Se on ohi nyt

vermula

Well-known member
Liittynyt
1.2.2001
Viestit
12921
Formulat :frown:

Pitkä tauko edessä, mitä sitä keksisikään tähän väliin?
 

NotShee

?aotuo ätiM
Liittynyt
2.9.2001
Viestit
3313
Sijainti
Lund, Skåne
No sittenpä täällä voi ryhtyä asiakeskusteluun kaudesta.

2004 Constructors Championship

Pos Constructor Points

1 Ferrari 262
2 BAR-Honda 119
3 Renault 105
4 Williams-BMW 88
5 McLaren-Mercedes 69
6 Sauber-Petronas 34
7 Jaguar-Cosworth 10
8 Toyota 9
9 Jordan-Ford 5
10 Minardi-Cosworth 1


2004 Drivers Championship

Pos Driver Nationality Team Points

1 Michael Schumacher German Ferrari 148
2 Rubens Barrichello Brazilian Ferrari 114
3 Jenson Button British BAR-Honda 85
4 Fernando Alonso Spanish Renault 59
5 Juan Pablo Montoya Colombian Williams-BMW 58
6 Jarno Trulli Italian Renault 46
7 Kimi Räikkönen Finnish McLaren-Mercedes 45
8 Takuma Sato Japanese BAR-Honda 34
9 Ralf Schumacher German Williams-BMW 24
9= David Coulthard British McLaren-Mercedes 24
11 Giancarlo Fisichella Italian Sauber-Petronas 22
12 Felipe Massa Brazilian Sauber-Petronas 12
13 Mark Webber Australian Jaguar-Cosworth 7
14 Olivier Panis French Toyota 6
14= Antonio Pizzonia Brazilian Williams-BMW 6
16 Christian Klien Austrian Jaguar-Cosworth 3
16= Cristiano da Matta Brazilian Toyota 3
16= Nick Heidfeld German Jordan-Ford 3
19 Timo Glock German Jordan-Ford 2
20 Zsolt Baumgartner Hungarian Minardi-Cosworth 1


Kovin oli pistetilannettakin katsoessa tylsä kausi. Suurempia kamppailuja ei kausi tarjonnut, mutta mielenkiinnolla odottelemaan ensi kautta!
 

belated

Well-known member
Liittynyt
25.1.2002
Viestit
1843
Sijainti
Αθήνα
Hieman huvittavaa, että se mies joka pyöri ympäri, ajo seiniin ja nurmikoille loppukaudesta lähes kisassa kuin kisassa, voitti mestaruuden noinkin suurella erolla.
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Varsin jännän kisan jälkeen on kieltämättä hieman tyhjä olo (vähän kuten darrassa) kun tietää että seuraavan kauden alkuun on 132 päivää. :dunno: :frown:
 

the flying finn

Well-known member
Liittynyt
28.7.1999
Viestit
944
Sijainti
The Bay
en tiedä pitäisikö pistää uusi topicci kauden spekuloinnille ja yhteenvedolle, mutta :
- Ferrarin ylivoima edelleen näinkin monen kauden jälkeen yllätti, muut eivät kyenneet vieläkään lyödä Ferraria vaikka sitä odotettiin. Edelleen paras talli. Saa nähdä pysyykö etuvoima ensi kauteen, toisaalta sitä ei enää odottaisi, mutta edelliset kaudet ovat vain raa'asti näyttäneet että Ferrarin osaaminen on niin korkeaa että ei ihme vaikka olisi edelleen muita parempi. Eikä asiaa auta ainaiset huhut ensi kauden "Ferrarille tehdyistä" säännöistä ;)
- McLarenin ja Williamsin alkukauden vaisuus yllätti negatiivisesti. Odotukset olivat suuremmat, tosin talvitesteistä kantautuneet uutiset antoivat antaa aihetta huoleen (suomalaisesta näkökulmasta ;) ) ja valitettavasti huoleen oli aihetta. Saa nähdä pysyvätkö nousemaan Ferrarin haastajiksi, suunta on oikea ja samoja virheitä tuskin tehdään enää !!??
- BAR osoitti että keskikastista voidaan oikealla panostuksella ja osaamisella nousta ylöspäin, tosin Williamsin ja Mäkin vaisuus auttoi tätä asiaa. Ei vielä kärjessä muuta kuin paikoin. Odotetaan että edelleen parantaisi ensi kauteen.
- Rellulta hyvä tulos. Suht tasaväkinen kausi BARin kanssa. Pitäisi parantaa kuitenkin aika lailla pystyäkseen taistelemaan voitoista?
- Sauber keskikastissa jota odotettiinkin ja siellä tulee pysymään. JV tulee varmaankin turhautumaan tätä menoa...
- Jaguar....panostukset vähissä, samoin tulokset. ei rahaa, ei tuloksia, F1 on raakaa peliä ja Ford sai huomata tämän kylmästi, valitettavasti
- Toyota. Jälleen surkea kausi. Tätä menoa ei voi kauaa jatkua tai päitä putoilee. Ei uskalla silti odottaa mitä superparannusta ensi kauteen, keskikastiin enintään.
- Jordan oli sitä tasoa mitä odotettiin. Ei tuloksia - ei rahaa...paha yhtälö ja ensi kausi = ?
- Minardi. Mitäpä muuta voisi odottaa. Kitkuttelee vielä mukana, mutta pahalta näyttää :(

Midlandin ja mikä lie Dubai-tallin mukaantulo ei muuta kärkeä mihinkään, tulevat olemaan Jordanin/Toyotan tasoa. Mielenkiinnolla odotamme mihin rahkeet riittävät ja kuinka moneksi kaudeksi ovat tulleet mukaan. On hienoa että uusia yrittäjiä tulee, mutta resursseja todella tarvitaan, raha ei ratkaise kaikkea, vaan ennen kaikkea tekninen osaaminen suunnittelu- ja teknisellä puolella, Tosin massia Dubaissa riittää, hankkivat varmaan sillä Häkän ja Schmin tuomaan kokemusta ja ostavat parhaat suunnittelijat muilta talleilta pois :D No onneksi raha ei merkitse heillekään kaikkea...
 
Viimeksi muokattu:

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Paska kausi. Onneksi loppui.

Neljän kuukauden tauko tulee sopivaan väliin. Ehtii siinä ajassa sulatella tällä kaudella tarjoillun pannukakun. :alppu:
 

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
the flying finn sanoi:
- McLarenin ja Williamsin alkukauden vaisuus yllätti negatiivisesti.
Williamsin vauhtihan oli ihan OK kauden alussa mm. Montoya oli toinen Malesiassa mutta sitten mursukeulan kehitys tuntui tyssäävän kuin seinään ja uudistuksia ei tunnuttu kesällä saavan heti toimimaan mikä sinällään ei ole ihme kun ne tuotiin ainakin osittain testaamatta kisoihin.
 

Black Leopard

Pantera negra
Liittynyt
23.5.2004
Viestit
8678
Sijainti
Läntinen Suomi
Ferrari: 15/18

Ja ne 9 muuta: 3/18

Yhteenveto kaudesta 2004 :wink:

Toki joukkoon mahtuu jopa pari mielenkiintoista otetta:

Monaco, Saksa, Belgia.
 

Karpow

Korpikylän korskea orhi
Liittynyt
26.3.2001
Viestit
3316
Sijainti
Kauhajoki
Kauden hyvät kisat: Monaco, Iso-Britannia, Belgia, Kiina ja Brasilia. Saksa olisi varmasti ollut, mutta jännitys haihtui Kimin takasiiven mukana ilmaan aivan liian aikaisin.

Muissa ei ollut sitten jännityksestä tietoakaan! Mestaruustaistosta oli turha puhua yhtään mitään kauden 2 - 3 ensimmäisen kisan jälkeen.
 

Aeuk

Well-known member
Liittynyt
29.1.2002
Viestit
1201
Hyvä, että tuli tauko. Vaikka Brasilian GP lukeutuukin kauden 2004 piristävimpiin kisoihin, niin silti ... alkoi olla jo sellainen fiilis, että kauden loppua suorastaan odotti. Tämmöinen sopiva ~5 kuukauden tauko piristää kummasti (kokonaisuutena) tylsän kauden jälkeen.

Tauko paikallaan! :thumbup:
 

Mera

Tutkija
Liittynyt
15.10.2003
Viestit
589
Sijainti
Finland
FF tuolla kertoikin jo kaiken olennaisen. BAR oli kauden yllättäjä, vain voitto jäi puuttumaan. Williams oli suurin pettymys, Mac sai sentään loppukaudella kurssin nousuun. Kauden kohokohdat: Silverstone, Belgia, Monza, Kiina ja Brasilia.
 

DFiaA

I told you so
Liittynyt
7.2.2001
Viestit
14430
vermula sanoi:
Formulat :frown:

Pitkä tauko edessä, mitä sitä keksisikään tähän väliin?
Talviunille. Herätyskello soimaan maaliskuussa.
:alppu:
 

Matxi

81-04-05-07-08-14-15
Liittynyt
9.8.2000
Viestit
30477
Sijainti
toalet
NotShee sanoi:
5 Juan Pablo Montoya Colombian Williams-BMW 58
7 Kimi Räikkönen Finnish McLaren-Mercedes 45 (37p 19B:llä)
9 Ralf Schumacher German Williams-BMW 24
9= David Coulthard British McLaren-Mercedes 24 (15p 19B:llä)
Ensi kauden tallikaverit vrt tämän kauden tiimikaveri :

JPM : 3,2p/kisa (1 voitto)
KR : 2,5p/kisa (1 voitto) (19B:llä 4,1p/kisa)
RS : 2p/kisa
DC : 1,3p/kisa (19B:llä 1,7p/kisa)

Erotus JPM vs RS : 1,2p/kisa
Erotus KR vs DC : 1,2p/kisa

Tasaista oli pojilla tallikaverinsa löylyyttämisessä. Hieman jossitellen Kimi menetti Saksasta 8p (mielestäni 10p) uskomattomaan keskeytykseen joka olisi nostanut 19B:n pisteet 45:een ja keskiarvon 5p/kisa.


Sitten muita :

Schumi 8,2p/kisa - Barri 6,3p/kisa (1,9p/kisa ero)
Ferrari : 14,55p/kisa
Button 4,7p/kisa - Sato 1,9p/kisa (2,8p/kisa ero)
 
Viimeksi muokattu:

Observer

Well-known member
Liittynyt
23.10.2000
Viestit
14546
Matxi sanoi:
Tasaista oli pojilla tallikaverinsa löylyyttämisessä. Hieman jossitellen Kimi menetti Saksasta 8p (mielestäni 10p) uskomattomaan keskeytykseen joka olisi nostanut 19B:n pisteet 45:een ja keskiarvon 5p/kisa.
Kimihän keskeytti myös Unkarissa mistä olis ollu saumaa 4-5 sijaan. Sekä Italiassa jossa ois neloseksi ainakin pystynyt yltämään.
 
Ylös