Scuderia Ferrari kaudella 2013

Status
Ei avoinna uusille viesteille.

Skenejeesus

Viihdekäyttäjä
Liittynyt
8.1.2008
Viestit
4207
Sijainti
Maranello

Ferrarin F138 julkaistiin tänään ja kausi on päivä päivältä lähempänä.
 
Viimeksi muokattu:

jameson

Well-known member
Liittynyt
19.2.2007
Viestit
3554
Nätti auto. parhain tähän mennessä. Kiva nähdä miten ratkaisut toimivat ainakin keula on uusi päältäpäin.
 

Reidel

New member
Liittynyt
1.2.2013
Viestit
3
Näyttää nopealta. Mitähän varten tuo ylimääräinen ilmanotto tuossa takakatteessa on? Onkohan Ferrarilla kehitetty nyt samankaltainen passiivinen tupla-DRS, mitä Lotus kehitteli viime vuonna.
 

VilleH

Banned
Liittynyt
24.6.2010
Viestit
2087
Sijainti
Kuopio
Näyttää nopealta. Mitähän varten tuo ylimääräinen ilmanotto tuossa takakatteessa on? Onkohan Ferrarilla kehitetty nyt samankaltainen passiivinen tupla-DRS, mitä Lotus kehitteli viime vuonna.
Varmaan vahinko. Eiköhän se testeissä ole jo poissa
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Näyttää nopealta. Mitähän varten tuo ylimääräinen ilmanotto tuossa takakatteessa on? Onkohan Ferrarilla kehitetty nyt samankaltainen passiivinen tupla-DRS, mitä Lotus kehitteli viime vuonna.
Oli se "ylimääräinen" ilmanotto viime vuonnakin.
 

-Teme-

Vormulaattori
Liittynyt
12.10.2002
Viestit
2787
Sijainti
F1-fanikatsomo
Keula kyllä hämmästyttää, ei ole pykälää tai suojakatetta sitä piilottamassa, mutta silti äärimmäisen ohut
 
Viimeksi muokattu:

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Teme, on suojakate keulassa tai siis se peitelevy. Pakko olla, muuten ei ole sääntöjen mukainen.

Airboxin takana oleva ilmanottoaukko on vaihteiston päällä olevan öljynjäähdyttimen takia. Tämä ollu autoissa jo pari vuotta muodossa tai toisessa. Voi sielä toki olla jotain tuplaDRS viritystäkin...
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
En ole vakuuttunut ferkusta. Dome sanoo, että eivät ole autoa liikaa muuttaneet, jotta se olis hyvä alkukaudestakin. Ei hyvä. Viime vuonna menivät suurten muutosten ja innovaatioiden linjalle, tai yrittivät mennä. Nyt sit häntä koipien välissä takas vanhaan...

Ferkun takakatteet ainakin vielä ilman laskevaa ramppia. Ei toiminu viime kaudella, tuskin toimii nytkään. Perusteltu oletus on, että RB:n tyylinen pakokaasuratkaisu on se paras. Sitä ei olla lähdetty kopioimaan. Ellei sit testeissä vasta...
 

Mangelo

Well-known member
Liittynyt
19.4.2007
Viestit
24380
Voisko koko keula olla peitelevyä, ja varsinainen keula alkaa vähän taaempaa ja alempaa?
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Mites tuo keula nyt menee? Säännöthän on keulan korkeuden kannalta ihan samat kuin viime vuonnakin, vaikka siihen päälle sen lisäpalan saa laittaakin. Näyttää meinaan kovin korkealta tuo nokka näistä kuvista.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Mites tuo keula nyt menee? Säännöthän on keulan korkeuden kannalta ihan samat kuin viime vuonnakin, vaikka siihen päälle sen lisäpalan saa laittaakin. Näyttää meinaan kovin korkealta tuo nokka näistä kuvista.
Juuri noin. Lisäpala saa ilmeisesti olla aika pitkä vain... Tai siltä näyttää. Keula etuakselin kohdalla eli monokokin reunalla on yhtä korkea kuin viime vuonna. Sen jälkeen keula näyttää korkealta peitelevyn takia...
 
Liittynyt
12.4.2008
Viestit
5797
Sijainti
Kerava
Kyllä ton nokan on oltava ihan helvetin ohut silti. Keulan pohja on monta senttiä korkeammalla kuin viime vuonna ja silti ilmeisesti sääntöjen rajoissa. Hyvää työtä tehty törmäystesteissä sitten.
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Ei ole pakollinen, mutta ilman peitelevyä nokassa on viime vuoden tapaan porras. Ei porrasta -> peitelevy.
Ja jälkimmäisessä tapauksessa eli "ei porrasta" se on pakollinen.
Lotuksella sitä ei ollut julkistuksessa, kun ei ole pakollinen. Ei tämä nyt niin vaikeeta ole... :p
 

Ghost_Glove

Jääkausi
Liittynyt
19.1.2005
Viestit
4457
Sijainti
Ylöjärvi
Kyllä ton nokan on oltava ihan helvetin ohut silti. Keulan pohja on monta senttiä korkeammalla kuin viime vuonna ja silti ilmeisesti sääntöjen rajoissa. Hyvää työtä tehty törmäystesteissä sitten.
Eikös keulapalan poikkipinta-alalle ollut joku vaatimus säännöissä? Siten ei voi olla kovasti ohuempi viime vuodesta tai sitten se on vastaavasti leveämpi.
 

Joppe_001

Well-known member
Liittynyt
1.11.2003
Viestit
3764
Sijainti
Tois pual jokkee
Tuli vaan mieleen kun näyttää ihan siltä kuin Ferrari yrittäisi kiertää tuota sääntöä keulan korkeudesta noilla etusiiven kyhmypilareilla. Ehkä kuvittelen vaan omiani, tarttis nähdä jotain vertailukuvia viime vuoden autoon nähden.

 
Viimeksi muokattu:
Status
Ei avoinna uusille viesteille.
Ylös