtön.
Liittynyt
13.8.2001
Viestit
6407
Hmm eli mies joka teki oikeita asioita pitkään aikaan Ferrarilla -> Potkut. :S
 

JVR

Banned
Liittynyt
17.6.2007
Viestit
2963
Ferraripolitiikkaa, Mattiaci ei tehnyt tuloksia puolessa vuodessa, ulos :D
 
Liittynyt
28.3.2007
Viestit
847
Eiköhän kyse ole ihan siitä että mies oli saneeraaja. Varmasti myöskin tuo riitaantuminen Alonson kanssa tuli vähän liian kalliiksi.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös