Scuderia Ferrari 2017: Räikkönen #7 & Vettel #5

Doubtful

Banned
Liittynyt
4.8.2007
Viestit
1136
Ferrarin sisällä taitaa olla kriisi johtajien ja Kimin välillä. Pääjohtaja haluaa, että Mauri kutsuu Kimin puhutteluun. Pääjohtajan kommentit "Kimi ajaa hyvin, kun on hiljaa"-kommentit kertoo, että jotain riitaa sisällä on.
Näinpä. Toisaalta onhan Kimi nykyisin keskittyny enemmän valittamaan kuin ajamaan. Eipä ennen vanhaan kun tulosta tehtiin niin kiljuttu tiimiradioon millon mistäkin.
 

Joel Hallikainen

Muusikko
Liittynyt
17.1.2017
Viestit
4161
Näinpä. Toisaalta onhan Kimi nykyisin keskittyny enemmän valittamaan kuin ajamaan. Eipä ennen vanhaan kun tulosta tehtiin niin kiljuttu tiimiradioon millon mistäkin.
Kimin Mclaren aikoihin verrattuna Kimi on varjo entisestään, silloin otettiin paaluja ja voittoja ja myllytettiin tallikavereita mennen tullen. :(
 

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Ferrarin sisällä taitaa olla kriisi johtajien ja Kimin välillä. Pääjohtaja haluaa, että Mauri kutsuu Kimin puhutteluun. Pääjohtajan kommentit "Kimi ajaa hyvin, kun on hiljaa"-kommentit kertoo, että jotain riitaa sisällä on.
Mark Hughes tuo asioihin mielenkiintoisen näkökulman Kiinan GP:n kolumninsa kommenttiosiolla:

Motor Sport Magazine: Chinese Grand Prix Report

Eli: Räikkösellä ja Vettelillä on samat palikat autossa, ja molemmat saavat ajaa kilpaa radalla. Sen sijaan strategiapuolella pyritään aina maksimoimaan Sebastianin sijoitus; tällöin Kimille optimaallinen strategia voidaan uhrata Sebastianin sijoituksen suojaamiseen. Kuten Kiinassa taisi käydä. Tai Espanjassa viime kaudella, tosin silloin Ferrari astui miinaan, ja yksi pysähdys oli nopeampi.

Mielenkiintoista nähdä, mitä käy, jos Kimi onkin Vettelin edellä ja kaiken lisäksi nopeampi. :rolleyes:

PS. Varikkohuhjen mukaan Kimin moottoriongelmat olivat oma vika, unohti vaihtaa asetukset välikelin pyöriltä kuivan kelin renkaille
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9210
Tallien puolesta asetelmassa on selvästi samaa kuin mitä vuonna 2000 siinä mielessä että kaksi tallia on selvästi muiden edellä ja suhteellisen tasaisia keskenään. Tuolloin 11/17 aika-ajossa McLarenit ja Ferrarit muodostivat kärkinelikon, järjestys saattoi vaihdella.
 

Nappula

Well-known member
Liittynyt
17.3.2007
Viestit
272
Sijainti
Helsinki
PS. Varikkohuhjen mukaan Kimin moottoriongelmat olivat oma vika, unohti vaihtaa asetukset välikelin pyöriltä kuivan kelin renkaille
Varikkohuhut lienee Autosportin foorumi tjsp? Eiköhän ne olis varikkomuurilla huomanneet, jos oli väärä moottorikartta käytössä ja siitä Kimiä ojentaneet.
 

F1-fani82

Well-known member
Liittynyt
26.11.2007
Viestit
8512
Sijainti
Vantaa
Varikkohuhut lienee Autosportin foorumi tjsp? Eiköhän ne olis varikkomuurilla huomanneet, jos oli väärä moottorikartta käytössä ja siitä Kimiä ojentaneet.
Kyllä ne on Kimillä ennenkin unohtuneet kuten Kanadan GP:ssä kahtena vuotena peräkkäin.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Mark Hughes tuo asioihin mielenkiintoisen näkökulman Kiinan GP:n kolumninsa kommenttiosiolla:

Motor Sport Magazine: Chinese Grand Prix Report

Eli: Räikkösellä ja Vettelillä on samat palikat autossa, ja molemmat saavat ajaa kilpaa radalla. Sen sijaan strategiapuolella pyritään aina maksimoimaan Sebastianin sijoitus; tällöin Kimille optimaallinen strategia voidaan uhrata Sebastianin sijoituksen suojaamiseen. Kuten Kiinassa taisi käydä. Tai Espanjassa viime kaudella, tosin silloin Ferrari astui miinaan, ja yksi pysähdys oli nopeampi.
Eli Kimi on kakkoskuski. End of story.
 

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Varikkohuhut lienee Autosportin foorumi tjsp? Eiköhän ne olis varikkomuurilla huomanneet, jos oli väärä moottorikartta käytössä ja siitä Kimiä ojentaneet.
"Scarbs Jr." eli Matt Somerfield tällä kertaa asialla.

Missed Apex Podcast: SomersF1 China Debrief

Again we must remember the tyre delta between the super and soft tyres but it’s also worth noting that Kimi was suffering with an issue deploying energy out of T12 all the way to T14 as it was later noted he’d been in the wrong power mode, reportedly having not toggled from an intermediate tyre energy map to the dry weather setup. Afterall the wet, intermediate and dry weather tyres all have different circumferences and the engine/power/energy maps have to be different for each.
 
Viimeksi muokattu:

Ernst Stavro Blofeld

Well-known member
Liittynyt
25.3.2017
Viestit
274
Sijainti
Canned
Eli Kimi on kakkoskuski. End of story.
Sittenhän se nähdään jos/kun Räikkönen on aika-ajoissa nopeampi kuin Vettel. Mikäli tuolloin vielä saa 2-strategian, niin asia on aika selvä. Räikkönen on parempi varmasti vähintään muutaman kerran aika-ajoissa kuin Vettel. Vaikka Vettelin epäonnistumisen kautta.
 

Nappula

Well-known member
Liittynyt
17.3.2007
Viestit
272
Sijainti
Helsinki
"Scarbs Jr." eli Matt Somerfield tällä kertaa asialla.
Ok. Olis kiva tietää mistä kaveri saa tietonsa, eli kuinka luotettavaa tietoa on, vai onko vain omaa päätelmää. Mitään virallista ei liene julkaistu?
 

Antsa Rieppo

Well-known member
Liittynyt
1.1.2015
Viestit
46299
Sijainti
Purukiellossa
Kilpailevan tallinkin tallipäällikkö ihmetelee Ferrarin touhuja Kimin kanssa.

Red Bull boss Christian Horner says third and fourth was the maximum for his team in China, though he thinks the team was helped by Ferrari leaving Kimi Raikkonen in "no man's land" late in the race.

Max Verstappen and Daniel Ricciardo finished between the two Ferrari drivers, with the former scoring a podium which had looked unlikely ahead of the weekend. The damp start brought Red Bull into contention but it seemed likely they would drop behind Ferrari as the track tried out.

Verstappen and Ricciardo's third stops, where they took another set of super-softs each, forced leading pair Lewis Hamilton and Sebastian Vettel for a final stop of their own. But while that was happening, Ferrari kept Raikkonen out on his old soft tyres -- hoping to get him to the end -- despite the Finn growing increasingly frustrated over the radio at the handling of his car and the fact he was losing time in traffic while his rivals were in clear air and on fresh rubber.

When he finally did pit, he emerged in sixth behind Carlos Sainz's Toro Rosso. Though he quickly got by and caught up to the Red Bulls with super-soft tyres of his own, he ran out of laps and had to settle for fifth.
http://www.espn.co.uk/f1/story/_/id/19123304/ferrari-strategy-kimi-raikkonen-china-make-sense
 

FCY

Well-known member
Liittynyt
12.3.2016
Viestit
92
Ok. Olis kiva tietää mistä kaveri saa tietonsa, eli kuinka luotettavaa tietoa on, vai onko vain omaa päätelmää. Mitään virallista ei liene julkaistu?
Ainakin ennen kaveri on ollut hyvin perillä tallien tekniikkapuolen hyshys-jutuista, joten pitäisin tietoa ihan luotettavana.
 

joa_s

Well-known member
Liittynyt
25.3.2012
Viestit
296
Mark Hughes tuo asioihin mielenkiintoisen näkökulman Kiinan GP:n kolumninsa kommenttiosiolla:

Motor Sport Magazine: Chinese Grand Prix Report

Eli: Räikkösellä ja Vettelillä on samat palikat autossa, ja molemmat saavat ajaa kilpaa radalla. Sen sijaan strategiapuolella pyritään aina maksimoimaan Sebastianin sijoitus; tällöin Kimille optimaallinen strategia voidaan uhrata Sebastianin sijoituksen suojaamiseen. Kuten Kiinassa taisi käydä. Tai Espanjassa viime kaudella, tosin silloin Ferrari astui miinaan, ja yksi pysähdys oli nopeampi.

Mielenkiintoista nähdä, mitä käy, jos Kimi onkin Vettelin edellä ja kaiken lisäksi nopeampi. :rolleyes:

PS. Varikkohuhjen mukaan Kimin moottoriongelmat olivat oma vika, unohti vaihtaa asetukset välikelin pyöriltä kuivan kelin renkaille
Tuolla aika-ajo yhteenvedon lopussa todetaan, että Kimi ajo samalla setupilla ku Australiassa eikä kerenny kokeilee uutta:

"The last thing*Räikkönen*needed was cancelled practice sessions. He’d been planning on trying a new set-up following his qualifying difficulties in Melbourne, but considered it too risky with just one Saturday morning session before qualifying."

Mitä tuolla setupilla tässä nyt sit ikinä tarkotetaan, jotain isompaa juttua kai sitten.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Sittenhän se nähdään jos/kun Räikkönen on aika-ajoissa nopeampi kuin Vettel. Mikäli tuolloin vielä saa 2-strategian, niin asia on aika selvä. Räikkönen on parempi varmasti vähintään muutaman kerran aika-ajoissa kuin Vettel. Vaikka Vettelin epäonnistumisen kautta.
Nähtiinhän tuota jo viime kaudella. En nyt muista tarkalleen kisoja, mutta niissä kauden puolivälin jälkeisissä kisoissa, joissa Kimi oli lähtöruudukossa Vettelin edellä, oli hän usein tuloksissa tämän takana juurikin osittain epäonnistuneen taktiikan takia.
 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4240
Kyllä Kimin ajaminen Kiinan GP:ssä oli todella todella aneemista, ei edes ainuttakaan yritystä ohittaa Ricciardo. Paikkoja kyllä oli erityisesti mutkassa 3 jossa Vettel teki oman ohituksensa, Kimi oli monta kertaa riittävän lähellä tehdäkseen sukelluksen ja jos nämä eivät olisi tuottaneet onnistumista niin ainakin pasmat olisi mennyt sekaisin Ricciardolta joka olisi johtanut puolustusasemiin jolloin olisi voinut yrittää ohitusta ulkokautta.

Jos suorittaminen jatkuu yhtä "munattonama ja aneemisena" vielä parin kisan ajan niin en ihmettele jos Kimi saa potkut kesken kauden.
 

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Mutta kun Kimi on tunnettu siitä, ettei tee sukelluksia (se Bottas-yritys Sochissa oli harvinainen poikkeus).
 

Formunaattor

Well-known member
Liittynyt
8.4.2014
Viestit
593
Kyllä Kimin ajaminen Kiinan GP:ssä oli todella todella aneemista, ei edes ainuttakaan yritystä ohittaa Ricciardo. Paikkoja kyllä oli erityisesti mutkassa 3 jossa Vettel teki oman ohituksensa, Kimi oli monta kertaa riittävän lähellä tehdäkseen sukelluksen ja jos nämä eivät olisi tuottaneet onnistumista niin ainakin pasmat olisi mennyt sekaisin Ricciardolta joka olisi johtanut puolustusasemiin jolloin olisi voinut yrittää ohitusta ulkokautta.

Jos suorittaminen jatkuu yhtä "munattonama ja aneemisena" vielä parin kisan ajan niin en ihmettele jos Kimi saa potkut kesken kauden.
Mutta kun Kimi on tunnettu siitä, ettei tee sukelluksia (se Bottas-yritys Sochissa oli harvinainen poikkeus).
Kimi on tunnettu siitä ettei hölmöile, mutta kyllä välillä pitäisi olla vähän enemmän yritystä. Nyt se Vettelinkin "sukellus" oli yksi hienoimpia ohituksia vähään aikaan. Ja Verstappenkin tunnetaan yleisemmin hyvänä ohittajana kuin jonain "sukellus-törmäily-Maldonadona", vaikka välillä on ollutkin lähellä osua ja on osunutkin.
 

Jakke74

Member
Liittynyt
30.1.2014
Viestit
23
Kimi on tunnettu siitä ettei hölmöile, mutta kyllä välillä pitäisi olla vähän enemmän yritystä. Nyt se Vettelinkin "sukellus" oli yksi hienoimpia ohituksia vähään aikaan. Ja Verstappenkin tunnetaan yleisemmin hyvänä ohittajana kuin jonain "sukellus-törmäily-Maldonadona", vaikka välillä on ollutkin lähellä osua ja on osunutkin.
Niinpä, ja jos olisi sukeltanut ja kolaroinut ittensä pihalle, niin samalla lailla olisi niskaan satanut "vanha ja ei osaa ajaa enää kun tolla tavalla pitää sukeltaa". Myrsky tuli nytkin, mutta myös pisteet, jotka mahdollisen kolaroinnin kanssa olisi jääneet tulematta.
 
Viimeksi muokannut moderaattori:

Masza

Well-known member
Liittynyt
11.9.2012
Viestit
2100
Sijainti
Täällä
Kimi on ollut aina vahva Bahrainissa. Podium on minimitavoite, muuten voidaankin jo alkaa puhua, että papasta ole mihkään.
 

uuci

Well-known member
Liittynyt
13.5.2010
Viestit
3562
Jos Ferrari-pomot ovat tyytömättömiä Räikköseen, niin viime kauden lopussa he olivat Vetteliin tyytymättömiä.
 
Ylös