Scuderia Ferrari kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Kas tässäpä todella mielenkiintoinen vertailu Kimin ja Alonson välillä tulosten valossa. Mielestäni tässä on näiden herrojen kohdalla ihan pointtiakin kun molemmat ovat ajaneet ekaa kauttaan lukuunottamatta kärkiautolla. Kovin ovat tasaisia olleet. Lupaa hyvää ensi kautta ajatellen...

Drive in same race
Fernando Alonso Kimi Raikkonen
177 Races 177
77 43% Best on grid 56% 100
91 51% Best at finish 48% 86
26 14% Victory 11% 20
20 11% Pole 9% 16
74 41% Podium 41% 73
15 8% FastesLaps 21% 38
124 70% FinInPoints 68% 121
1072.00 46% Points 40% 945.00
 

jps

nimimerkkien jahtaaja
Liittynyt
17.11.2000
Viestit
31093
Sijainti
täällä
Puhutko nyt tietäen vai arvaillen?
No tuota legendatapausta en ole nähnyt (tuskinpa kukaan muukaan), mutta kartingkisoissa toistakymmentä vuotta paikalla olleena voisin väittää perustuvan tietoon.
 

Bleu

Olivier Bocques Fan Club
Liittynyt
14.4.2000
Viestit
9171
Tilastoja saa vielä piirun tasaisemmaksi, kun kisavoitot kirjaisi Alonsolle 86-82. Yhdeksän kertaa molemmille on merkitty keskeytys. Näissä pitemmälle ajanut on saanut näköjään voittomerkinnän. Tässä nuo yhdeksän kisaa:

Brasilia 2001 (R)
San Marino 2001 (R)
Belgia 2001 (R)
USA 2001 (A)
Monaco 2004 (A)
Italia 2004 (A)
Unkari 2006 (A)
Kanada 2008 (A)
Eurooppa 2008 (R)
 

Revolt

Lead Singer
Liittynyt
19.1.2007
Viestit
3395
Tilastoja saa vielä piirun tasaisemmaksi, kun kisavoitot kirjaisi Alonsolle 86-82. Yhdeksän kertaa molemmille on merkitty keskeytys. Näissä pitemmälle ajanut on saanut näköjään voittomerkinnän. Tässä nuo yhdeksän kisaa:

Brasilia 2001 (R)
San Marino 2001 (R)
Belgia 2001 (R)
USA 2001 (A)
Monaco 2004 (A)
Italia 2004 (A)
Unkari 2006 (A)
Kanada 2008 (A)
Eurooppa 2008 (R)
Hyvä huomio. Itse olin aika yllättynyt tasaisuudesta. Olisin etukäteen odottanut Alonsolla olevan selkeästi paremmat tilastot.
 

Ykkösnick

Heh, Massa!
Liittynyt
1.12.2013
Viestit
589
Sijainti
Kerros 107
Nämä piirrustukset perinteisesti mitä sattuu, mutta laitetaas nyt, kun tähän aikaan vuodesta oikein muutakaan ihmeteltävää ole:

 

markot

Well-known member
Liittynyt
20.5.2005
Viestit
4183
Nämä piirrustukset perinteisesti mitä sattuu, mutta laitetaas nyt, kun tähän aikaan vuodesta oikein muutakaan ihmeteltävää ole:

Jaahas, jäähdytyksen lämmittämällä ilmalla yritetään saada sama etu kuin pakokaasuilla tänä vuonna. Kyllä insinööri on viisas...

Mutta miksi noin, vai onko poistokanavan vienti pohjalevyn reunaan kielletty(RB7)?
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Jaahas, jäähdytyksen lämmittämällä ilmalla yritetään saada sama etu kuin pakokaasuilla tänä vuonna. Kyllä insinööri on viisas...

Mutta miksi noin, vai onko poistokanavan vienti pohjalevyn reunaan kielletty(RB7)?
mm.. ellen nyt pahasti erehdy, nii tää oli jonku random jätkän random kuvaelma tulevista kilpureista. Ois varmaan muuten jotain tarkempaakin spekulaatiota kuvan auton aerodynaamisista valinnoista? Olisko joku karkea ajatus tulevien sääntöjen autoista ferrarin väreillä? Mitään en edelleenkään näistä tiedä, mut veikkaan, että jäähdytys viedään moottorille eikä "pisaraakaan" ylimääräistä ilmaa hukata muuhun, kun on kuitenkin häviötä aerodynaamiikalle. Moottorin tuottamat kaasut menis kuite harakoille, ilman että niitä uusiokäytettäis. Vanhoilla säännöillä siis, tietty.

edit: tai mistä noita tietää.
 
Viimeksi muokattu:

JoneZi

User
Liittynyt
17.3.2012
Viestit
7504
Sivuprofiili näyttää ainakin ihan formulalle, näiden viimeisimpien jälkeen.
 

IsoAhven

Well-known member
Liittynyt
16.3.2012
Viestit
2700
Ensikauden autoissa on keskipakari joten pakoputkien tuominen alas ko. tavalla ei ole mahdollista mitenkään.
Ehkä ko. henkilö just aattelikin, että noista tulis lämmitettyä ilmaa ulos (jäähdytyksen kautta). En näe järkeä, mut edelleen, mistäpä noista loppupeleissä tietää ilman, että itse noita laskelesis simulaatioissa.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Sivuprofiili näyttää ainakin ihan formulalle, näiden viimeisimpien jälkeen.
Kyllä ne varmaan sivusta ihan formulalta näyttävätkin. Tuosta Ferrari-fantasiasta:
- en usko "keulapiikin" olevan noin paksu alta
- sivuponttoonien takaosa ei aerodynaamisesti uskottava
- mikä ihmeen massiivinen ilmaohjain siinä ponttoonin takana on?

Eli, joku wannabe aerodynamisisti asialla vailla kosketusta todellisuuteen.
 

P1 Rai

West Coast
Liittynyt
3.6.2013
Viestit
3027
Sijainti
Siellä
Minun silmään akseliväli vaikuttaa liian lyhyeltä, näyttää lyhyeltä ja korkealta.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
Täytyy toivoa että Ferrarin eräänlainen uhkapeli ottaa kaksi kovanluokan kuskia toimisi tällä kaudella, ja näin Ferrari saisi näytettyä Hornerille ja muille ilveilijöille tehneensä oikean ratkaisun. Tämä asetelma tälle kaudelle on parasta pitkiin aikoihin, ja hyvät kokemukset rohkaisivat muitakin tekemään näin jatkossa. Monia mielenkiintoisia elementtejä tuli kerta heitolla paljon lisää, Alonso vs kimi. Ferrari vs muu maailma joka selvästi on hieman varuillaan mitä tulee käymään, Hornerin ja muiden kommenteista huomaa sitä pientä pelkoa.

Näin herkullista tilannetta ei ole ollut kyllä mies muistiin. Mäkilaarenilla silloin aikoinaan oli Alonso vs Hamilton, mutta lähtökohdiltaan se ei ollut edes takoitettu tämmöiseksi trilleriksi kun Alonson piti olla ykkönen ja Hamiltonin ottaa oppia.
 

pendellstock

Well-known member
Liittynyt
19.11.2007
Viestit
2099
Täytyy toivoa että Ferrarin eräänlainen uhkapeli ottaa kaksi kovanluokan kuskia toimisi tällä kaudella, ja näin Ferrari saisi näytettyä Hornerille ja muille ilveilijöille tehneensä oikean ratkaisun. Tämä asetelma tälle kaudelle on parasta pitkiin aikoihin, ja hyvät kokemukset rohkaisivat muitakin tekemään näin jatkossa. Monia mielenkiintoisia elementtejä tuli kerta heitolla paljon lisää, Alonso vs kimi. Ferrari vs muu maailma joka selvästi on hieman varuillaan mitä tulee käymään, Hornerin ja muiden kommenteista huomaa sitä pientä pelkoa.

Näin herkullista tilannetta ei ole ollut kyllä mies muistiin. Mäkilaarenilla silloin aikoinaan oli Alonso vs Hamilton, mutta lähtökohdiltaan se ei ollut edes takoitettu tämmöiseksi trilleriksi kun Alonson piti olla ykkönen ja Hamiltonin ottaa oppia.
Tervetuloa Foorumille Aki. Hauska nähdä, että jo parin viestisi lukemisen perusteella olet selvästi asiallinen kaveri. Hyvä kirjoitus nimittäin! Olen samaa mieltä, nyt on niin paljon muuttujia sopassa, että toivomme Kimi saavan etua adaptoitumiskyvystään (nähty miten hienosti mies vie niin ralli-autoja, Enduro-pyöriä kuin formuloitakin) suhteessa muihin kuskeihin.

Oma käsitykseni on, että Kimin ja Alonson ajotavoissa niin iso ero, että talli voi tietoisesti autoa jomman kumman preferensseihin paljon kehittämällä tukea jompaa kumpaa kuskia tarvittaessa voimakkaastikin (esimerkki tästä LWB ja SWB Lotukset, joiden käyttämisessä Kimin vauhtiin olennainen ero viimekaudella). Toivottavasti Kimi saa tasa-arvoisen kohtelun, kisa-inssi peli meni jo Lonson suuntaan, mutta muuten Kimi kyllä paikkaa pienet kaverin suosimiset peukullakin. Kunhan sitä suosimista ei tapahtuisi kovin radikaalissa skaalassa ainakaan alkukaudesta. Go Kimi!
 

kempula

Well-known member
Liittynyt
14.4.2013
Viestit
630
Tervetuloa Foorumille Aki. Hauska nähdä, että jo parin viestisi lukemisen perusteella olet selvästi asiallinen kaveri. Hyvä kirjoitus nimittäin! Olen samaa mieltä, nyt on niin paljon muuttujia sopassa, että toivomme Kimi saavan etua adaptoitumiskyvystään (nähty miten hienosti mies vie niin ralli-autoja, Enduro-pyöriä kuin formuloitakin) suhteessa muihin kuskeihin.

Oma käsitykseni on, että Kimin ja Alonson ajotavoissa niin iso ero, että talli voi tietoisesti autoa jomman kumman preferensseihin paljon kehittämällä tukea jompaa kumpaa kuskia tarvittaessa voimakkaastikin (esimerkki tästä LWB ja SWB Lotukset, joiden käyttämisessä Kimin vauhtiin olennainen ero viimekaudella). Toivottavasti Kimi saa tasa-arvoisen kohtelun, kisa-inssi peli meni jo Lonson suuntaan, mutta muuten Kimi kyllä paikkaa pienet kaverin suosimiset peukullakin. Kunhan sitä suosimista ei tapahtuisi kovin radikaalissa skaalassa ainakaan alkukaudesta. Go Kimi!
Eiköhän Ferrarilla ole jo sellainen himo ja paine saada taas mestaruus, että ainakin alkukauden molemmat kuskit ovat tasavertaisia. Olisi aika ääliömäistä koittaa tavoitella sitä mestaruutta jos suosivat Alonsoa ja Kimillä kuitenkin kulkisi paremmin. Sama homma toisinpäin.
 

WebSlave

Trackman
Liittynyt
9.2.2005
Viestit
29660
Täytyy toivoa että Ferrarin eräänlainen uhkapeli ottaa kaksi kovanluokan kuskia toimisi tällä kaudella, ja näin Ferrari saisi näytettyä Hornerille ja muille ilveilijöille tehneensä oikean ratkaisun. Tämä asetelma tälle kaudelle on parasta pitkiin aikoihin, ja hyvät kokemukset rohkaisivat muitakin tekemään näin jatkossa. Monia mielenkiintoisia elementtejä tuli kerta heitolla paljon lisää, Alonso vs kimi. Ferrari vs muu maailma joka selvästi on hieman varuillaan mitä tulee käymään, Hornerin ja muiden kommenteista huomaa sitä pientä pelkoa.

Näin herkullista tilannetta ei ole ollut kyllä mies muistiin. Mäkilaarenilla silloin aikoinaan oli Alonso vs Hamilton, mutta lähtökohdiltaan se ei ollut edes takoitettu tämmöiseksi trilleriksi kun Alonson piti olla ykkönen ja Hamiltonin ottaa oppia.
McLarenilla oli Hamilton-Button ja nyt Mercedeksellä on Hamilton-Rosberg. Jos ei Buttonia ja Rosbergia laske riittävän koviksi kuskeiksi, niin sitten ei kovin montaa kovaa parivaljakkoa voi odottaakaan, kun ei ole kovia kuskeja (kuin ilmeisesti neljä?).
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
McLarenilla oli Hamilton-Button ja nyt Mercedeksellä on Hamilton-Rosberg. Jos ei Buttonia ja Rosbergia laske riittävän koviksi kuskeiksi, niin sitten ei kovin montaa kovaa parivaljakkoa voi odottaakaan, kun ei ole kovia kuskeja (kuin ilmeisesti neljä?).
Totta, mutta itse en mieltänyt Hamilton-Button paria tai miellä Hamilton-Rosberg paria lainkaan sille tasolle mitä Räikkönen-Alonso on.
Muita vastaavia olisi ollut Räikkönen-Vettel tai aiemmin Mäkillä Räikkönen-Hamilton.
Button toki on mestari, mutta ei ihan sitä kaikista terävintä tai räväkintä sorttia mun listalla kuitenkaan.
 

Aki

Well-known member
Liittynyt
5.2.2013
Viestit
250
McLarenilla oli Hamilton-Button ja nyt Mercedeksellä on Hamilton-Rosberg. Jos ei Buttonia ja Rosbergia laske riittävän koviksi kuskeiksi, niin sitten ei kovin montaa kovaa parivaljakkoa voi odottaakaan, kun ei ole kovia kuskeja (kuin ilmeisesti neljä?).
Kyllä juu täytyy tarkentaa että juuri nämä neljä. Asetan itse Rosbergin ja Buttonin siihen seuraavaan korin näiden neljän jälkeen. Totta on myös ettei näistä neljästä nyt kovin montaa paria muodosteta. Hyvä piristys kauteen tämä yksi pari valjakko kummiskin on.
 
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös